5 КЛАС ВСТУП ДО ІСТОРІЇ
2023-2024 навчальний рік
ВСТУП. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ??
1. ПРАЦЮЄТЕ ЗА ТАКИМ ПІДРУЧНИКОМ ТА РОБОЧИМ ЗОШИТОМ ( СКАЧАТИ):
ВСТУП ДО ІСТОРІЇ УКРАНИ ТА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ .
автор Ігор Щупак,О Бурлака та інші
3.Всещо потрібно =записуємо за таким зразком:
"Історія " = звістка про минуле людини, родини, народу.
Історія як наука?????
Історія як предмет ???
Історія це наука про життя людей в минулому , про їх заняття, думки,дії
УЧНІ ПОВИННІ:
РОЗУМІТИ ЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ: ІСТОРІЯ, ІСТОРИК, МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, МАЙБУТНЄ
ВИКОРИСТОВУВАТИ ТЕРМІН " ІСТОРІЯ" ( ЯК ОПОВІДЬ, ЯК ПАМ,ЯТЬ)
ПРОПОНУЮ ПЕРЕГЛЯНУТИ ВІДЕО( КЛІКНІТЬ НА ЗНОСКУ І ПОТІМ НА ТЕКСТ , ЩО З,ЯВИТЬСЯ )
https://www.youtube.com/watch?v=dMU3QuZUy50&list=PLEPklMkw_32gbfDT3D9GAJEKbQdiicRDS
https://www.youtube.com/watch?v=JaurH7LL6aw урок узагальнення
РОЗДІЛ 6
УСЕ МАЄ МИНУЛЕ ПРАЦЯ І ГОСПОДАРСТВО КОЛИСЬ І СЬОГОДНІ
( 10 УРОКІВ)
23/05 2022/
ТЕМА УРОКУ : СПОРТ
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ:
https://www.youtube.com/watch?v=iFvhvzTTUdM досягнення українців спорт
https://www.youtube.com/watch?v=cOqZXJgasUk
ПІДГОТУЙЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВИДАТНИХ СПОРТЦСМЕНІВ КРАЇНИ
16.05 2022
Продовжуємо вивчати тему "ТУРБОТА ПРО ЗДОРОВ,Я. МЕДИЦИНА. АПТЕКИ .СПОРТ"
2ю Готуємо повідомлення про лікарські рослини та їх лікувальні властивості :
ромашка звичайна , звіробій, деревій, калина, малина, кульбаба, капуста , живокіст, мати й мачуха, первоцвіт,. груха кропива( пустирник), жалка кропива , часник, цибуля, чорниця
Повідомлення мають бути короткі і давати відповіді на запитання : що лікує і чим корисна рослина . Повідомленнями мають бути охоплені всі запропоновані рослини ( потрібно відписатись тв групі 5-А клас , яке повідомлення хто готує??)
09.05 2022
ТЕМА УРОКУ :
ТУРБОТА ПРО ЗДОРОВ,Я. МЕДИЦИНА. АПТЕКИ .СПОРТ . ВІЛЬНИЙ ЧАС
ПОКРОКОВА ІНСТРУЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ:
1.ПРОЧИТАЙТЕ ПАРАГРАФ № 24 СТОР 134-137
2.ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО:
https://www.youtube.com/watch?v=nTmndfMUH6M
https://www.youtube.com/watch?v=nTmndfMUH6M&t=11s- ВІДЕОУРОК
https://www.youtube.com/watch?v=4JkzTSR0Hm4= ТУРБОТА ПРО ЗДОРОВ,Я ЗАРАЗ І КОЛИСЬ
3. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ТЕРМІНИ:
ДОЗВІЛЛЯ - ЦЕ ЗАННЯТЯ ЛЮДИНИ У ВІЛЬНИЙ ЧАС, ЯКІ ДАЮТЬ ЗМОГУ ЛЮДИНІ ОДЕРЖАТИ ЗАДОВОЛЕННЯ І ВІДНОВИТИ СИЛИ
СВЯТО- ЦЕ ОБРЯД , УРОЧИСТІ ДІЇ
ІГРИ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ
ТУРИЗМ= тимчасовий виїзд особи з постійного місця проживання з оздоровчою пізнавальною, професійно- діловою метою
Дозвілля — це вільний від роботи, навчання або іншої
обов’язкової діяльності час, у який людина відпочиває або вільно вибирає ті чи
інші заняття, проводить час відповідно до своїх інтересів, здібностей і потреб.
Дозвілля має глибоке історичне коріння, яке сягає ще первісного суспільства.
Вже у цей період люди проводили різноманітні свята, обряди. Коли первісні люди
перейшли до осілого способу життя, то в цей час появилася ціла система свят.
Оскільки, як ви вже знаєте, саме заняття різними видами дозвілля давало людям
можливість відпочити та оздоровитися.
З кожним роком свята змінювалися,
виникали нові. А також до традиційних свят добавилися ще й релігійні.
Ø Пригадайте найбільші свята в нашій державі, які ми з вами
святкуємо?
У Київській державі теж
населення вміло весело відпочивати. Часто проводилися бенкети у палаці князя. До
середини ХІХ ст. провідна роль в організації вільного часу людини належала
народним традиціям, релігійним святам та сімейним обрядам (весілля, дні
народження тощо). У містах велику популярність мали скоморохи (мандрівні
співці) та інші бродячі артисти. Чимало розваг очікувало на відвідувачів
ярмарків, такі як цирк, народний театр, спортивні виступи в балаганах тощо. В
Україні здавна молодь проводила дозвілля на вечорницях та досвітках. Значні
зміни у проведенні вільного часу та дозвілля відбуваються з кінця ХІХ ст. і до
сьогодення. У цей час з’являється кінематограф, засновується чимало нових
театрів, бібліотек, музеїв, паркових комплексів, стадіонів та інших
культурно-розважальних закладів.
Проте, зараз дуже велика кількість людей полюбляють займатися
спортом. Історія спорту є невід’ємною частиною історії всього людства. Дуже
популярним він був в Стародавній Греції — батьківщині Олімпійських ігор. Перші сучасні Олімпійські ігри були проведені
в 1896 р. в Афінах. У 1994 р. Україна вперше у своїй історії взяла участь у
Зимовій Олімпіаді як суверенна держава.
Ø Подумайте, чому спорт користується великою
популярністю у світі?
Ø Чи пов’язаний спорт із здоров’ям людини?
Дозвілля
є дуже тісно пов’язано із здоров’ям людини. Вже з давніх-давен український
народ цінує здоров’я як найбільший скарб. Проте, стан здоров’я залежить не лише
від медичного обслуговування, а й від самої людини. Адже велика кількість наших
хворіб є пов’язана із нашими шкідливими звичками, неправильним харчуванням,
відсутністю режиму праці і відпочинку, а також чистотою довкілля.
ПОДУМАЙТЕ, ДАЙТЕ ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТАННЯ ( УСНО):
????? ЯКІ ВИДИ ЗАНЯТЬ ВІДНЕСЕМО ДО ДОЗВІЛЛЯ ?
??? ЯКУ РОЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ ВІДІГРАЮТЬ СВЯТА ???
????ЧИМ ВИКЛИКАНА ЧЕРГОВІСТЬ БУДНІВ І СВЯТ?
????НА ЯКИЙ ЧАС ВИПАДАЮТЬ ВЕЛИКА КІЛЬКІСТЬСВЯТ???ЧОМУ???
??? ЯКА РІЗНИЦЯ МІЖ РЕЛІГІЙНИМИ , НАРОДНИМИ , ДЕРЖАВНИМИ СВЯТАМИ ?
