" Подорожуємо Україною" ( з досвіду роботи )
ЕКСКУРСІЯ ЯК ЗАСІБ ВИХОВАННЯ
ТА ФОРМУВАННЯ ВСЕБІЧНОРОЗВИНЕНОЇ ОСОБИСТОСТІ
2020 рік -це рік закінчення школи моїми вихованцями . Сім років кропіткої, веселої, систематичної ,наполегливої і, на мій погляд, такої потрібної праці учителя - класного керівника.
В 2013 році я познайомилась з багатоголосим , дуже рухливим ,веселим, розумним 5-А класом , в якому навчалось 34 учні.Вивчаючи їх, спостерігаючи за ними ,поставила собі за мету " Хочу виховати з них справжніх людей,громадян України, друзів, які завжди прийдуть на допомогу, всебічно ровинених ,самодостатніх і самореалізованих особисостей".
Справа виявилась нелегкою. Але шлях здолає ідучий.Визначившись з основними напрямками роботи ,маючи більш як тридцятирічний досвід роботи з дітьми,приступила до здійснення мети.
Одним із засобів виховання я обрала екскурсію. Як класний керівник та учитель історії,я активно використовую екскурсії у своїй роботі з учнями.
На мою думку , це одна з благодатних форм виховної роботи, що сприяє допитливості, пізнанню навколишнього світу, розуму, творчої уяви, пізнавальної активності учнів ,особливо ,у вивченні історії України,вихованню любові до Батьківщини, до нашого народу та годості за неї.
Під час екскурсії учні активно сприймають натуральні об"єкти, які вони можуть побачити, "доторкнутись "до них, відчути , пережити певні враження та емоції.
Екскурсії виконують цілий ряд функцій,а саме:
- наочність , звязок з життям,
- науковість
- сприяють профорієгтації
-сприяють загальному розвитку особистості.
Саме екскурсії сприяють вихованню простих і так потрібних навиків культури поведінки в громадських місцях, навиків проживання та користування готелями ,транспортом, поведінки в місцях громадського харчування, театрах, музеях.
Екскурсії дисциплінують учнів. Учні класу знають, що участь в екскурсії це- нагорода за активність в громадському житті школи, класу, за поважне ставлення до однокласників, добросовісне виконання дорученої справи . Це - велика довіра до вихованця!
Організовуючи екскурсію, зважаю на:
---- вікові особливості,
-----на відстань до об,єкта екскурсії,
--- особливості об,єкта для сприйняття дітьми певної вікової групи
----бажання дітей
------ спільний вибір маршруту.
----- вироблення безпечної поведінки під час екскурсії( дорога, зупинки,харчівання, відвідування музеїв,поведінка в автобусах під час перевезень, ставлення до майна перевізників. санітарний стан в автобусі та готелях)
Організація та вибір екскурсій має свою чітко продуману ситему.
Пропоную ознайомитись з моїм досвідом роботи протягом шести років з класом за напрямком "Екскурсії як засіб виховання та формування всебічно розвиненої особистості"
10 клас 2018-2019 н.р.
Цей нав чальний рік був найбільш насичений екскурсіями .Переважали одноденні екскурсії. Вони були чітко організованими за всіма вимогами .
До організації поїздок були залучені група учнів , які займались фінансовою стороною екскурсій ( майже всі вони фінансувались батьками), вибором об"єктів екскурсії, складанням маршруту екскурсій , виробляли навики співпраці з турагенцією, вибіром місця проживання під час екскурсій до Львова.
Вересень 2018 року.
Перша поїздка - в м.Кропивницький (Кіровоград) .
Десятикласники побували на машинобудівному заводі ЕЛЬВОРТІ, ознайомились з його виробництвом та відвідали міжнародну виставку АГРОЕКСПО, на якій представлені були нові зразки техніки з 15 країн світу більш як 400 фірм .
На весняних канікулах клас побував у Житомирі.
Метою поїздки - житомирський молокозавод ВАТ"РУДЬ". Це було дуже цікаво .Історія підприємтва, робота цехів по виготовленню морозива, дигустації продукції!

