9 КЛАС ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ

9 КЛАС ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ  

  2024-2025 Н.Р.

ІІ семестр

РОЗДІЛ ІІІ

МОДЕРНІЗАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ в останній третині ХІХ ст.- на початку ХХ століття

ТЕМА УРОКУ№1:

  ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ СОЦІАЛЬНО- ЕКОНОМІЧНОГО  ТА ПОЛІТИЧНОГО РОЗВИТКУ  ПОВІДНИХ КРАЇН ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ ТА АМЕРИКИ.

РОЗЛЯНЕМО ТАКІ ПИТАНННЯ( параграф 12):

1. Прискорення економічного, технічного , інтелектуального прогресу .

2. Монополізація економіки.

1.КОНЦЕНТРАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА І КАПІТАЛУ = УКРУПНЕННЯ 

2.МОНОПОЛІЯ- ЦЕ ОБ,ЄДНАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ЧИ ГОСПОДАРСЬКЕ ТОВАРИСТВО , ЩО ЗАЙМАЄ ПАНІВНЕ СТАНОВИЩЕ НА РИНКУ

ТНК = ТРАНСНАЦІОНАЛЬНІ КОРПОРАЦІЇ =МІЖНАРОДНІ МОНОПОЛІЇ

ТИПИ МОНОПОЛІСТИЧНИХ ОБЄДНАНЬ:

1. КАРТЕЛЬ= об,єднання кількох підприємств однієї галузі, при збереженні влсності і комерційної самостійності , з метою узгодження = ринків збуту та ціни 

2. СИНДИКАТ= об,єднання підприємств , що виробляють однорідну продукцію, що реалізується як власність синдикату через спільну контору.

3. ТРЕСТ- об,єднання підприємств , при якому вланики передають свій бізнес тресту , одержуючи акції = сумі внесеного паю

4. КОНЦЕРН =  обєднання підприємств різних галузей господарської діяльності під спільне фінансове керівництво

2. ЗРОСТАННЯ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ

3.ЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ КАПІТАЛІВ= МОНОПОЛІЯ БАНКІВ = ФІНАНСОВА ОЛІГАРХІЯ = ВИВЕЗЕННЯ  КАПІТАЛІВ

4. ЗРОСТАННЯ РОЛІ ДЕРЖАВИ В СУСПІЛЬНОМУ ЖИТТІ, В РЕГУЛЮВАННІ ВІДНОСИН= ПАРЛАМЕНТСЬКИЙ УСТРІЙ = ПРИНЦИП РОЗПОДІЛУ ВЛАДИ = ДІЄ

6.ПРИСКОРЕННЯ ПРОЦЕСІВ УРБАНІЗАЦІЇ , СОЦІАЛЬНОГО РОЗШАРУВАННЯ , І ПРОЦЕСИ  МІГРАЦІЙНІ 

ТЕМА УРОКУ№2 :

СПОЛУЧЕНІ ШТАТИ АМЕРИКИ 1870 р.. поч.ХХ ст

працюємо над параграфом 16. , звернути увагу на 7 завдання стор.149 

Перегляньте : https://www.youtube.com/watch?v=GJopbyR0Zn4

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ

1.ЕКОНОМІЧНЕ ПІДНЕСЕННЯ ПІСЛЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ВІЙНИ

Цей період характеризувався надзвичайно високими темпами економічного розвитку США

промислове виробництво зросло в 9 разів, національний дохід - у 5 разів, США виробляло 1\3 світової промислової продукції

Причини піднесення : 

* Ліквідація рабства 

* закон про гомстеди

* спільний американський ринок

*багаті природні ресурси ( вугілля , мідь, залізо)+ родючі землі

*приплив емігрантів( 30 млн за 1870-1900 р.р)

*недостача робочої сили  = раціоналізація виробництва за рахунок держави = розвиток науки = запровадження новітніх технологій= зменшено собівартість продукції= конкурентоспроможна

* відсутність витрат на утримання армії

*протекціонізм

* іноземні інвестиції

*віддаленість від європейських конкурентів, які постійно воювали = торгівля з Латинською Америкою

ХАРАКТЕРНІ РИСИ ЕКОНОМІКИ:

* швидкий розвиток нових галузей( нафтодобувна та нафтопереробна, хімічна,автомобільна, електроенергетика)

*З 1880 р. початок електрифікації виробництва, транспорту , побуту

* вперше в світі = стандартизований випуск продукції легкої, хачової промисловості , ліків.

*впровадження конвеєрного виробнитва

*розвиток інфраструктури: шосейних доріг( 4 трасконтинентальні магістралі) залізниць( зєднано всі штати), метро( Нью-Йорк, Бостон)

 *розвиток фермерського сільського господарства( механізованого) = експортер с\г продуції на світовий  ринок

* концентрація виробництва= утворення монополій = трести =  на поч ХХ ст.= 800 трестів= ( 5 тис підприємств)= 3/ 4 промислової продукції країни:

" Стандарт Ойл "= Рокфеллер

сталевий трест Дж.Моргана

" Дженерал Електрик , сталева компанія Карнегі ...

* долар= міцна грошова одиниця.

3.ЗМІНИ В ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ 

4. АНТИТРЕСТІВСЬКЕ ЗАКОНОДАВСТВО 1890 Р = ЗАКОН ШЕРМАНА=МОНОПОЛІЯ = НЕГАТИВНЕ ЯВИЩЕ , ЯКЕ ПОТРІБНО УСУНУТИ

за законом вводилась відповідальність фірм за дії, спрямовані на монополізацію торгівлі .

5. РЕЖИМ СЕГРЕГАЦІЇ В ПІВДЕННИХ ШТАТАХ США 

Дискримінація - це обмеження чи позбавлення певних прав категорій громадян за расовою чи національною належністю, політичними чи релігійними переконаннями , статтю.

Сегрегація -  роздільне проживання в країні " кольорового " та " білого " населення 

Емансипація - звільнення від залежності , зрівняння в правах

Суд Лінча- самосуд, жорстокі тілесні покарання , тортури, вбивство людини без проведення слідства 

6."СПРАВЕДЛИВИЙ КУРС " Т. РУЗВЕЛЬТА = республіканська партія

* активне втручання держави в економіку

*"справедливий " курс проти влади  монополій= контроль над корпораціями

*збереження природних ресурсів( створення заповідників, зрошування земель)

*обмежив приток емігрантів

6.  " НОВА ДЕМОКРАТІЯ " В.ВІЛЬСОНА = демократична партія

* робітники мали право створювати профспілки, страйкувати, пікетувати

* скасовано судове покарання за участь у страйку

* заборонено дитячу працю 

* встановлено 8 годинний робочий день 

* фермерам  надано право брати кредити, позика під майбутній урожай.