??? що таке туризм, його роль у відпочинку людей.? де ви , ваші батьки подорожували ?
???ЧИ МОЖЕ ДОЗВІЛЛЯ МАТИ НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ ??
??? ЯК В ДАВНИНУ ТУРБУВАЛИСЬ ПРО ЗДОРОВЯ?
Медицина
в Україні має дуже давню історію. Досить розвиненою вона була у скіфів, які
відкривали цілющі властивості рослин для лікування різноманітних хворіб. Вони
вміли робити різні хірургічні операції, вправно лікували вивихи, переломи,
ампутували кінцівки та ін. Особлива увага приділялася медицині і в грецьких
містах Причорномор’я, там археологи розкопали різноманітні хірургічні голки,
пінцети, ножі та інші медичні інструменти. Відомо, що в Ольвії працювала
аптека, а жителі Керкінітиди використовували цілющі властивості кримських
грязей з лікувальною метою.
Здавна
на Русі лікуванням займалися різноманітні цілителі: знахарі, волхви, ведуни.
Серед них були і травники, які займалися збиранням лікарського зілля.
Відповідно
на Русі ліки називали зіллям, а установи, що їх випускали—зеленями.
Медична
допомога надавалась як при монастирях, так і в лікарнях. Зокрема, відомо, що
княгиня Ольга першою заснувала в Києві лікарню, де за хворими доглядали жінки.
Серед хворих велику популярність мав Києво-Печерський монастир, де преподобний
Антоній лікував хворих молитвами, відварами з трав, мікстурами. Продовжувачем
Антонія став Агапіт Печерський, котрий заснував першу школу на Русі, де навчали
медичної справи. Також видатною лікаркою Русі була Євпраксія—онука князя
Володимира Мономаха. Вона вивчала народну медицину й допомагала хворим.
У
XVI — XVII
ст. виникають перші вищі навчальні заклади де викладають медицину. У великих
містах з’являються об’єднання цирульників, які володіли не лише мистецтвом
гоління, а й вміли зупиняти кровотечі, лікувати рани, використовувати настої
лікарських рослин та цілющі мазі. Під час воєн цирульники надавали допомогу
пораненим на полі бою.
Основну
небезпеку здоров’ю несли пошесні, або морові хвороби. Так, епідемія чуми 1623
р. забрала у Львові 20 тис. людей. На жаль, медицина була безсила перед
епідеміями, оскільки в цей час не було винайдено вакцини.
Епідемія—масове поширення інфекційної хвороби серед населення
відповідної території за короткий проміжок часу.
У
XVII ст. медицина почала швидко розвиватися,
проте, визначальним в історії медицини стало XIX ст. Це пов’язано з багатьма відкриттями в галузі
хімії та фізики. Тому в цей період людству було легше здолати велику кількість
невиліковних хворіб. Почали активно розбудовувати лікарні, поліклініки, інші
медичні установи, а також з’явилася фармакологічна промисловість.
Перші
аптеки виникають ще за княжих часів при храмах та монастирях у XIII ст. Уже наприкінці XVI у Львові налічувалося 15 аптек.
Ø Які народи були першими винахідниками в галузі
медицини?
Ø Поміркуйте, як скіфи дізнавалися про
лікувальні властивості певних рослин та лікували різні хвороби?
Ø Де могли отримати медичну допомогу мешканці
Київської держави?
Ø Який досвід з минулого медицини можна використати
сьогодні?
Як, на вашу думку, та чому з кожним століттям зростає тривалість життя людей?
Висловіть
своє судження, про роль медицини у суспільстві.
???ЩО НА ВАШУ ДУМКУ ВПЛИВАЄ НА ЗДОРОВ,Я ЛЮДИНИ,ТРИВАЛІСТЬ ЖИТТЯ ?
https://www.ssyoutube.com/watch?v=LzoQbSFbdzg
02/05- 03 03.2022
понеділок - вівторок
ТЕМА : Які винаходи 19- 20 століття змінили життя людини .
1. Прошу підготувати повідомлення ( до 10 речень, + вміти розповідати )
* Перші залізниці на Україні ( 1861, 1865 )
* Електричний трамвай на Україні ( 1892 .Київ)
* Фунікулер 1905 р Київ
* Телефонний звязок на Україні ( 1882 р )
* Літаки ( вітчизняні літаки )= для 3 учнів
* Ігор Сікорський Конструктор літаків та гвинтокрилів
* Євген Патон = електрозварювання
* розповідь про літак " Мрія"
* український комп,ютер ЕОМ 1946 року
* перші телевізори на України
* телефон в Україні
* винайдення компакт- дисків
* ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ : скласти по з запитання для своїх однокласників по своїй розповіді .https://www.youtube.com/watch?v=uGIpiDjoBsA
https://www.youtube.com/watch?v=Pb4noGc8y0w - 10 винаходів українців , що змінили світ
https://www.youtube.com/watch?v=yMREUDB-iB0
26/04 2022р
КИЄВО- МОГИЛЯНСЬКИЙ КОЛЕГІУМ ( АКАДЕМІЯ )
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ:
https://www.youtube.com/watch?v=MZMypEPfJNg
25.04 2022
ПОНЕДІЛОК
ТЕМА УРОКУ :
ОСТРОЗЬКА СЛОВЯНО- ГРЕКО- ЛАТИНСЬКА АКАДЕМЯ
1.ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :https://www.youtube.com/watch?v=OtRrkl84YwE
https://www.youtube.com/watch?v=mhHX-G0JKt0 ++++
https://www.youtube.com/watch?v=3JXqZpJU6oY
https://www.youtube.com/watch?v=H_2eXEDeaZ4
НАУКА ТА ОСВІТА НА УКРАЇНСЬКИХ ЗЕМЛЯХ
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ :
1. ОПРАЦЮЙТЕ ПАРАГРАФ № 23 СТОР130-133
2. РОЗГЛЯНЬТЕ МЛЮНКИ РОЗМІЩЕНІ В ПІДРУЧНИКУ СТО 130, 131, 132
3. НА СТОР 133. ОЗНАЙОМТЕСЬ З ПРОФЕСІЯМИ МАЙБУТНЬОГО, СПРОБУЙТЕ РОЗПОВІСТИ ПРО НИХ
4. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕОУРОК :https://www.youtube.com/watch?v=OrBZ8yMKGm0
5.ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ :
*ДІЗНАЙТЕСЬ , ХТО З ВАШОЇ РОДИНИ , БЛИЗЬКИХ ЛЮДЕЙ НАВЧАВСЯ В УНІВЕРСИТЕТІ ЧИ ІНШОМУ ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ .
*З,ЯСУЙТЕ ФАКУЛЬТЕТ , СПЕЦІАЛЬНІСТЬ . ЯК ВПЛИНУЛА ОСВІТА НА ЇХ ЖИТТЯ???
6. ЗАПАМЯТАЙТЕ ДАТИ УТВОРЕННЯ ТА ВІДКРИТТЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ НА УКРАЇНІ :
1632- УТВОРЕНЯ КИЄВО - МОГИЛЯНСЬКОЇ АКАДЕМІЇ = П. МОГИЛА
1661 - ЗАСНУВАННЯ ЛЬВІВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ
1805 - ВІДКРИТТЯ ХАРКІВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ
1834 = ВІДКРИТТЯ КИЇВСЬКОГГО УНІВЕРСИТЕТУ
1896 ВІДНОВЛЕННЯ СУЧАСНИХ ОЛІМПІЙСЬКИХ ІГОР
1960роках - КОМП,ЮТЕРИЗАЦІЯ
ТЕМА УРОКІВ :
28.03.-ПОНЕДІЛОК, 29.03-ВІВТОРОК,
30.03 СЕРЕДА
МІСТО ТА СЕЛО .