" День відеритих дверей в УНУСі( Умань)
Завершення навчального року.
Червень .
Учні класу протягом трьох днів побували на Галичині : "казковий старий Львів", королівське місто Жовква, Золочівський замок.
Побачено дуже багато! Вражень , емоцій - море!
Вихованці стали дорослими людьми .Радісно було від того, що вони навчились чути, виражати свої емоії, відчуття, почуття, бути відповідальними.
Вірменська церква вразила проповіддю та співом священника, в соборі св.Юра ми стали свідками таїнства хрення двох близьнюків, палац Жолкевського в Жовкві наповнився чарівним співом нашої Юлі Данилюк , навики комунікації в різних ситуаціях....
9 клас 2017-2018 рік.
Протягом навчального року проводились екскурсії в місцеві музеї та установи .
Цікава екскурсія відбулась до районного центру зайнятості .Дев"ятикласники ознайомились з роботою установи, видом послуг, які надає центр, переглянули фільм про найбільш потрібні сучасні професії, розпочали важливе тесування про вибір та нахили кожного учня до певного напрямку діяльноті, яке продовжили на канікулах
Ознайомлення з районним центром зайнятості та його роботою провів керіник центру - Юрченко А.М.
В квітні учні побували в музеї пам,яті трагедії Чорнобиля та " Наш біль- Афганістан"
Учні одержали багато інформації від учасників цих подій, ознайомились з експонатами музеїв, одержали відповіді на цікавлячі їх запитання.
В травні( в Міжнародний день музеїв) частина учнів ,які працювали на посадці дерев в Басиличівському лісництві ,були нагороджені поїздкою до Національного заповідника "Батьківщина Тараса Шевченка".
Учні відвідали будинок музею Т.Шевченка в селі Шевченкове, Моринський музейний комплекс.
По дорозі додому - побували в одному з найкращих музеїв трипільської культури в селі Легедзино, відпочили в уманській Софіївці.
Червень.2018 рік.Закінчення базової середньої освіти .
В подарунок з нагоди закінчення 9 класу - поїздка в Карпати на три дні.!!!!
Група сорок чоловік складалась з учнів та їх батьків, які, до речі, постійно подорожують з дітьми ! Дружні відносини, турбота один про одного, надання медичної допомоги!
А сюрпризи! Як ми без наших батьків!
Це вже були туристи з досвідом!вихованці подорослішали. набули досвіду подорожувати!
З ними було і спокійно, і весело, і затишно, адже за вікном екскурсійного автобуса не одна тисяча кілометрів нашою Україною!
Нас дощиком зустріла Яремче, скали Добуша та гора Маковиця!
Море емоцій від Буковелі та водопаду Гук! Вразили музеї Коломиї!
8 клас 2016-2017н.р.
В музеї архітектури та етнографії. Село Пирогове.
В МУЗЕЇ ВОДИ ! ЦЕ- КРУТО!!!!
6 КЛАС 2014-2015 н.р.
Це була перша екскурсія за межі рідного міста
По закінченню навчального року ,ми, разом з батьками класу, організували екскурсію до обласного центру -міста Вінниці. На вихованців чекав доволі насичений день.Вперше вони класом виїхали за межі району великим комфортабельним автобусом.Почалась екскурсія з відвідування фабрики"РОШЕН" та його дитячого центру, прогулянки по набережній.
5 клас.2013-2014 н.р.
Протягом навчального року вихованці двічі побували в краєзнавчому музеї. Це були уроки історії в музеї. Діти ознайомились з приміщеням музею , експозиціями .
Навесні пятикласники самі проводили урок - екскурсію в музеї , використовуючи набуті знання на уроках історії.
ЕКСКУРСІЯ ЯК ЗАСІБ ВИХОВАННЯ
ТА ФОРМУВАННЯ ВСЕБІЧНОРОЗВИНЕНОЇ ОСОБИСТОСТІ
2020 рік -це рік закінчення школи моїми вихованцями . Сім років кропіткої, веселої, систематичної ,наполегливої і, на мій погляд, такої потрібної праці учителя - класного керівника.