* оздоровлено банківську систему

* антимонопольне законодавство 1914 року = обмежив сваволю трестів 

 

7. ЕКПАНСІОНІЗМ = НАПРЯМКИ:

* тихоокеанський

* ослаблення британського домінування 

* політика "відкритих дверей " в Китаї

* " Америка для американців " в Латинській Америці

*боротьба за контроль над Карибським басейном 

                             ТЕМА УРОКУ№  3 :

ФРАНЦІЯ кінець ХІХ поч ХХ століття

працюємо по параграфу № 13 , прегляньте

https://www.youtube.com/watch?v=IlM3NjxfA9U

https://www.youtube.com/watch?v=lLxeNsZwAuQ- відеоурок

https://naurok.com.ua/prezentaciya-franciya-v-ostanniy-tretini-hih-st-90636.html

1. Франко- Пруська війна 1870-1871 р.р.https://www.youtube.com/watch?v=giHnnkjx0Yo&list=PLDtKFF36v0FIF3_tEYUn85z-duXsQagpv&index=48

2.Паризька Комуна ( березень 1871 рік)

3. Третя республіка( 1870 - 1940 р.р. )

4. соціально- економічний розвиток. 

5. Радикали при владі .Ж. Клемансо..

 Опорний конспект.

1.Приводом до війни  стала  Емська депеша Бісмарка , у відповідь на яку Наполеон ІІІ оголосив війну  Прусії = 19 липня 1870 року.

У вересні 1870 року військо 130 тис . під командуванням генерала Мак- Магона і імператора було оточене піл Седаном 

= + поразка французів  в м. Мец= облога Парижу = загинуло 40 тис. парижан= Франція капітулювала під тиском Прусії= січень 1871 р.

війна забрала 200 тис. життів фрацузів

= в Парижі повстання = проголошення Франції Третьою республікою( 1870-1940 р.р.)

квітень 1871 року = Франкфуртський мир 

*Німеччина = + Ельзас та Східна Лотарінгія

* Франція протягом 3 років виплачувала контрибуцію 5 млрд.франків

*Німеччина отримувала право на залізниці Ельзасу та Лотарінгії

* Режим найбільшого сприяння в торгівлі між державами

Підсумки війни  = 

* Франція втратила військову перевагу в Європі

*найпотужнішою силою в європі стала Німецька імперія.

* між країнами виникла взаємна неприязнь = що стане однією з причин першої світової війни

2.Паризка Комуна.

в результаті поразки у війні = незадаволення парижан = 18 березня початок антиурядового повстання= влада в Парижі=26 березня 1871 року - створено Паризьку комуну влада =до національної гвардії=вибори= перемога радикалів і соціалістів =  проводили політику , яка нагадувала якобінців= влада комуни= 72 дні  завершилась " кривавим тижнем"= 25 тис повстанців загинуло + 38 тис репресовано.

3. Третя республіка ( 1870-1940 р.р)

1875 р = затверджено статус республіки

Франція = парламентська республіка

ПРЕЗИДЕНТ 

глава держави обирається  на  засіданні  обох палат парламенту

на 7 років, мав широкі права:

законодавча ініціатива, розпуск нижньої палати парламенту , призначав посадовців

ЗАКОНОДАВЧА ВЛАДА                                                       ВИКОНАВЧА ВЛАДА

 Національним зборам                                                              Раді міністрів( уряд)

( парламент)                                                                           призначається президентом

Сенат                            Палата депутатів 

верхня палата               нижня палата


 ( 300 сенаторів)               600 депутатів

  на 9 років                         на 4 роки


Економічний розвиток= аграрно- індустріальна ( 85 % господарств = дрібні)

 = посідала 4 місце в світі 

* витрати на війну - 13 млрд франків

* повільна реконструкція промисловості, яка за технічним рівнем поступалась німецькій та американській

*експорт переважно легкої промисловості

*економічний підйом = 1880 р.

*повільна концентрація виробництва

*сформувався фінансовий капітал

*вивіз капіталу 1 МІСЦЕ В СВІТІ = НАЙБІЛЬШЕ = в Росію= найбільший прибуток

1894 Р.=" СПРАВА ДРЕЙФУСА" = АНТИСЕМІТИЗМ= вороже ставлення до євреїв

ПАНАМСЬКА КРИЗА  1888р.= розтрата коштів = 700 тис франків = 100 депутатів та сенатрів звинувачено в хабарництві

ПОСТІЙНІ ПОЛІТИЧНІ КРИЗИ.

ПОЛІТИКА РАДИКАЛІВ.Ж. КЛЕМАНСО

 * церкву відокремили від держави

*робітникам = щотижневий вихідний

* гарантована пенсія рбітникам і селянам  з 65 років

* відшкодування робітникам в разі каліцтва

* проводили демократичні реформи

 ЗОВНІШНЯ ПОЛІТИКА 

 1893 рік - військово - політичний союз з росією

1904 р = франція та англія уклали " Сердечну угоду" АНТАНТУ = 

1907 р.= до цієї угоди приєдналась Росія = блок направлений проти Німеччини

ТЕМА УРОКУ № 4 :

 ВЕЛИКА БРИТАНІЯ В К ХІХ - ПОЧ ХХ СТОЛІТТЯ

1. ПРАЦЮЄМО ЗА МАТЕРІАЛАМИ ПАРАГРАФ № 15. СТОР 135-141

2.Перегляньте : https://www.youtube.com/watch?v=oVLGAE1usvg - за 3 хв

https://www.youtube.com/watch?v=kV01sGadFic детальний відеоурок 

https://www.youtube.com/watch?v=28YmuP86YXM винаходи вікторіанської епохи

3.Матеріал опрацьовуємо за планом :

1. Правління королеви Вікторії . Б Дізраелі . В Гладстон 

2. Ллойд Джордж 

3. Причини втрати першості( лідерства ) промислового ) розвитку ( виписати в зошит - стор 138-139 

4. Колоніальна політика Британії  

ТЕМА УРОКУ №5 

НІМЕЦЬКА ІМПЕРІЯ  В кінці ХІХ - поч ХХ століття .АВСТРО-УГОРЩИНА .

1.Працюємо за матеріалами - параграф № 14, 18 ( САМОСТІЙНО)

2. Перегляньте відеоурок : 

https://www.youtube.com/watch?v=62iugJrgoDI - відеоурок ++++

https://www.youtube.com/watch?v=sn0kp7ZbndQ Австро-Угорщина  за 2 хв

3. Опорний конспект:1871-1918 рр= для Німеччини= " рубіж часу ???"