ЗАНЯТТЯ ТА УМОВИ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ В УКРАЇНСЬКИХ МІСТАХ ТА СЕЛАХ У МИНУЛОМУ ТА ТЕПЕР
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПО ПІДГОТОВЦІ ДО УРОКІВ :
1. ОПРАЦЮЙТЕ ПАРАГРАФ № 22, СТОР. 124-129
2.
2. РОЗГЛЯНЬТЕ ЗАПРОПОНОВАНІ МАЛЮНКИ В ПІДРУЧНИКУ : СТОР 124, 125, 126, 127, 128, 129
2. СКЛАДІТЬ РОЗПОВІДЬ ПРО СВОЄ МІСТО ЧИ СЕЛО , ДО ЯКОГО ВИ НАЙЧАСТІШЕ ЇЗДИТЕ
3. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕУРОК :
https://www.youtube.com/watch?v=kPrcXRqs-00= 12 хв
https://www.youtube.com/watch?v=KO7U9dCCSmM 3 хв++++
https://www.youtube.com/watch?v=4W1LB1Xzzog= 5 ХВ ++++ КЛАСНЕ ВІДЕО
ДЯКУЮ, ЩО ПЕРЕГЛЯНУЛИ ,
ВИ БАГАТО ВЗНАЛИ ПРО НАСЕЛЕНІ ПУНКТИ УКРАЇНИ !!!!!!!
4. ДАЙТЕ ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТАННЯ :
*КОЛИ З,ЯВИЛИСЬ СЕЛА І МІСТА НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ?
* ЧОМУ ДОВГИЙ ЧАС МІСТА БУЛИ ОБНЕСЕНІ ВИСОКИМИ МУРАМИ ?
* НАЗВІТЬ ОСНОВНІ ЗАННЯТТЯ ЖИТЕЛІВ МІСТ ТА СІЛ
* НАЗВІТЬ ВІДМІННОСТІ МІЖ МІСТОМ ТА СЕЛОМ ? ЩО Є СПІЛЬНИМ В ЦИХ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТАХ ???
* ЧОМУ СЕЛА ДОВГО НЕ ЗМІНЮВАЛИСЬ ?
* ЧОМУ ЗРОСТАЄ РОЗВИТОК ТА РОЗБУДОВА МІСТ?
https://naurok.com.ua/test/mista-i-sela-v-minulomu-i-zaraz-1010218.html тест
https://www.youtube.com/watch?v=d7gI9poKQv0= ВІДЕОУРОК 42 ХВ ++
https://www.youtube.com/watch?v=c0mLjQaW0XE
https://www.youtube.com/watch?v=a_kpr4xogXI
https://www.youtube.com/watch?v=skliDQZAbmo перегляд 9 хв
15.03 2022 СЕРЕДА
УРОК №1
Праця і господарство колись і сьогодні .традиційні заняття українців
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ДО УРОКУ :
1. Працюємо по матеріалах = параграф № 21.стор 120.
2. УВАЖНО РОЗГЛЯНЬТЕ МАЛЮНКИ на СТОРІНКАХ ПАРАГРАФА
3. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО :
https://www.youtube.com/watch?v=FVINrUALXgo- ВІДЕОУРОК
https://www.youtube.com/watch?v=JAWLK-GDdww
https://www.youtube.com/watch?v=iEOpEgAAFEg ВІДЕОУРОК
3. Випишіть у зошит пояснення таких термінів :
4. ВИ ПОВИННІ ЗНАТИ І РОЗУМІТИ ТАКІ ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ :
ГОСПОДАРСТВО - це діяльність людей , яка забезпечує пореби людей
ПРАЦЯ- це свідома діяльність дюдини для отримання корисних результатів
НАТУРАЛЬНЕ ГОСПОДАРСВО- це виробництво , за якого люди виробляють продукцію для задоволення власних потреб( вирощують худобу, овочі, фрукти , роблять прості вироби своїми руками)
ТОВАРНЕ ГОСПОДАРСТВО- це виробництво , коли продукція виробляється для продажу обо обміну
ГРОШІ- особливий товар , що вимірює вартість інших товарів
РОЗДІЛ 5
ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ
15.03 2022
ВІВТОРОК
ТЕМА : УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ
1. ПІДГОТУЙТЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО УЧАСТЬ ЧЛЕНІВ ВАШОЇ РОДИНИ В ІСТОРИЧНИХ ПОДІЯХ УКРАЇНИ
2.УЧАСНИКАМИ ПОДІЙ = МОЖУТЬ БУТИ ПРАДІДУСІ, ПРАБАБУСІ, ДІДУСІ, БАБУСІ, БАТЬКИ , ЧЛЕНИ РОДИНИ
3. СУЧАСНІ ПОДІЇ = ЦЕ ТЕЖ ІСТОРІЯ ( ПАНДЕМІЯ,АТО=ООС, ВОЛОНТЕРСТВО, ДОБРОЧИННІСТЬ І .Т. Д.)
14.03 2022
понеділок
ТЕМА УРОКУ :
ІСТОРИЧНІ ПРАЦІ ПРО УКРАЇНУ ХІХ ТА поч. ХХ СТОЛІТТЯ ТА ЇХ АВТОРИ.
" ІСТОРІЯ УКРАЇНИ- РУСИ " МИХАЙЛА ГРУШЕВСЬКОГО
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ :
1. Працюємо по підручнику =параграф= № 20 стор 113-114
2. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ https://www.youtube.com/watch?v=oRm-cWeccv8 ВІДЕОУРОК - ПЕРЕГЛЯД З 14 ХВИЛИНИ +++++
3.ЦЕ ВІДЕО ДЛЯ ПОГЛИБЛЕННЯ ВАШИХ ЗНАНЬ :
https://www.youtube.com/watch?v=SNdxxda3EIUХТО ТАКІ ІСТОРИКИ
https://www.youtube.com/watch?v=s3LtSvyypNQ М. ГРУШЕВСЬКИЙ
https://www.youtube.com/watch?v=P7NdugW38g4 ЯК ПРАЦЮЮТЬ ІСТОРИКИ
4.ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ
= ЦЕ МИ ПОВИННІ ЗНАТИ , ПАМ,ЯТАТИ !!!
В ХІХ столітті знання про минуле були накопичені і науковці написали багато історичних праць
Дмитро Бантиш-Каменський= перший історик України = " Історія Малої Росії" = вперше виклав події від найдавніших часів - до 1760 рр.= детально описав історію козацтва, звичаї , традиції українського народу
Видатним істориком ХІХ століття був Микола Костомаров = написав 300 праць по історії України, відстоював ідею самостійності української нації
Олександра Єфименко = перша жінка історик , мала наукове звання = написала " Історію українського народу "
Дмитро Яворницький - написав трьох томну " Історію українського козацтва "
Михайло Грушевський ( 1866-1934) = 2000 праць, 10 томів " Історії України- Руси "= праця по вивченню національної історії українського народу
ІСТОРІОГРАФІЯ - це наука , що вивчає розвиток історичної думки
ТЕМА УРОКУ :
ІСТОРІЯ В ЛІТЕРАТУРНИХ ОБРАЗАХ
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ:
1. ПРАЦЮЄМО ПО ПІДРУЧНИКУ = СТОР 115
2. ПОДУМАЙТЕ НАД ПИТАННЯМ №12 СТОР 116 = ВИЗНАЧТЕ ,ДЕ ТЕКСТ НАУКОВИЙ , ДЕ ЛІТЕРАТУРНИЙ ?????