В 2013 році я познайомилась з багатоголосим , дуже рухливим ,веселим, розумним 5-А класом , в якому навчалось 34 учні.Вивчаючи їх, спостерігаючи за ними ,поставила собі за мету " Хочу виховати з них справжніх людей,громадян України, друзів, які завжди прийдуть на допомогу, всебічно ровинених ,самодостатніх і самореалізованих особисостей".
Справа виявилась нелегкою. Але шлях здолає ідучий.Визначившись з основними напрямками роботи ,маючи більш як тридцятирічний досвід роботи з дітьми,приступила до здійснення мети.
Одним із засобів виховання я обрала екскурсію. Як класний керівник та учитель історії,я активно використовую екскурсії у своїй роботі з учнями.
На мою думку , це одна з благодатних форм виховної роботи, що сприяє допитливості, пізнанню навколишнього світу, розуму, творчої уяви, пізнавальної активності учнів ,особливо ,у вивченні історії України,вихованню любові до Батьківщини, до нашого народу та годості за неї.
Під час екскурсії учні активно сприймають натуральні об"єкти, які вони можуть побачити, "доторкнутись "до них, відчути , пережити певні враження та емоції.
Екскурсії виконують цілий ряд функцій,а саме:
- наочність , звязок з життям,
- науковість
- сприяють профорієгтації
-сприяють загальному розвитку особистості.
Саме екскурсії сприяють вихованню простих і так потрібних навиків культури поведінки в громадських місцях, навиків проживання та користування готелями ,транспортом, поведінки в місцях громадського харчування, театрах, музеях.
Екскурсії дисциплінують учнів. Учні класу знають, що участь в екскурсії це- нагорода за активність в громадському житті школи, класу, за поважне ставлення до однокласників, добросовісне виконання дорученої справи . Це - велика довіра до вихованця!
Організовуючи екскурсію, зважаю на:
---- вікові особливості,
-----на відстань до об,єкта екскурсії,
--- особливості об,єкта для сприйняття дітьми певної вікової групи
----бажання дітей
------ спільний вибір маршруту.
----- вироблення безпечної поведінки під час екскурсії( дорога, зупинки,харчівання, відвідування музеїв,поведінка в автобусах під час перевезень, ставлення до майна перевізників. санітарний стан в автобусі та готелях)
Організація та вибір екскурсій має свою чітко продуману ситему.
Пропоную ознайомитись з моїм досвідом роботи протягом шести років з класом за напрямком "Екскурсії як засіб виховання та формування всебічно розвиненої особистості"
10 клас 2018-2019 н.р.
Цей нав чальний рік був найбільш насичений екскурсіями .Переважали одноденні екскурсії. Вони були чітко організованими за всіма вимогами .
До організації поїздок були залучені група учнів , які займались фінансовою стороною екскурсій ( майже всі вони фінансувались батьками), вибором об"єктів екскурсії, складанням маршруту екскурсій , виробляли навики співпраці з турагенцією, вибіром місця проживання під час екскурсій до Львова.
Вересень 2018 року.
У виставковому залі заводу ЕЛЬВОРТІ. |
В цеху заводу. |
Перша поїздка - в м.Кропивницький (Кіровоград) .
Десятикласники побували на машинобудівному заводі ЕЛЬВОРТІ, ознайомились з його виробництвом та відвідали міжнародну виставку АГРОЕКСПО, на якій представлені були нові зразки техніки з 15 країн світу більш як 400 фірм .
На весняних канікулах клас побував у Житомирі.
Метою поїздки - житомирський молокозавод ВАТ"РУДЬ". Це було дуже цікаво .Історія підприємтва, робота цехів по виготовленню морозива, дигустації продукції!
ДИГУСТАЦІЯ !!!! |
Житомир. Музей космонавтики та музей С.Корольова . |
" День відеритих дверей в УНУСі( Умань)
В оранжереї УНУСу. |
В оновлені Софіївці. Памятник Софії Потоцькій. |
Завершення навчального року.
Червень .
Учні класу протягом трьох днів побували на Галичині : "казковий старий Львів", королівське місто Жовква, Золочівський замок.