1871 р проголошення Німецької імперії 

Отто фон Бісмарк= для зіцнення імперії :

* введення єдинних грошей

* ств Імперського банку 

* зміцнено армію

* введено соціальні реформи:





Партії  в Німеччині :

Німецька консервативна партія

національно- ліберальна партія

 Католицька партія 

Ліві (соціал- демократичні 0 партії

Економіка := 2 місцев світі 

 * швидкі темпи розвитку 

* зростання капіталу та позицій монополій

* найнговіша техніка + технології

* більшість населення  зайнято в промисловості , а не в сільському  господарстві 


1888 р
 - кайзер Німеччини - Вільгельм ІІ = усунув Бісарка  у 1890 році = зосередив владу  в своїх руках :

* створення сильної армії 

* мілітаризація економіки

* сильний флот - панування на морі 

* світова політика : 

* перділ світу + завоювання колоній, + похід на Схід та Балкани, 

*політика " пангерманізму "= право німців панувати над всіма народами = " Пангерманський союз"

1882 = Троїстий союз = Німеччина + Австро-Угорщина + Італія 

ТЕМА УРОКУ№6   : 

ЯПОНІЯ в останній третині ХІХ ст.- на початку ХХ століття

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ відео по темі :

https://www.youtube.com/watch?v=vxCxaUHa2N0

https://www.youtube.com/watch?v=ZTeelW2gw2Y

https://www.youtube.com/watch?v=p-LVaBwZnvk  РЕФОРМИ МЕЙДЗІ 

https://www.youtube.com/watch?v=3fDAgmDFbhE= самураї

https://www.youtube.com/watch?v=9KW-ekQFAEU ДОБА МЕЙДЗІ +++++

1. ПРАЦЮЄМО ЗА МАТЕРІАЛАМИ ПАРАГРАФ № 19  СТО. 161-168

2. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ТАКІ ПИТАННЯ :

*" ПРОБУДЖЕННЯ АЗІЇ"- ЦЕ ПРОЦЕС МАСОВОГО ЗРОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНО- ВИЗВОЛЬНОГО РУХУ В КРАЇНАХ АЗІЇ 

* ПОВАЛЕННЯ СЬОГУНАТУ ТОКУГАВА

ДОБА МЕЙДЗІ В ЯПОНІЇ( 1867-1912р.р.).реформи  ( випишіть з підручника стор 166)

* ПОЧАТОК ЯПОНСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ЕКСПАНСІЇ 

3. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ТАКІ ТЕРМІНИ

" Вестернізація"

Колонії

Метрополії

Сьогунат 

Дзайбацу-

Патерналізм- 

Конституційна ( обмежена ) монархія-

Експансія-

ТЕМА УРОКУ № 7  : 

КИТАЙ В кінці ХІХ - поч ХХ століття 

1. ОПРАЦЮЙТЕ    ПАРАГРАФ №20 

****ПЕРЕГЛЯНЬТЕ : відеоуроки   https://www.youtube.com/watch?v=ySc_2GBLbAo&t=249s

                                                  https://www.youtube.com/watch?v=ySc_2GBLbAo

ПЛАН 

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ :

ЦЕ МОЖЕ БУТИ ТЕМАМИ  ВАШИХ   ПОВІДОМЛЕНЬ

1.КИТАЙ ПІД ВЛАДОЮ МАНЬЧЖУРІВ

2. "ОПІУМНІ" ВІЙНИ= це війни великої Британі та Франції проти Китаю з метою розширення впливу на Китай 

 1839-1842= перша" опіумна війна" = Нанкінський договір

1856-1860- друга "опіумна війна = Пекінський договір 

3. РУХ ТАЙПІНІВ( 1850-1868р.р.)= рух  проти  куріння опіуму .

4. ПОВСТАННЯ ІХЕТУАНІВ= " боксерське  повстання "1899 р = боролись проти   впливу   європейської  культури  та впливу 

5 СІНХАЙСЬКА  РЕВОЛЮЦІЯ( Уханська революція )=  жовтень 1911  рік = 1912 рік = Китай = республіка = тимчасовий президент Сунь  Ятсен

ТЕМА УРОКУ № 8 

СПРОБИ   МОДЕРНІЗАЦІЇ  ОСМАНСЬКОЇ ІМПЕРІЇ 

1.ПРАЦЮЄМО ЗА МАТЕРІАЛАМИ   ПАРАГРАФ № 21 = СТОР 175-178

2.Пропоную = перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=XLj4UbpPLqQ ++++

3.Працюючи над матеріалами теми , визначте :

які були причини  занепадуОсманської   імперії ???.)?

4.

1. Османська імперія = напівколонія Заходу , " хвора імперія "

Історичні подробиці. Османська імперія — держава, заснована на півострові Мала Азія династією Османів (1300-1922 рр.). Це була степова імперія, яка увібрала державні й культурні традиції завойованих земель. Через тюркське походження династії та панівну культуру Османську імперію в Європі та Україні називали Туреччиною, її правителів — турецькими султанами, а підданих — турками. Османська імперія в зеніті своєї могутності в XVI—XVII ст. охоплювала всю Малу Азію, Балканський півострів, арабські землі Близького Сходу та Північної Африки, значну частину Закавказзя, Північного Причорномор’я загальною площею 5,2 млн кмз населенням до 30 млн осіб. Це була найбільша ісламська держава після Арабського халіфату. Від кінця XVII ст. Османська імперія через експансію європейських держав і розвиток національно-визвольних рухів втрачала території в Європі та на Близькому Сході. її спадкоємцею стала Турецька Республіка.

Політична  система =неефективна = режим султана Абдул  Гаміда ІІ( 1876-1909 р.р )= період гноблення :

* держава- банкрут

*поліцейська  деспотія  і   цензура 

*гоніння  турків - християн та вірмен,болгар ,греків

*території Османської  імпрерії  = перейшли  під  онтроль  іноземних  держав 

* іноземний капітал  контролював економіку   імперії

* с.г = занепало

*було організовано імперський телеграф і пошту, споруджувалися залізниці. 

* В ідеології він зробив ставку на панісламізм і підносив власну роль халіфа як голови всіх мусульман. 

*За його правління значно зросла кількість світських шкіл, розвивалось книгодрукування.

2."Молодотурецька  революція"1908 року

к ХІХ століття = час виникнення опозиційного рухув Туреччині = "Єднання і прогрес "=організація молодих  турецьких  офіцерів = молодотурки = готували  збройне  повстання .= повстання в Македонії=  відновлено  першу   турецьку конституцію + скликання парламенту .