3. НАВЕДІТЬ ПРИКЛАДИ ТВОРІВ ,
ДЕ РОЗПОВІДАЄТЬСЯ ПРО ІСТОРИЧНІ ПОДІЇ,
ДЛЯ ЦЬОГО = ПРОЛИСТАЙТЕ УКРАЇНСЬКУ ТА ЗАРУБІЖНУ ЛІТЕРАТУРУ , ПРИГАДАЙТЕ, ЯКІ ТВОРИ РОЗПОВІДАЮТЬ ПРО ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ ( МОЖНА ВИПИСАТИ , ЗРОБИТИ ДО УРОКУ ЗАКЛАДКИ ДЛЯ ЗРУЧНОСТІ)
4. ЦЕ МИ ПОВИННІ ЗАПАМ,ЯТАТИ:
1187 р НАПИСАНО " СЛОВО О ПОЛКУ ІГОРЕВІМ"
ТАРАС ШЕВЧЕНКО = " ГАЙДАМАКИ " , " ТАРАСОВА НІЧ"
1863 Р = ПЕРШИЙ ІСТОРИЧНИЙ РОМАН УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ " ЧОРНА РАДА " ПАНТЕЛЕЙМОН КУЛІШ
ІВАН ФРАНКО " ЗАХАР БЕРКУТ"
ЗІНАЇДА ТУЛУБ " ЛЮДОЛОВИ"
ІВАН БАГРЯНИЙ " САД ГЕТСИМАНСЬКИЙ " , " ТИГРОЛОВИ "
ПАВЛО ЗАГРИБЕЛЬНИЙ = "ДИВО", " РОКСОЛАНА "
ТЕМА УРОКУ :
ІСТОРИЧНІ ПРАЦІ ПРО УКРАЇНУ ТА ЇХ АВТОРИ:
ЛІТОПИСИ . " ПОВІСТЬ МИНУЛИХ ЛІТ " ЛІТОПИСЦЯ НЕСТОРА
КОЗАЦЬКІ ЛІТОПИСИ .ЛІТОПИС САМІЙЛА ВЕЛИЧКА
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ:
1. МИ ПРАЦЮЄМО ПО ПАРАГРАФУ № 20 СТОР 112 + ВІДЕОУРОК ПО ТЕМІ:https://www.youtube.com/watch?v=2nFL3nqQYz4= 5 ХВИЛИН
2. ПРОЧИТАЙТЕ ТЕКСТ ПІДРУЧНИКА, РОЗГЛЯНЬТЕ МАЛЮНКИ- ІЛЮСТРАЦІЇ НА СТОР 112, ЩО НОВОГО ВИ ВЗНАЛИ ПРО ЛІТОПИС " ПОВІСТЬ МИНУЛИХ ЛІТ"
3. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА НОВІ ТЕРМІНИ ТА ДАТИ ПОДІЙ:
( ЗАПИШІТЬ В ЗОШИТИ)
ЛІТОПИСИ- ЦЕ КНИГИ , ДЕ ОПИСУТЬ ПОДІЇ В ХРОНОЛОГІЧНІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ ЗА РОКАХ
1672 Р = ФЕОДОСІЙ САФОНОВИЧ НАПИСАВ ПЕРШЕ ІСТОРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ = " ХРОНІКА ІЗ ЛІТОПИСЦІВ СТАРОДАВНІХ"
" СИНОПСИС "- ПЕРШИЙ ПІДРУЧНИК З ІСТОРІЇ= 1674 Р=
4. ЗАПАМЯТАЙТЕ І ЗАПИШІТЬ ІСТОРИЧНИХ ОСІБ:
НЕСТОР - ЛІТОПИСЕЦЬ=ЧЕНЕЦЬ( МОНАХ) КИЄВО - ПЕЧЕРСЬКОЇ ЛАВРИ , БАТЬКО УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРІЇ = ВІДЕО https://www.youtube.com/watch?v=kp9l2ce4Ih4 - НЕСТОР ЛІТОПИСЕЦЬ= 2 ХВ
ФЕОДОСІЙ САФОНОВИЧ- НАПИСАВ ПЕРШЕ ІСТОРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ " ХРОНІКУ З ЛІТОПИСЬЦІВ СТАРОДАВНІХ"= 1672 Р
РОМАН РАКУШКА - РОМАНОВСЬКИЙ САМІЙЛО ВЕЛИЧКО , ГРИГОРІЙ ГРАБЯНКА = ТРИ АВТОРИ КОЗАЦЬКИХ ЛІТОПИСІВ
ВІДЕО ПРО САМІЙЛА ВЕЛИЧКО-https://www.youtube.com/watch?v=C4ixSIWxjR0 2 ХВ
ТЕМА УРОКУ :
ГОЛОВНІ ЦІЛІ ПІЗНАННЯ МИНУЛОГО
1.ПРАЦЮЄМО ПО ПАРАГРАФУ № 19 , СТОР 108- 111
2. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕОУРОКИ ПО ТЕМІ :
https://www.youtube.com/watch?v=En8oRly87k0&t=495s ++++
https://www.youtube.com/watch?v=SgcNXLNUang НАУКОВЕ І ЖУДОЖНЕ СЛОВО ПРО ІСТОРИЧНІ ПОДІЇ
3. !!!!!!!ПРИГАДАЙТЕ ТАКІ ІСТОРИЧНІ ПОДІЇ З МИНУЛОЇ ТЕМИ :
ГОЛОДОМОР 1932-1933 Р.
РЕВОЛЮЦІЯ ГІДНОСТІ
ПЛАН .
1. ІСТОРИЧНІ ПОДІЇ, ЯВИЩА , ПРОЦЕСИ
2. ІСТОРИЧНИЙ ОБРАЗ .