Побачено дуже багато! Вражень , емоцій - море!
Вихованці стали дорослими людьми .Радісно було від того, що вони навчились чути, виражати свої емоії, відчуття, почуття, бути відповідальними.
Вірменська церква вразила проповіддю та співом священника, в соборі св.Юра ми стали свідками таїнства хрення двох близьнюків, палац Жолкевського в Жовкві наповнився чарівним співом нашої Юлі Данилюк , навики комунікації в різних ситуаціях....
Початок екскурсії . Знами протягом часу перебування була екскурсовод пані Мирослава.! З нею було цікаво ! |
Площа "Ринок" |
Львівський " Арсенал" |
Сніданок в ресторані готелю "Собескі" |
Замкова гора Львова. |
Університе імені І.Франка |
В одному з найкращих театрів світу - Львівській опері |
В палаці Жолкевського ( Жовква) |
В Золочівському замку. |
Це була остання екскурсія по містах України.
Попереду - навчання в одинидцятому- випускному класі.
Закінчення школи.ЗНО.Випуск .Вступна кампанія.Доросле життя !!???
Але час , проведений моїми вихованцями в подорожах Україною, не пройшов марно.
Чи досягла я своєї мети, покаже час!Але чітко знаю , вони були щасливі !!!!
9 клас 2017-2018 рік.
Протягом навчального року проводились екскурсії в місцеві музеї та установи .
Цікава екскурсія відбулась до районного центру зайнятості .Дев"ятикласники ознайомились з роботою установи, видом послуг, які надає центр, переглянули фільм про найбільш потрібні сучасні професії, розпочали важливе тесування про вибір та нахили кожного учня до певного напрямку діяльноті, яке продовжили на канікулах
Ознайомлення з районним центром зайнятості та його роботою провів керіник центру - Юрченко А.М.
Екскрсію веде голова спілки "чорнобильців"- Поворознюк М.І-. |
Учні одержали багато інформації від учасників цих подій, ознайомились з експонатами музеїв, одержали відповіді на цікавлячі їх запитання.
В травні( в Міжнародний день музеїв) частина учнів ,які працювали на посадці дерев в Басиличівському лісництві ,були нагороджені поїздкою до Національного заповідника "Батьківщина Тараса Шевченка".
Учні відвідали будинок музею Т.Шевченка в селі Шевченкове, Моринський музейний комплекс.
По дорозі додому - побували в одному з найкращих музеїв трипільської культури в селі Легедзино, відпочили в уманській Софіївці.
Червень.2018 рік.Закінчення базової середньої освіти .
В подарунок з нагоди закінчення 9 класу - поїздка в Карпати на три дні.!!!!
Група сорок чоловік складалась з учнів та їх батьків, які, до речі, постійно подорожують з дітьми ! Дружні відносини, турбота один про одного, надання медичної допомоги!
А сюрпризи! Як ми без наших батьків!
Це вже були туристи з досвідом!вихованці подорослішали. набули досвіду подорожувати!
З ними було і спокійно, і весело, і затишно, адже за вікном екскурсійного автобуса не одна тисяча кілометрів нашою Україною!
Нас дощиком зустріла Яремче, скали Добуша та гора Маковиця!
Море емоцій від Буковелі та водопаду Гук! Вразили музеї Коломиї!
![]() |
Скали Довбуша ! Карпати! Дощик! |
![]() |
До вершини Маковиці добрались самі витривалі!!!! |
![]() |
Гостинн місто Яремче! |
Біля водопаду Гук!! |
Буковель завжди сприймається чудово! |
Наша дружна компанія! |
Сюрприз від батьків!Вечеря на березі річки! |
8 клас 2016-2017н.р.
На початку навчального року, коли сонечко ще не втратилосвоє літнє тепло , восьмикласники знову вирішили подорожувати до міста Києва. на них чекало " Місто професій" Проведені три години в центрі для дітей ,дали великий результат ,саме ця екскурсія дала початок серйозної роботи по здійсннню проекту " Знайомстто з професією", розрахований до 2020 року.ніби грались мої доросліна перший погляд, але яка метапрогама закладена вцих іграх .були здійснені спроби на самі різні професії їм це було цікаво!