Святкування Молодотурецької революції. Літографія початку XX ст.

Реформи молотурків :

РЕФОРМУВАЛИ АРМІЮ, ПОЛІЦІЮ , ЖАНДАРМЕРІЮ

*внутрішній політиці задля збереження імперії утверджувалась ідеологія пантюркізму — створення й панування єдиної турецької нації. 

 НАСЛІДКИ СПРОБ МОДЕРНІЗАЦІЇ ТА РЕВОЛЮЦІЇ В ОСМАНСЬКІЙ ІМПЕРІЇ

Молодотурецька революція в Османській імперії перемогла, молодотурки залишалися при владі до 1918 р. Але за час свого правління вони так і не виконали обіцянок провести модернізацію країни й звільнитися від європейського економічного засилля та політичної залежності. Це пояснюється особливістю структури турецького суспільства, де турки були панівною нацією, а будь-яка модернізація призвела б до втрати ними цієї ролі та до розпаду імперії, що згодом і сталося.

Утім значення Молодотурецької революції, як і революції в Ірані (1905-1911 рр.) і Сіньхайської революції в Китаї полягає в тому, що вони започаткували пробудження Азії.

Ривка з відсталості в Туреччині не відбулось, а розбурхані маси не бажали змін на європейський кшталт. Суспільство розкололося на ворогуючі табори прихильників і противників змін. Це зумовило подальші гострі конфлікти.



 ТЕМА    УРОКУ :

російська  імперія  в   кінці   ХІХст -почХХ ст

1.Перегляньте відео :

https://www.youtube.com/watch?v=XxXbwBfbrnk відеоурок +++

https://www.youtube.com/watch?v=Z2piABdTGlM

2. Працюємо за матеріалами = параграф № 17 

Матеріал опрацьовуємо зпа планом :

* " Великі реформи " у росії Олександр ІІ 

*Реформи С Вітте 

* Столипінська реформа 

* Революція 1905-1907 роки

* Зовнішня політика російської імперії напередодні " великої війни"

3.Запишіть у зошити з історії України:

" ВЕЛИКІ РЕФОРМИ "

ПРИЧИНИ РЕФОРМ :

* криза кріпосницької системи

*Поразка в Кримській війні

*гальмування розвитку економіки= неефективність праці кріпаків

* відсутність ринку вільнонайманої праці

*посилення селянського руху =

Масові виступи селян: 1855 р. = "Київська козаччина ",

                                        1856 р. " Похід в Таврію за волею"

* посилення вимог  опозиційних сил звільнити селян= приклад Європи = 

звільнивши селян = укріпили економіку

* початок промислового перевороту

*падіння міжнародного авторитету держави

АГРАРНА  ( СЕЛЯНСЬКА РЕФОРМА)1861 Р.

МЕТА РЕФОРМИ : 

- подолання кризи кріпосного господарювання

-зміцнення влади монарха та його опори на селі = поміщиків

                                  було видано такі закони:

19 лютого 1861 р." Маніфест про скасування кріпосного права" 

                             = " Положення про селян, що виходять з кріпосної                                                                                  залежності"

ОСОБИСТА ВОЛЯ СЕЛЯН :

* мали право брати шлюб без дозволу поміщика

*вирішували питання життя в сільських громадах, в яких панувала кругова порука  для виконання повинностей  .Волості = створювались для управління селянами

* поміщик не мав права селян купувати , продавати , дарувати

*селяни могли поступати на службу , в навчальні заклади, переходити до інших верств населення = міщан, купців

ЕКОНОМІЧНІ ПРАВА СЕЛЯН:

*мали право укладати договори та торгові угоди 

* вільнозайматись промислами та торгівлею.

*бути власниками рухомого та нерухомого майна= вільно ним розпоряджатись , передавати в спадок за законом

ПРАВО НА ЗЕМЛЮ :

*селяни одержували землю, за яку повинні сплатити викуп = 20%- одноразово, 80% = уряд давав компенсацію, яка погашалась 49 років = виплати = 1,5 млрд. крб= що набагато перевищило вартість землі = сплачувалось поміщикам державою

*до укладання викупної угоди ( 20%)  = селяни = тимчасовозобовязані =  виконували панщину + платили оброк

*наділи = 5- 6 десятин= на душу чоловічої статі.     

" відрізки" - це частина наділу землі , яка була понад норму і  переходила поміщику .

1866 р = державні селяни викупили свої наділи = були більші 

ОСОБЛИВОСТІ    СЕЛЯНСЬКОЇ   РЕФОРМИ   НА  УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ 

*На Лівобежжі та Півдні наділи були менші , ніж в інших місцевостях Росії

*наділи на Правобережжі =18 % більші, викуп зменшено на 20%

* викупна угода = особистий характер, а не з громадою

* поміщики в ході переділу земель= лишили собі кращі землі

НАСЛІДКИ СЕЛЯНСЬКОЇ РЕФОРМИ :

* зростання розвитку ринкових відносин

* поліпшення стану господарства

*покращення технічного переоснащення с\г

*спеціалізація районів

*частина селян стали робітниками

(-)* залишились пережитки феодальної системи = поміщицьке землеволодіння, безземелля селян, викупні платежі 

* розшарування селян = куркулі, середняки, батраки( найманці) 

РЕФОРМИ 1864 РОКУ:

СУДОВА = найбільш демократична

СУД став всестановий ,незалежний .

 гласний і публічний судовий процес, 

була змагальність сторін між прокурором та адвокатом

були присяжні засідателі 

суди тлумачили закони. існував нотаріат

ЗЕМСЬКА 

запроваджувалось земське ( місцеве ) самоврядування 

ЗЕМСТВА= це всестанові установи місцевого самоврядування ( повітові , губернські),якіобиралис місцевими жителями .

земства займались місцевими господарськими справами , розподілом податків, місцевими зборами коштів, медичним обслуговуванням, питаннями освіти та культури

!!! НА Правобережжі почали діяти з 1911 року.

ОСВІТНЯ 

вводилась єдина система початкової освіти в народних училищах( безкоштовна )

навчання в гімназіях та реальних училищах = для всіх станів = платне 

типи шкіл: церковно- приходські, недільні, земські , державні.