3. ІСТОРИЧНА ПОСТАТЬ
УВАГА !!!!!СХЕМА
ДЛЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ ІСТОРИЧНОЇ ПОДІЇ ,
ЯВИЩА ЧИ ПРОЦЕСУ , ЯКІ ВИ ВИВЧИЛИ
1. ЩО , ДЕ , КОЛИ І З КИМ ВІДБУВАЛОСЬ
2. ЩО СТАЛО ПОШТОВХОМ ДО ПОДІЇ, ЯКІ ОБСТАВИНИ ПОДІЇ
3. ЧОМУ ВІДБУЛАСЬ ПОДІЯ
4. ЯКІ РЕЗУЛЬТАТИ ПОДІЇ= ТОГО , ЩО СТАЛОСЬ
5. НАСЛІДКИ ПОДІЇ= ЯКІ ЗМІНИ І ЖИТТІ ЛЮДИНИ ВІДБУЛИСЬ ЧЕРЕЗ ЦЮ ПОДІЮ
ВИ МАЄТЕ ВМІТИ ПОЯСНИТИ ТАКІ ТЕРМІНИ :
ІСТОРИЧНА ОСОБА- ЦЕ ЛЮДИНА , ЯКА ЗМІНИЛА ЖИТТЯ В МИНУЛОМУ ТА ПРОДОВЖУЄ ВПЛИВАТИ НА НЬОГО СОГОДНІ
ІСТОРИЧНИЙ ФАКТ- ЦЕ РЕАЛЬНА , НЕВИГАДАНА ІСТОРИЧНА ПОДІЯ В ПЕВНОМУ ЧАСІ , В ПЕВНОМУ МІСЦІ
ІСТОРИЧНА ПОДІЯ- СУКУПНІСТЬ ФАКТІВ ПОВЯЗАНИХ МІЖ СОБОЮ ( БИТВА, ВІЙНА , РЕВОЛЮЦІЯ)
ІСТОРИЧНИЙ ПРОЦЕС- ПОСЛІДОВНА , ТРИВАЛА ЗМІНА ЯВИЩ, ЩО МАЄ ЗАКОНОМІРНИЙ ХАРАКТЕР
РОЗДІЛ 4
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ,ЯТКАХ
ТЕМА УРОКІВ : РЕВОЛЮЦІЯ ГІДНОСТІ
АГРЕСІЯ РОСІЇ ПРОТИ УКРАЇНИ
1. ПРАЦЮЄМО ЗА МАТЕРАІЛАМИ = параграф № 18 стор 102-104 ( середа),
стор 104- 105 поенділок 07.02.2022
2. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ: https://www.youtube.com/watch?v=Fw8bGQI9i3Q
https://www.youtube.com/watch?v=b1jDIkao-30 Революція Гідності
3. Виписати з підручника невідомі нові слова та дати подій , вміти їх пояснити
Корупція-коли представники влади використовують своє становище для власного збагачення
Європейський Союз-об,єднання європейських держав ( 28)
Євромайдан-протест в Києві
Антимайдан-обЄднання сил влади проти протестуючих
революція Гідності - події в Україні з 30 листопада 2013- по лютий 2014 року
гідність- усвідомлення людиної своєї неповторності, як людини
Небесна сотня- 107 героїв . які загинули під час Революції гідності
Санкції - невигідні наслідки для людини чи держави в разі порушення нею правил, законів
АТО-
ООС-
Добровольці-
Волонтери-
31 01 2022понеділок
01.02 вівторок
Тема уроків: РОБОТА З ВІЗУАЛЬНИМИ ТА ПИСЕМНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ ЯКІ ЗБЕРІГАЮТЬ ПАМ,ЯТЬ ПРО ІСТОРІЮ УКРАЇНИ В ПЕРІОД РОЗВИТКУ УРСР ПІД КОМУНІСТИЧНОЮ ВЛАДОЮ .
ДИСИДЕНТИ. АВАРІЯ НА ЧАЕС 1986 р
ЗДОБУТТЯ УКРАЇНОЮ НЕЗАЛЕЖНОСТІ 1991 Р
1. Працюємо за матеріалами , параграф № 17 стор 96-98 та стор 98-101( у вівторок)
2. Виписати а краще = намалювати ті досягнення ( схематично) які були в УРСР під час перебування в СРСР( за п 1 стор 96-97)
Працюючи над текстом п.№1 - стор .96- 97 , -
- виберіть позитивні і негативні моменти перебування УРСР в складі СРСР( позначте в підручнику олівчиком)
- розгляньте фото на стор 96- 97 , 98 .
-- Що ви знаєте про аварію на Чорнобильській АЕС ?????
3. Перегляньте:https://www.youtube.com/watch?v=Wi3JdVLY9-w +++++ дуже цікаво , малюнковий урок , раджу переглянути!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=sr29hPElQWo відеоурок по темі = 9 хв.
3.!!!!! Записати в робочі зошити такі слова та їх пояснення та дати основних подій, прізвища президентів України:
Дисиденти- " інакодумці"= люди ,які виступали проти радянської системи , проти порушення прав людини в СРСР, які мирно боролись проти існуючої влади .Вони влаштовували акції протесту, викривали дії влади , поширювали заборонену владою , українську літературу.
1989 р+ Закон " Про мову"= українська мова стала державною мовоюв республіці
1989р = створення Народного руху -це об,єднання політичних сил , яке боролось за незалежність України
16 липня 1990 р = прийнято Декларацію про державний суверенітет
24 серпня 1991=проголошення Акту незалежності України
1 грудня 1991 рік = референдум = підтвердження Акту незалежності і вибори першого Президента України = ним став Леонід Макарович Кравчук( 1991-19993 р.р.)
1996 року = було прийнято Конституцію( Основний закон України ) України
Президентами були :
Леонід Кучма( 1994 - 2004 р.р.)
Віктор Ющенко ( 2005-2010 р.р.)
Віктор Янукович ( 2010-2014 р.р.)
Петро Порошенко ( 2014 -2019 р.р.)
Володимир Зеленський ( з 2019 року - і до тепер)
https://www.youtube.com/watch?v=KiVU33L3wqc = "революція гідності" = перегляд з 20 хвилини++++
19/01 2022р середа
ТЕМА УРОКІВ :
РОБОТА З ВІЗУАЛЬНИМИ ТА ПИСЕМНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ ЯКІ ЗБЕРІГАЮТЬ ПАМ,ЯТЬ ПРО ІСТОРІЮ УКРАЇНИ В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
1. Опрацюйте параграф № 16 стор.90-95
2. Перегляньте відеоурок по темі =
https://www.youtube.com/watch?v=yiNHJlyY78Q- відеурок 4 хвилини +++++
https://www.youtube.com/watch?v=zQ9R2IHRPhc
прегляд з 5 хвилини відео уроку = цікаво = не втрачайте можливості пізнати більше = https://www.youtube.com/watch?v=MaP8TSpHXIE= використовуйте відомості про події висвітлені у відео під час уроку !!!!!
3.Розгляньте малюнки і фото до парагафу 16 .
4.Намалюйте малюнок в робочому зошиті чи на листку з альбому " Війна 1939-1945 рр моїми очима "
17 01 2022 понеділок
ТЕМА УРОКУ :
РОБОТА З ВІЗУАЛЬНИМИ ТА ПИСЕМНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ ЯКІ ЗБЕРІГАЮТЬ ПАМ,ЯТЬ ПРО ПОЛІТИКУ БІЛЬШОВИКІВ ЩОДО УКРАЇНИ .ГОЛОДОМОР 1932-1933 р.р.