Час , який залишився- то була цікава екскурсія на природі- до історико-етногафічного музею села Пирогове.
Чарівні працівниці банку |
Зароблені перші гроші ! як з ними бути!??? |
Спроба роботи в торгівельній сфері |
Без слів. Нова почта ! |
"Майбутні фермери" |
Всі пофесії корисні і цікаві!! |
Запис на телебаченні Професійна камера - не перешкода. |
Цікаві розповіді Жені сприймались на " ура".Це була екскурсія - погулянка.
Навіть спостерігали за зйомками художнього фільму !
Море вражень, емоцій, знань, які сприймались просто і невимушено!
Мету досягнуто! КЛАС!
По закінченню 8 класу ми відвідали Західне Поділля та Північну Буковину.
По закінченню 8 класу ми відвідали Західне Поділля та Північну Буковину.
" Кришталеві печери"- 2,5 кілометри під землею, величний Кам,янець, казкові Чернівці, неприступний Хотин! Ми перетинали Буг, Дністер, Прут!Дівчата закохались в Буковину і побіцяли повернутись до "красеня у вишиванці" Чернівецького університету!
За вікном автобуса за два дні- майже 1000 кілометрів. Вперше класом виїхали з дому на дві доби ! Ночівля в готелі в Кам,янці!?? Як тут проявлять вихованці свої навики проживання в готелі.? На скільки вони відповільні, бережливі, охайні? ! Все це -набутий досвід та навики, які так протрібні в житті! А скільки уроків одержали від цієї поїздки мої підлітки-восьмикласники!
Камянець - величний і неприступний! |
В коридорах Чернівецького університету! |
Хотин вражає! |
7 КЛАС 2015-2016 Н.Р.
Надзвичайно цікавими та пізнавальними для учнів є єкскурсії до міст України.Для підлітків це були подорожі протягом одного дня в канікулярний час.
По закінченню 7 класу була організована екскурсія до столиці України -міста Києва.
Хотілось , щоб дітей вразило це місто своєю величчю, розмірами, красою, історією. Нам поталанило з екскурсоводом, який вдало спланував маршрут. Екскурсії оглядові були цікаві , діти , навіть, не відчували втоми!!! Також великі враження були в дітей від побаченого в музеї води!
МИ В СТОЛИЦІ. |
ТЕАТР ЛЯЛЬОК - цікава будова! |
ЖЕНЯ ПІДВОДИТЬ ПІДСУМКИ. ВСІ ХОТІЛИ ОДЕРЖАТИ ЗА ВІДПОВІДЬ СМАКОЛИКИ. |
В МУЗЕЇ ВОДИ ! ЦЕ- КРУТО!!!!
БІЛЯ памятника БОГДАНУ ХМЕЛЬНИЦЬКОМУ. |
НА МАЙДАНІ НЕЗАЛЕЖНОСТІ
НА ШЛЯХУ ДО "ПУЗАТОЇ ХАТИ" |
ПІСЛЯ ВДАЛОЇ ЕКСКУРСІЇ ПОТРІБНО - ПІДКРІПИТИСЬ! СМАЧНО! |
6 КЛАС 2014-2015 н.р.
Це була перша екскурсія за межі рідного міста
ВІДПОЧИНОК ПІСЛЯ ДОРОГИ |
ЗНАЙОМСТВО З АПТЕКОЮ ТА ЛІКАРНЯМИ ХІХ СТОЛІТТЯ |
В МУЗЕЇ М.І.ПИРОГОВА |
ПІДГОТОВКА ДО ЕКСКУРСІЇ В "СОЛОДКУ КРАЇНУ" РОШЕН |
ПІСЛЯ ДИГУСТАЦІЇ |
5 клас.2013-2014 н.р.
Протягом навчального року вихованці двічі побували в краєзнавчому музеї. Це були уроки історії в музеї. Діти ознайомились з приміщеням музею , експозиціями .
Навесні пятикласники самі проводили урок - екскурсію в музеї , використовуючи набуті знання на уроках історії.
Немає коментарів:
Дописати коментар