Університети = стали автономні .Вища освіта = платна 

початок запровадження вищої освіти для жінок 

ФІНАНСОВА( 1862-1864) 

створено Державний банк та міністерство фінанансів 

скасовано відкупну податкову систему

сформовано нову податкову систему , єдині державні  каси 

 РЕФОРМА ЦЕНЗУРИ  1865 Р 

введено попередню цензуру газет та журналів 

цензурні установи= міністерству внутрішніх справ

МІСЬКА РЕФОРМА 1870 Р ( МІСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ )

в містах створювались  всестанові виборні розподільчі  органи - МІСЬКІ ДУМИ =  міський голова = підпорядковувались губернатору 

виборче право мали власники майна , старші 25 років= платники податків

виконавчі органи = міські управи

займались питаннями впорядкування міст , розвитку торгівлі , промисловості , освіти , культури .

ВІЙСЬКОВА реформа = 1874

поділ Росії на військові округи= 16 , на території України = 3

 1874 р  = загальновійськова повинність з 21 року.

терміни служби = армія = 6 років , на флоті = 7 років

скасовано тілесні покарання в армії

 Створення Головного штабу

Переозброєння армії

Створення військово - судової системи 

Відкрито військові та юнкерські училища

 Звільнено від служби духовних осіб та єдиних годувальників.

ЗНАЧЕННЯ РЕФОРМ :

* визначили подальший розвиток Росії

* зміцнено міжнародний авторитет

*розвиток капіталістичних ринкових відносин

* ** половинчатість реформ= незадоволення населення 

*** Росія =    абсолютна   самодержавна монархія з жорстким режимом 

 РОЗДІЛ 4. 

МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ в  другій половині ХІХ - поч ХХ століття

ТЕМА УРОКУ : 

МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ 

ПЛАН

 ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ :

1урок.Утворення Троїстого союзу і Антанти

1урок Початок боротьби за переділ світу 

2 урок  Міжнародні кризи та конфлікти ( робимо таблицю за зразком стор 198)

3 урок . Україна в геополітичних планах Російської, Німецької, Австро-Угорської імперій = ( це питання вимагає особливої уваги = зробіть конспект в зошиті  з історії України  ( стор 196-197 ) +ПОДУМАЙТЕ НАД ВІДПОВІДДЮ НА ПИТАННЯ №5 СТОР 197

1.ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :

1 урок https://www.youtube.com/watch?v=c0fK3gjkXWs  міжнародні відносини


https://www.youtube.com/watch?v=EsaRhriwV9c   МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ 

https://www.youtube.com/watch?v=EsaRhriwV9c&t=38s

https://www.youtube.com/watch?v=2_KsGVKbqFs

2 урокhttps://www.youtube.com/watch?v=LoawzihGf5g= МІЖНАРОДНІ КРИЗИ

1 урок=https://www.youtube.com/watch?v=L6wei083ekQ СВІТ НА ПОЧ ХХ СТОЛІТТЯ 

2. ОПРАЦЮЙТЕ ПАРАГРАФ № 22 СТОР.190-197

3.ЗАПАМ,ЯТАЙТЕ , запишіть в зошит ЦІ ДАТИ :

1882 р= оформлення ТРОЇСТОГО СОЗУНІМЕЧЧИНА. ІТАЛІЯ. АВСТРО-УГОРЩИНА )

1904-1907 р.р- завершення формування АНТАНТИ ( РОСІЯ, ФРАНЦІЯ, ВЕЛИКА БРИТАНІЯ )

МІЖНАРОДНІ  ЛОКАЛЬНІ  ( МІСЦЕВІ)  КОНФЛІКТИ

1898 р = іспано- американська війна 

1899-1902 р.р= анголо-бурська війна

1905 р.= мароканська криза

1911р = друга мароканська криза = загарбання італією Тріполі 

1912-1913 р.р.= балканські війни

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ:

Військово- політичний союз ( блок ) = союз або угода держав з метою спільних дій для досягнень політичних. економічних , військових цілей.

Троїстий союз = військово- політичний блок ( Н,Іт, А-У) направлений проти країн Антанти

Антанта- ( згода)= військово - політичний союз ( В,Б,Фр., Р) направлений на боротьбу з Троїстим союзом

Гонка озброєнь-  прискорене накопичення  та виробництво запасів зброї, якісне та кількісне суперництво країн у військовій силі

РОЗДІЛ 5

РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ ТА ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ   В ПЕРІОД "ДОВГОГО ХІХ СТОЛІТТЯ "

УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ ПО ТЕМІ :https://www.youtube.com/watch?v=KzxvVbs4PlI

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ :

https://www.youtube.com/watch?v=w-kFRaCf6pA= ВІДЕО  практичне заняття

теми для повідомлень  по темі " ЗАРОДЖЕННЯ МАСОВОЇ КУЛЬТУРИ"

* Масова культура як явище( стор 211-212)

* Революція в моді ( стор 212-214)

* нова музика ( стор 214- 215)

* танці( стор 215)

* поява кіноматографа 

https://www.youtube.com/watch?v=cSL3C25QWfg

ТЕМА УРОКУ :

РОЗВИТОК  ОСВІТИ  ,НАУКИ , ТЕХНІЧНОГО ПРОГРЕСУ В ПЕРІОД

 "ДОВГОГО ХІХ СТОЛІТТЯ "

ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ :

1. ОПРАЦЮЙТЕ ПАРАГРАФ №23 СТОР 202-205

2.ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО :https://www.youtube.com/watch?v=joC5ed7WzEg +++++

https://www.youtube.com/watch?v=joC5ed7WzEg= відео просто супер

https://www.youtube.com/watch?v=XYlirK7cWVE технічні винаходи

3. ПІДГОТУЙТЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ЗА ПЛАНОМ ( завдання готувати послідовно) :

1.Основні тенденції  розвитку освіти.

2.Спроби філософського осмислення нової дійсньсті

3. відкриття в галузі природничих наук .

* Ч Дарвін. , Г Мендель

* Розвиток медицини .Вакцини проти хвороб. Е Дженер, Л.Пастер , Д Сімпсон 

* Розвиток хімії . Д Менделєєв 

* Важливі відкриття у фізиці ( на вибір )

*Література .В Гюго, Ч Діккенс, Оноре де Бальзак.,М Твен

* Різні напрямки в мистецтві. Романтизм . Реалізм. Імпресіонізм .

* Архітектура кінція ХІХ - поч ХХ століття.


І СЕМЕСТР

РОЗДІЛ ІІ

ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ ТА НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ,ЄДНАННЯ 

ТЕМА УРОКУ :

ТЕМА УРОКУ : СПОЛУЧЕНІ ШТАТИ АМЕРИКИ

https://www.youtube.com/watch?v=Lx0ooUzF-7g відео урок

https://www.youtube.com/watch?v=M5nb5QS2_2Y А . Лінкольн

1.Державний устрій та особливості розвитку.