1. Працюємо по параграфу № 15 стор 86-89( прочитати)
2.Перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=78qmPmEgQ7g
https://www.youtube.com/watch?v=LaJYAKLbw2w
https://www.youtube.com/watch?v=ks1ZZS3ZgD4
3. Запишіть в робочі зошити :
Геноцид- це політика спланованого знищення народу
Голодомор- штучно створений голод
Колгоспи- колективні сільськогогосподарські господарства
Репресії- арешти, розстріли, переселення значної кількості людей , що здійснювали державні органи
4.!!!!!Після уроку= свої емоцїї і враження про почуте = намалюйте
ТЕМА УРОКІВ:
РОБОТА З ВІЗУАЛЬНИМИ ТА ПИСЕМНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ, ЯКІ ЗБЕРІГАЮТЬ ПАМ,ЯТЬ ПРО ІСТОРІЮУКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇІ БОРОТЬБИ ЗА ЗБЕРЕЖЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ ( 1917-1921)
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКІВ :
1. Працюємо за матеріалами параграф № 14 стор 78-79= прочитати ( понеділок)
стор 79-80 ( вівторок)
2. Знайомимось з такими термінами :
" Велика" Перша світова війна- це війна збройний конфлікт, в якому приймалоучасть багато країн світ,
Братовбивча війна
Військово- політичні союзи держав- це об,єднання держав для вирішення спільних проблем ,завдань,
Троїстий союз- це військово- політичий союз , до якого входили Німеччина, Австроугорщина, Італія
Антанта - це військово-політичний союз , до якого входили Росія, Англія, Франція
Українські січові стрільці( УСС)-українське національне військо, створен в роки першої світової війни в складі Австро-Угорщини
Революція- це боротьба , яка веде до зміни влади
Монархія- це держава , в якій влада належить одній людині ( королю, царю, імператору )
Універсали - це важливі документи УЦР
3. Пропоную переглянути відеурок по темі :
https://www.youtube.com/watch?v=_dYRyWXMbYk
https://www.youtube.com/watch?v=MhcaliV-sgM відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=uyrOXOf-kpI +++з практикумом
4. Зверніть увагу на такі дати :
самостійно випишіть дати з параграфа 15
1. 1 серпня 1914 р. початок Першої світової війни= " Велика війна"
2. 1914-1918 р.р = 4 роки Перша світова війна
3.лютий 1917 р. - лютнева революція в Росії = знищення царизму
4. березень 1917 р створення Української Центральної Ради = М. Грушевський
5.10 червня 1917 р перший універсал = проголосив автономію України
6.7 листопада 1917 р = ІІІ універсал = проголошення УНР
7.січень 1918 р = четвертий універсал = проголошення незалежної УНР+ 29 січня = Бій під Крутами
8. 22 січня 19 19 р Акт злуки ЗУНРта УНР = День соборності України
9.1918-1919 р.р = прихід до влади більшовиків , які протягом 70 років прагнули побудувати комуністичний режим
15.12 2021 СЕРЕДА
УВАГА!!!!!ГОТУЄМОСЬ ДО ТЕСТУВАННЯ ПО ТЕМІ " КОЗАЦЬКА ДОБА"= ПОВТОРІТЬ ПАРАГРАФ № 12 = МАТЕРІАЛИ БЛОГУ ПЕРЕГЛЯНЬТЕ
14.12 2021 ВІВТОРОК
ГЕТЬМАНИ. ЩО ПРАГНУЛИ ЗДОБУТИ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ ТА ЗБЕРЕГТИ ЇЇ ЄДНІСТЬ :
ПЕТРО ДОРОШЕНКО
1764- ЗНИЩЕННЯ ГЕТЬМАНЩИНИ= КАТЕРИНА ІІ ( ОСТАННІЙ ГЕТЬМАН = КИРИЛО РОЗУМОВСЬКИЙ )
13.12 2021 понеділок
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :https://www.youtube.com/watch?v=O-A3tNgAioM
https://www.youtube.com/watch?v=g5xUd0-V-As ЗА 3 ХВ
07.12 2021 ПОНЕДІЛОК
РОБОТА З ВІЗУАЛЬНИМИ ТА ПИСЕМНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ ,
ЯКІ ЗБЕРІГАЮТЬ ПАМ,ЯТЬ ПРО ІСТОРІЮ КОЗАЦЬКОЇ УКРАЇНИ
1. працюємо за параграфом № 12 , стор 67-68
". Зверніть увагу на матеріали для читання = стор 68 " Військове мистецтво козаків"
Перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=M-QRjoWKJhw
ПЕТРО КАНАШЕВИЧ САГАЙДАЧНИЙ -гетьман, полководець
01/12 2021 =СЕРЕДА
КОЗАЦЬКА УКРАЇНА
ТЕМА УРОКУ : КОЗАЦЬКА УКРАЇНА.
РОБОТА З ВІЗУАЛЬНИМИ ТА ПИСЕМНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ ,
ЯКІ ЗБЕРІГАЮТЬ ПАМ,ЯТЬ ПРО ІСТОРІЮ КОЗАЦЬКОЇ УКРАЇНИ
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ОБОВ,ЯЗКОВО , ЦЕ ЦІКАВО !!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=NsidAJbjcT8 відео = хто такі козаки +++++
https://www.youtube.com/watch?v=ky1BtOgJznE відеоурок по темі 3 хвилини ++++
https://www.youtube.com/watch?v=XUJe559r8FY= клейноди
https://www.youtube.com/watch?v=HvSaxiutTDo 4 хв+++
1.працюємо з матеріалами параграф 12. стор 66-67
2.зверніть увагу на " Тексти для читання" -
3.ПРОЧИТАЙТЕ : стор.68- військове мистецтво козаків.
4. ЗРОБІТЬ ТЕСТИ :
https://naurok.com.ua/test/start/695004 тести по темі - перевірте себе , пізнайте нове !!!!
https://naurok.com.ua/test/start/695025 тести по темі
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ПАРАГРАФУ 12 П.1. 2
1. ПОЧАТОК КОЗАЦЬКОЇ ДОБИ .
" КОЗАК " - вільна , озброєна людина , " шукач пригод", воїн - найманець"
КОЗАЦТВО - це військово- промислова спільнота 15-18 століття
КОЗАЦЬКА ДОБА - 15-18 століття України
СІЧІ- це фортеці- укріплення
ЧАЙКА- козацький човен
РЕЄСТРОВІ КОЗАКИ - це записані до спеціального списку - реєстру , які служили польському королю , за що отримували платню , землі , спорядження , звільнялись від податків
1764 - ЗНИЩЕННЯ КАТЕРИНОЮ ІІ ГЕТЬМАНЩИНИ
1775 - знищення ЗАПОРОЗЬКОЇ СІЧІ.
1556 р - заснування Запорозької Січі на о. Мала Хортиця - Дмитро Байда - Вишневецький
ЯКЕ ГОЛОВНЕ ЗАВДАННЯ БУЛО В КОЗАКІВ???
30.11 2021 ВІВТОРОК
1.прочитайте стор 60-61 підручника
2. повторіть раніше вивчений матеріал( князі Київської Русі)
3. Перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=ux_tyXHyJKg біографія Д Галицького за 5 хв
https://www.youtube.com/watch?v=PbFZkE0LqLA
2. ГАЛИЦЬКО- ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА= КОРОЛІВСТВО РУС( 1199-1340 Р.Р)
Князі : Роман Мстиславович ,
Данило Романович Галицький = коронований в 1253 році.
1187 рік - перша згадка назви "УКРАЇНА "
29 11 2021 ПОНЕДІЛОК
ТЕМА УРОКУ : ДЖЕРЕЛА , ЯКІ ЗБЕРІГАЮТЬ ПАМ,ЯТЬ ПРО ІСТОРІЮ КНЯЖОЇ РУСІ.
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ:
ПРОПОНУЮ ПЕРЕГЛЯНУТИ :
https://www.youtube.com/watch?v=wgBhYRJKkmY = онлайн урок = 4хвилини
https://www.youtube.com/watch?v=wgBhYRJKkmY
https://naurok.com.ua/test/knyazha-rus---ukra-na-694952.html тести по темі
1.ПРАЦЮЄМО З ТЕКСТОМ ПАРАГРАФУ № 10 = СТОР 56-60
2.ПРОЧИТАЙТЕ І ЗАПИШІТЬ В РОБОЧІ ЗОШИТИ ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ, ЗВЕРНІТЬ УВАГУ , ЧИМ УСЛАВИВСЯ КОЖЕН КНЯЗЬ=( ЗАПАМЯТАЙТЕ ГОЛОВНЕ )
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ:
VIII століття - заснування держави в словян КИЇВСЬКА РУСЬ
V століття - заснування Києва князем Києм ( пригадайте = легенду про Кия , Щека , Хорива та сестру Либідь)
КНЯЗІ РУСІ - УКРАЇНИ:
Аскольд ( ???- 882 р.р.)
* розширив свої володіння ,
* боровся з кочовиками хозар
*походи на Візантію( Константинополь)= уклав перший відомий договір русі з Візантією)
* перший князь , що прийняв християнство = Микола ( християнське ім,я )
* 882 р. був підступно вбитий князем Олегом
Князь Олег Віщий
( 882-912 р.р)
*прийшов зі Славії - півночі = нащадок варягів ( вікінгів)
*правив від імені малолітнього князя Ігоря - сина Рюрика
*Київ проголосив = столицею своїх володінь" матірю руських міст"
* 907, 911 = успішні походи на візантію= дуже вигідний договір + прибив щит в знак перемоги на воротах Константинополя.
Ігор Хоробрий Старий
( 912-945 р.р.)
*941. 944 здійснив невдалі походи на Візантію - флот його був спалений "Грецьким вогнем"
*945 році був вбитий древлянами через велику данину
Княгиня Ольга = "мудра господиня"
(945-964 р.р.)
* в походи не ходила = дипломатія
*помстилась за чоловіка= закон кровної помсти
* навела порядок в державі = дійснила податкову реформу
* прийняла християнство= Олена
Святослав Хоробрий - князь = воїн
( 964-972 р.р)
* постійно ходив в походи = на хозар, болгар , Візантію
*правління= воєнною силою
*972 р загинув , попавши в засідку на о. Мала Хортиця = вбитий печенігами
РОЗКВІТ КИЇВСЬКОЇ РУСІ - УКРАЇНИ
КНЯЗЬ ВОЛОДИМИР ВЕЛИКИЙ
( 980-1015 р.р)
РЕФОРМАТОР= провів багато реформ ( змін)
ХРЕСТИТЕЛЬ= 988 р. хрещення русі = долучив Київську Русь- Україну до європейських держав.
Будівничий= за його наказом побудовано Десятинну церкву = перший мурований храм
КНЯЗЬ ЯРОСЛАВ МУДРИЙ
(1019-1054 р.р.)
*держава стала ще більш могутньою
* " Сват Європи " " Тесть Європи " - шлюбна дипломатія
22.11.2021 ПОНЕДІЛОК
ТЕМА УРОКУ :
ПАМ,ЯТКИ ЯК ДЖЕРЕЛО ІСТОРИКО- КУЛЬТУРНОЇ ІНФОРМАЦІЇ.
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ:
1.Працюємо по параграфу № 9 СТОР 52-53
https://www.youtube.com/watch?v=ihmD83ER468 відеурок по темі= 9 хвилин
https://www.youtube.com/watch?v=2DpI5C8brnE \незвичайні пам,ятники України = цікаво
https://naurok.com.ua/prezentaciya-minule-v-pam-yatkah-istori-knigi-forteci-palaci-143443.html презентація по темі
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ПО ТЕМІ
1.ПАМ,ЯТКИ ІСТОРІЇ І КУЛЬТУРИ
Україна має багатовікову історію. Про це свідчать пам,ятки історії та культури. Вони допомагають зберегти історичну пам,ять = це зання та уявлення про минуле , які допомагають усвідомити минуле .
До памяток історії належить все те, що становить історичну і культурно- мистецьку цінність : ( 56 тис об,єктів історичної спадщини)
* замки, фортеці,архітектурні ансамблі міст( Львів, Кам,янець, Київ)
* палаци, садиби,парки
* промислові підприємства
* пам,ятні місця , предмети пов,язані з історичними подіями
* археологічні памятки = залишки давніх поселень, укріплень, поховань
* твори різних видів мистецтв
22.11.2021.Р.- ВІВТОРОК
ТЕМА УРОКУ : ПАМЯТНИК ЯК ВИТВІР МИСТЕЦТВА ДЛЯ УВІКОВІЧНЕННЯ ПАМЯТІ ПРО ПОДІЮ. МЕМОРІАЛИ .
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ:
1.Працюємо по параграфу № 9 СТОР 54-55( ПРОЧИТАТИ )
2.ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :https://www.youtube.com/watch?v=2DpI5C8brnE \незвичайні памятники України = цікаво
3. ПОДУМАЙТЕ ,
?????ЧИ МОЖНА ЗА ПАМЯТНИКАМИ ПРОСТЕЖИТИ ВЗАЄМОЗВЯЗОК РІЗНИХ ЕПОХ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ??????
МЕМОРІАЛ= це архітектурний ансамбль , який є витвором мистецтва і , як правило увічнюєтрагічні події
ПАМЯТНИК = це споруда , яка призначена для увічнення людей, подій, обєктів , літературних та кіноперсонажів
ТЕМА 3.
ТЕМА УРОКУ :ДЕ ЗБЕРІГАЮТЬСЯ ІСТОРИЧНІ ПАМ,ЯТКИ
https://www.youtube.com/watch?v=8CV6w75nXG4 відеурок
https://www.youtube.com/watch?v=gdX84wzS-PI&list=PLMCYYVEUBAAu05Gh5xFNA8zmYbVCtL6ZQ&index=6
https://www.youtube.com/watch?v=E5RG3wVkqSQ= 2 хв
УВАГА :домашнє завдання : опрацювати параграф 8 і підготувати завдання 8 до наступного уроку : відеозйомка вас як екскурсовода по домашньому музею, де ви створете композицію , про яку буде складена розповідь
Опорний конспект до уроку
1. МУЗЕЇ.
МУЗЕЙ - це установа призначена для вивчення , збереження, використання надбань минулого.
ЕКСПОНАТ- це речі , виставлені в музеї для огляду
ЕКСПОЗИЦІЯ - це сукупність речей ,обєднаних певною темою, виставлені в музеї для огляду
ЕКСКУРСОВОД
МУЗЕЇ бувають :== 5 ТИСЯЧ МУЗЕЇВ
ІСТОРИЧНІ
АРХЕОЛОГІЧНІ
КРАЄЗНАВЧІ
ПРИРОДНИЧІ
ЛІТЕРАТУРНІ
МИСТЕЦЬКІ
ЕТНОГРАФІЧНІ
ТЕХНІЧНІ
МУЗЕЇ , ПРИСВЯЧЕНІ ЖИТТЮ ТА ДІЯЛЬНОСТІ ПЕВНОЇ ОСОБИ
2. АРХІВИ
АРХІВ-це установа , яка приймає, описує ізберігає документи з метою їх подальшого використання
РЕСТАВРАЦІЯ - відновлення пам,ятки для подальшого використання та збереження
ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ
25 10 2021
ТЕМА УРОКУ : РОБОТА З ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ
1. опрацюйте параграф № 7 стор 40-43
2уважно розгляньте малюнки в підручнику
3.Виконайте усно завдання на стор 41 , прочитавши етногафічні джерела
4 прочитайте про життя індіанців стор 42.
5 підготуйте розповідь усну про хиття трипільців - стор 43 підручника
ТЕМА УРОКУ :
РОБОТА З ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ
ТЕМА УРОКУ :
ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА ТА ЇХ РІЗНОВИДИ
ФОТОГРАФІЇ, КІНО, ГОЛОСОВІ ЗАПИСИ
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ДО УРОКУ :
1.ПРАЦЮЄМО З МАТЕРІАЛАМИ , РОЗМІЩЕНІ В ПАРАГРАФІ №6
2/ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ : на вівторок 18 .10. 2021 Р : приготуйте фотографії з домашніх альбомів, приготуйте розповідь по фото : 1.коли зроблене фото,2 місце де зроблене фото,3. хто зображений на фото ,4 зовнійшій вигляд людей на фото 5.якщо є будівлі , то які вони . І що можна взнати з фото про життя людей.( це можуть бути фото бабусів, дідусів, прабабусь , прадідусів , фото ваших батьків в різних життєвих ситуаціях.