конституція 1787 рік 

ЗАКОНОДАВЧА ВЛАДА

КОНГРЕС

СЕНАТ                                                   ПАЛАТА  ПРЕДСТАВНИКІВ 


ВИКОНАВЧА ВЛАДА 

ПРЕЗИДЕНТ                                 МІНІСТЕРСТВА

СУДОВА ВЛАДА 

ВЕРХОВНИ СУД 

АПЕЛЯЦІЙНІ СУДИ, ОКРУЖНІ ТА ІНШІ СУДИ

ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК = 

ПРОМИСЛОВО РОЗВИНУТА ПІВНІЧ            РАБОВЛАСНИЦЬКИЙ ПІВДЕНЬ

3. ГРОМАДЯНСЬКА ВІЙНА 1861-1865 р.р  

привід до громадянської війни = 1860р. було обрано президентом США  Авраама Лінкольна = керівник Республіканської партії , прибічник скасування рабства.= 

південні плантатори заявили про вихіід з штатів = 1861 р = 11 штатів = створили КОНФЕДЕРАЦІЮ=  ухвалили конституцію та обрали президентом Джефферсона   Девіса

12 квітня 1861 р = початок бойових дій між Півднем та Північчю= південь= заколотники

= громадянська війна   = війна цінностей

1862 = закон про гомстеди = кожен громадянин США , котрий досяг 21 року й не воював проти Півночі , міг отримати наділ 65 га = 10 долл митного збору.= після 5 років= переходила в приватну власність 

1862 рік = урядова заява про звільнення рабів= тисячі рабів записались в армію Півночі  

1863 рік= скасовано рабство в повсталих штатах

травень 1865 р = Конфедерація припинила своє існування = найбільша кровопролитна війна = 2тис. битв = закінчилась 

наслідки:

- територіальна цілісність 

- скасування рабства

-демократичне вирішення аграрного питання на заході країни

- фермерське господарство перемого на більшій частині території США

- створено єдиного національного ринку

- розширення демократичних прав і свобод     

4.РЕКОНСТРУКЦІЯ ПІВДНЯ ( 1865- 1877 р.р.   )                           




                                                                                                           ТЕМА УРОКУ :

ОБ,ЄДНАННЯ  ІТАЛІЇ  ТА НІМЕЧЧИНИ

1. Працюємо  за   матеріалами * параграф №7- Німеччина, * параграф № 8 - Італія 

2.Пропоную переглянути :https://www.youtube.com/watch?v=5gFcsEt31FYвідеоурок 

https://naurok.com.ua/prezentaciya-ob-ednannya-nimechchini-ob-ednannya-itali-250632.html=презентація по темі +++

3.Випишіть  стисло основні  етапи об.єднання  Німеччини  та Італії( в межах підручника )

4.Складіть"портрет" Німецької    імперії  за конституцією   1871 року ( схема=стор75 підручника)

5.Зверніть увагу на завдання  7 стор 81 " Що було спільного   та відмінного   в поцесах об,єднання  Німеччини   та Італії ?

ПОСТАТЬ В ІСТОРІЇ
Отто фон Бісмарк за поглядами був консерватором, прибічником абсолютної влади прусських королів і лідерства Пруссії в Німеччині. Про нього говорили, що він більший монархіст, ніж навіть король, а сам він часто повторював, що «перш за все є пруссаком і лише потім — німцем». Як політику О. фон Бісмарку були притаманні безкомпромісність і жорстокість. Він увійшов в історію як прихильник насильницької політики. Обійнявши посаду глави уряду Пруссії, О. фон Бісмарк, якого називали «залізним канцлером», саме покладаючись на силові засоби, об'єднав Німеччину та перетворив її на одну з наймогутніших держав Європи.
Завершення промислового перевороту змінило структуру німецького суспільства. Вагоме місце в ній посіли підприємці й фінансисти. Збільшення кількості робітників супроводжувалося змінами в їхньому становищі. Власники підприємств покращували організацію праці, було скорочено робочий день. Запровадження машин збільшило потреби у кваліфікованих працівниках. Підприємці й робітники Німеччини були зацікавлені в національному об’єднанні. Лише єдина держава могла надати їм умови для вільного пересування капіталів і товарів, пошуку кращої праці та умов життя.
Поширення в німецьких землях розуміння необхідності об’єднання супроводжувалося різним баченням того, як воно має відбутися. Німецькі радикали, особливо марксисти, виступали за революцію «знизу», що усуне князівські династії та їхніх союзників. Іншим шляхом, яким і відбулося об’єднання, була революція «згори» — підпорядкування всіх німецьких держав владі однієї найсильнішої. Послідовники цього напрямку поділялися на прибічників великонімецької концепції об’єднання (утворення Великої Німеччини, до якої мала увійти Австрійська імперія), і малонімецької концепції (об’єднання німецьких держав навколо Пруссії, за винятком Австрії). У 50—60-х рр. XIX ст. Митний союз, у якому головувала Пруссія, а Австрія не брала участі, став центром формування спільного економічного життя німецьких земель.

Камілло Кавур
П'ємонтський аристократ Камілло Кавур був одним із визначних державних діячів Італії XIX ст. Із 1847 р. він видавав газету «Рісорджименто», де закликав усіх італійських монархів об'єднатися для боротьби з Австрією. К. Кавур не брав участі в революції 1848—1849 рр., але уважно спостерігав за її подіями. Вона допомогла йому дійти висновку, що лише найсильніша держава Італії П'ємонт здатна очолити об'єднання країни. У 1852 р. К. Кавур став прем'єр-міністром П'ємонту та за підтримки короля Віктора Еммануїла II розпочав реалізацію своїх планів.



Тема уроку : 

"ВЕСНА  НАРОДІВ"= РЕВОЛЮЦІЇ 1848-1849 рр  в ЄВРОПІ

1. Працюємо  за матеріалами  підручника = параграф № 6 = стор 63- 69 

2. Пропоную переглянути відеоурок :https://www.youtube.com/watch?v=dgbz_3kJPhA = Франція

https://www.youtube.com/watch?v=j9jjGwnGlpY= революція в Німеччині

https://www.youtube.com/watch?v=U-Ak9G2_Jok= революція в  Італії

3. Працюємо над вивченням  матеріалу  за таким  планом :

* Передумови  революцій.

*Революції 1848- 1849 рр в Західній  Європі :

1. Революція  в Франції

2. Революція  в Німеччині

3. Революція в Італії

4.Революція в Австрійській  імперії 

5 .Революція  в Угорщині 

Революції 1848-1849 рр. у країнах Європи

 

Італія

Франція

Німеччина

Австрія

Угорщина

Причини та завдання революції

 

 

 

 

 

Особливості революції

 

 

 

 

 

Основні події

 

 

 

 

 

Наслідки

 

 

 

 

 

Передумови революцій :

- важке становище країн Європи внаслідок  епідемії холери  , неврожайними роками 

- криза феодальних  пережитків = привела до частих масових  виступів  та заворушень 

- революційний рух  був  спрямований проти феодалізму на селі , 

-робітники виступали за поліпшення умов праці та вимагали  підвищення зарплати 

- буржуазія виявила рішучість усунути  від  політичної  влади  дворянство   і мати  більший  вплив  на політичне  життя країн

в національному  сенсі  народи  виступали  за національне  обднання ( Німеччина , Італія ) або  за вихід  зі складу  імперій ( Австрія , Угорщина )

Основні дати:

 25 лютого 1848 р. – проголошення республіки у Франції;
• січень–лютий 1848 р. – початок революції в Італії;
• 3 березня 1848 р. – початок революції в Німеччині;
• 13–15 березня 1848 р. – народне повстання у Відні;
• 14–18 березня 1848 р. — народне повстання в Берліні;
• березень 1848 – серпень 1849 р. — Угорська революція;
• 23–26 червня 1848 р. – повстання робітників у Парижі;
• листопад 1848 р. – конституція другої республіки у Франції;
• 5 грудня 1848 р. – конституція Пруссії;
• 7 березня 1849 р. – розпуск парламенту в Австрії;
• 22 серпня 1849 р. – завершення італійської революції;
• 2 грудня 1851 р. – державний переворот Луї Бонапарта;
• 1852–1870 рр. – друга імперія у Франції.

Історичні постаті Луї Філіп, Наполеон Бонапарт, Фрідріх ВільгельмIV,  Фердінанд  I, Франц Йосиф I, Шандор Петефі, Карл Альберт, Віктор Еммануїл II.

Наслідки революцій :

Революції 1848-1849 років у Європі завершилися поразкою.

 Лютнева революція 1848 р. у Франції позбавила влади короля Луї-Філіппа, але не призвела до встановлення міцної республіки.

У Німеччині, Австрії та Італії національні рухи не змогли досягти поставленої мети.

 Проте, незважаючи на це, революції не минули безслідно. Чимало революційних завоювань у тій чи іншій формі збереглися. Конституційний устрій у державах Європи став правилом, а не виключенням. У більшості європейських країн було остаточно ліквідовано давні феодальні повинності селян.Правлячим колам держав Європи після поразки революцій не вдалося відновити старі порядки. Революції показали неможливість продовження політики Священного союзу. Окремі монархи стали пристосовувати ідеї національно-визвольних рухів до своїх інтересів.



ТЕМА УРОКУ :

НІМЕЧЧИНА  .ІТАЛІЯ  перша  половина ХІХ ст

перегляньте відеоурок  по темі :https://www.youtube.com/watch?v=2Ls9KKBWUaA


ТЕМА УРОКУ :

ВЕЛИКА БРИТАНІЯ 

1.Опрацювати   параграф  № 4 =стор 49-55

2.Пропоную  перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=LzzDIlQyVr8

https://www.youtube.com/watch?v=uhbKCyasgJA

3.Новий матеріал  вивчаємо  за  планом :

1.Парламентські   реформи 1832 і  1867 років

2.Чартизм(чартисьий рух)

3.Перехід  до  політики   вільної   торгівлі.   Зовнішня та колоніальна політика Англії 

4.Англія ="майстерня  світу"

!!!! працюючи над питанням ,

 ПОМІРКУЙТЕ: Англія = " майстерня світу " = це вишукана фраза, чи влучна характеристика місця і ролі Великої Британії в світі на період  серединиХІХ століття??????


ЗНАЄМО , РОЗУМІЄМО НОВІ ТЕРМІНИ:

Парламентська реформа - це закони , які вносять зміни у виборчу систему Великої                                                                 Британії

Чартизм - перший політично оформлений робітничий рух   в Англії.назва походить від петиції до парламенту ( charter= хартія , петиція.)  

Хартія - назва документів з вимогами  різний верств населення

протекціонізм - захист державою власних виробників

Фритредерство- політика , що передбачає вільний рух товарів та послуг між країнами без                                  торгових перешкод

                           -політика невтручання держави в справи приватного бізнесу у власній                                       державі

Колоніальна імперія--це імперія , заснована на експлуатації захоплених метрополією                                                      територій ( колоній)


ТЕМА УРОКУ : ПОЧАТОК СТАНОВЛЕННЯ ІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА


https://www.youtube.com/watch?v=u--fqur8qKI

https://www.youtube.com/watch?v=AE5GnJZvDc8 ++++

     ПРАКТИЧНУ РОБОТУ НА ТЕМУ  : ЗМІНИ В ЖИТТІ І ПОБУТІ  РІЗНИХ ВЕРСТВ   НАСЕЛЕННЯ ( спираючись на матеріали , розміщені на стор.44- 49, дайте відповідь на запитання = письмово )=   виконання обов,язкове , надсилати на почту= lisowatg@gmail.com

 !!!!!                   Працюємо з новими термінами :

Ідустріальна революція- це процес переходу від ручної праці , мануфактурного та ремісничого виробництва, до  ідустріального суспільства , в якому переважає машинне виробництво.( тривала з кінця 18 століття по поч ХХ століття = " довге ХІХ століття "

Луддити - руйнівники машин

     ГОТУЮЧИСЬ ДО УРОКУ = ЗАВДАННЯ ДО ВИКОНАННЯ( В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ) 

 !!!!!!потрібно записати в робочі зошити нижче поданий конспект, 

!!!! ознайомитись з наслідками індустріальної революції( стор 40-41)

ВИПИСАТИ визначення та ознаки ідеологій " довгого ХІХ століття )= консерватизм,лібералізм, націоналізм 2 ( стор 41-4

1.Технічні вдосконалення .

текстильна промисловість:

* механічна прядка "Дженні"= Джеймс Гаргрівс= 60 рр 18 ст.

*ткацький верстат

*швацька машина

металургія:

* дешевий спосіб масового виробництва сталі = Генрі Бессемер

* використовувався паровий двигун( Дж.Ватт)

*динамо- машина= електричні генератори

*електоростанції

транспортування :

*локомобілі - пересувні парові установки

* двигун внутрішнього згорання  = Рудольф Дізель

* колісний пароплав = Роберт Фултон

* поршневі парові машини, парові турбіни= на суднах

* канали = 1869 Суецький канал =  скорочення шляжу до Індії на 13 тис км.

* залізничний транспорт = парові потяги 

* автомобіль= 80 рр ХІХ ст= Карл Бенц та Готліб Даймлер

хімічна промисловість : 

речовини для виробництва скла, фарб, відбілювачів, створено штучні матеріали( пластмаси, штучні волокна )

* друкарський верстат механізовано

* фотографія

*оптичний телеграф

*телефонний звязок 

2. Вплив індустріального суспільства на суспільні відносини

* урбанізація

* міграція

* відмінності між робітниками - службовцями - власниками бізнесу

* поступове формування середнього класу

* формування саморегульованої економіки 

* поява профспілок = для захисту прав робітників= тред- юніони( Англія)= 1868 р

                                                

Узагальнення по   темі "ЄВРОПА ТА АМЕРИКА В ДОБУ РЕВОЛЮЦІЙ ТА НАЦІОНАЛЬНОГО ОБ,ЄДНАННЯ"

1. Пояснити   терміни :

індустріальна революція,  індустріалізація, "майстерня  світу",  тред- юніони, онсерватизм, суфражизм, лібералізм,націоналізм,нація,  соціалізм,реформи,  парламентські реформи,  чартизм, хартія, вільна торгівля, фритредерство, колоніальна  імперія ,реставрація, громадянські   права,  революція, "Весна  народів ", імперія,Північнонімецький союз.кайзер, канцлер, Рисорджимето,імператор, декабристи, західники,словянофіли,конгрес,аболіціонім, громадянська війна ,Конфедерація,Реконструкція Півдня ,Ку клус- клан  ,  сегрегація 

2. Які  технічні винаходи  були зроблені  в І полХІХ століття , їх начення для людини 

3.Що ви знаєтепро видатних  людей цього  періоду 

                                                          РОЗДІЛ 1 

ЄВРОПА В ЧАСИ ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН

УРОК-УЗАГАЛЬНЕННЯ ПО ТЕМІ

1.ГОТУЮЧИСЬ  ДО   заліку повторіть  параграфи  1-2

2.Що означають такі   поняття, поясніть своїми  словами:

"довге ХІХ  століття",індустріальне  суспільство, індустріалізація, демократія,криза, "старі порядки",  революція,  буржуазна   революція,  стани,  3стани, Бастілія, король, гільйотина,   Конституція, монархія, республіка,Декларація, конституційна монархія,  "болото",Диктатура, якобінці,  революційний   терор ,термідоріанці, імперія,  Кодекси  Наполеона,  битва " народів",війни Наполеона,Віденський  конгрес  , Священний Союз.

3.назвіть  хронологічні  рамки:

 "довгого  ХІХ  століття", 

 початок революції,

Велиої французської  революції

термідоріансьий період

режим  Директорії

період  Консульства

Часи  імперії  Наполеона  Бонапарта

Віденський конгрес

4.Підготуйте для підвищення свого рейтнгу короткі  повідомлення ( до 10 р речень)про діячів  революції: Дантона, Марата, Робесп,єра, Ж.Бріссо, Ж.Ебера

ЗРОБІТЬ  ТЕСТИ :https://naurok.com.ua/test/urok-5-uzagalnennya-po-temi-velika-francuzka-revolyuciya-imperiya-napoleona-bonaparta-1641847.html

 ТЕМА 1 ВЕЛИКА ФРАНЦУЗЬКА РЕВОЛЮЦІЯ 

 ПРИЧИНИ РЕВОЛЮЦІЇ.

КРИЗА " СТАРОГО ПОРЯДКУ" 

ПОЧАТОК РЕВОЛЮЦІЇ.

ХІД РЕВОЛЮЦІЇ

ІСТОРИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ РЕВОЛЮЦІЇ 

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ !!!!

https://www.youtube.com/watch?v=gTtfotjIhwk  ПОЧАТОК РЕВОЛЮЦІЇ ++++

https://www.youtube.com/watch?v=-VJxs4CgrD0   ПРИЧИНИ  РЕВОЛЮЦІЇ

https://www.youtube.com/watch?v=YhUYT6qA01c відеоурок  Французька революція++++

*https://www.youtube.com/watch?v=TQDgJ0Sa6OM   ВСЯ ІСТОРІЯ ФРАЦУЗСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ,РЕВОЛЮЦІЇ - ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ , ХТО ХОЧЕ  РОЗУМІІТИ ІСТОРІЮ РЕВОЛЮЦІЇ


ТЕМА2. ФРАЦІЯ В 1794-1815 Р.Р ВІДЕНСЬКИЙ КОНГРЕС СВЯЩЕННИЙ СОЮЗ.

1. ТЕРМІДОРІАНСЬКИЙ ПЕРЕВОРОТ(1794-1815)

2ДИРЕКТОРІЯ.ЕПОХА КОНСУЛЬСТВА.

3. ФРАНЦІЯ В ПЕРІОД КОНСУЛЬСТВА (1799-1804)

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА НОВІ ТЕРМІНИ :

РАДА ПЯТИСОТ, РАДА СТАРІЙШИН,ДИРЕКТОРІЯ , КОНСУЛЬСТВО,ІМПЕРІЯ .КОДЕКС НАПОЛЕОНА,

ПРОПОНУЮ ПЕРЕГЛЯНУТИ :

https://www.youtube.com/watch?v=3RNKlG6lNFI Липнева монархія

https://www.youtube.com/watch?v=SssBtz8fskY   Франція в період Консульства

https://www.youtube.com/watch?v=XjYnwwbqmXc

https://www.youtube.com/watch?v=xJQMVV1xftY КОРОТКО ПРО НАПОЛЕОНА

https://www.youtube.com/watch?v=W7-wNeXM2yYhttps://naurok.com.ua/test/start/548681 ВІЙНИ НАПОЛЕОНА

https://naurok.com.ua/test/napoleonivski-viyni-548681/flashcard   ФЛЕШ КАРТКИ ПО ВІЙНАХ НАПОЛЕОНА



ЗВЕРНІТЬ УВАГУ  !!!!

ТЕСТИ  ДО УРОКУ УЗАГАЛЬНЕННЯ

https://naurok.com.ua/test/start/549400

https://naurok.com.ua/test/velika-francuzska-revolyuciya-konsulstvo-ta-imperiya-napoleona-549400/match ЗАВДАННЯ НА ВІДПОВІДНІСТЬ

https://naurok.com.ua/test/velika-francuzska-revolyuciya-konsulstvo-ta-imperiya-napoleona- 549400/flashcard   ФЛЕШ КАРТКИ


ДЯКУЮ! ВИ ЦЕ ЗРОБИЛИ ! РОЗУМНИКИ !

 9 клас Всесвітня історія 












          



*











                                                 


Немає коментарів:

Дописати коментар