!!!!!ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :https://www.youtube.com/watch?v=T2w-uU5tNAk відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=qZd6P1nY2g0 ВІДЕОУРОК
https://www.youtube.com/watch?v=h-XzOL5YAOw +++ УСНІ ДЖЕРЕЛА
ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА :https://www.youtube.com/watch?v=Zejadrcot_I
https://www.youtube.com/watch?v=TToQUsePYps УСНІ ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА
https://www.youtube.com/watch?v=maA1Ojwv5SM ВІЗУАЛЬНІ ПАМЯТКИ
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ
ВІЗУАЛЬНІ ПАМ,ЯТКИ
ХІХ столітті зявляються ФОТОГРАФІЇ та КІНО , з того часу вони стали важливим джерелом інформації під час дослідження історичних подій .Вони в наш час стали найбіль інформативними .Проте ці джерела охоплюють не дуже великий відрізок часу в історії людства .Велику кількість джерел : речові ,, етногарфічні, писесні , фото і кіно документи , які містять зображення , іноді виділяють у самостійний вид джерел: ЗОБРАЖАЛЬНІ
ПОВНУ КАРТИНУ ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ МОЖНА ВІДТВОРИТИ ЛИШЕ СПОСОБОМ ПОЄДНАННЯ Й ПОРІВНЯННЯ ІНФОРМАЦІЇ З РІЗНИХ ІСТОРИЧНИХ ДЖЕРЕЛ , ЇХ КРИТИЧНОГО АНАЛІЗУ , ОПРАЦЮВАННЯ ЇХ ДОСЛІДНИКОМ .
СЛОВНИК :
МОЗАЇКА-зображення зроблене з різнокольорового скла , викладене на сирій штукатурці
ФРЕСКА- зображення зроблене на стінах фарбами
ІКОНА- забраження святих та Бога, Богоматері на дошках, тканині
ВІТРАЖІ- сюжетна декоративна композиція- зображення зі скла та інших матеріалів, що пропускають світло.
КАРТИНИ( ПОРТРЕТИ, ПЕЙЗАЖІ) -твір малярства, намальований переважно фарбами на полотні, картоні, дошці тощо.
ПЛАКАТИ- повідомлення, — різновид графіки.
КАРИКАТУРИ- навмисне смішне або спотворене зображення предмету або особи.
1. Речові джерела .Археологія.
https://www.youtube.com/watch?v=ca-BJPm2sAw
Історичні джерела - предмети життєдіяльності людей,що збереглись до наших днів.= допомагають вивчати минуле і відображають історичний розвиток.
Речові пам,ятки-: кістки тварин, людей, знаряддя праці, посуд, прикраси,будівлі, гроші...= все , що всвідчить про життя і діяльність людей.
Археологія - це наука , яка вивчає минуле за речовими знахідками, знайденими під час розкопок.
2. Писемні джерела : літописи. книги, грамоти, документи, спогпди( мемуари),листи, художні твори
6 тис років тому = виникла писемність = люди почали робити записи
писали на : камінні, стінах, посуді, монетах, папірусі, бамбукових дощечках, папері, пергаменті( вичинена шкіра ягнят та телят)
3. Усні джерела ( усні перекази про минуле): легенди, міфи, народні пісні, казки тощо...
4. Етнографічні джерела: народні звичаї, обряди, традиції українців та інших народів= вивчаючи їх ми внаємо про минуле.
5.Фотографії, кіно, голосові записи.
ЗОБРАЖУВАЛЬНІ ДЖЕРЕЛА - ДЖЕРЕЛА , ЯКІ МІСТЯТЬ ЗОБРАЖЕННЯ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ :
++++ ОПРАЦЮВАТИ ПАРАГРАФ 6,
+++++ВИПИСАТИ НОВІ ВИЗНАЧЕННЯ ( СЛОВА) ПОЯСНИТИ ЇХ : МІФ, ЛЕГЕНДА, ПРИСЛІВ,Я, ЕТНОГАФІЯ , АРХЕОЛОГІЯ .
!!!!!ЗВЕРНУТИ УВАГУ НА СХЕМУ , ПЕРЕМАЛЮВАТИ ЇЇ ( СТОР 39 .ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА)
ТЕМА 2 ІСТОРИЧНИЙ ТА ГЕОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР
ТЕМА УРОКУ : ПРАКТИЧНА РОБОТА
ТЕРИТОРІАЛЬНЕ РОЗТАШУВАННЯ ТА ІСТОРИЧНЕ ПОХОДЖЕННЯ РІДНОГО МІСТА
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ДО УРОКУ :
1 .ПОВТОРІТЬ ПАРАГРАФИ № 3,4,5.
2. РОЗГЛЯНЬТЕ ЗАПИТАННЯ НА СТОР 32-33
3. ОЗНАЙОМТЕСЬ З КАРТОЮ НА СТОР 34 ВАШОГО ПІДРУЧНИКА
БАЖАЮ УСПІХІВ !!!!
https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-znan-z-temi-de-vidbuvaetsya-istoriya-685917.html= зробіть тест
4 жовтня 2021 р ПОНЕДІЛОК
ТЕМА УРОКУ : ІСТОРИКО - ЕТНОГРАФІЧНІ РЕГІОНИ
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ДО УРОКУ :
1. .Прочитати параграф , стор 30-31
попрацюйте з картою на стор 30 ( в підручнику)
2. Перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=lj05L5IB9ZU відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=Ug1sIAmwT4Y ПЕРЕГЛЯНЬТЕ!! РЕГІОНИ, ЦІКАВО !!!
https://www.youtube.com/watch?v=FIhS3pvpVjI ВІДГАДАЙ РЕГІОН !!!!
3. ЗАПИШІТЬ В ЗОШИТИ :
ІСТОРИКО- ЕТНОГРАФІЧНИЙ РЕГІОН - це етнотериторіальне утворення в межах усього етносу, яке є самобутнім .
ЇХ В УКРАЇНІ = 15
Назви багатьох регіонів походять від назви річок України :
ЗАПОРОЖЖЯ= за порогами Дніпра
СЕРЕДНЄ ПОДНІПРОВ,Я = в середній течії р.Дніпро
ПРАВОБЕРЕЖЖЯ= території на правому березі Дніпра
ЛІВОБЕРЕЖЖЯ = території на лівому березі Дніпра
ДОНЕЧЧИНА= від назви річки Сіверський Донець
Історики повязують назви регіонів з :
ГАЛИЧИНА = = від головного міста Галич, тут проживали племена галичів, із птахою = галка
ЗАКАРПАТТЯ = за Карпатами
БУКОВИНА = землі вкриті буковими лісами
ВОЛИНЬ= горбиста місцевість
ПОДІЛЛЯ = низ , рівнина
ПОЛІССЯ = лісиста місцевість
СЛОБОЖАНЩИНА = населені пункти тут називались " слободи"
ТЕМА УРОКУ
: ПОХОДЖЕННЯ НАЗВ НАРОДІВ ТА ГЕОГРАФІЧНИХ ОБ,ЄКТІВ
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ДО УРОКУ :
1.Прочитати параграф № 5 стор 28-29
2. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ : ( НА ВИБІР ) =
https://www.youtube.com/watch?v=5Pc7f7pqF18 ВІДЕУРОК
https://naurok.com.ua/prezentaciya-geografichni-nazvi-v-istorichniy-nauci-202856.html ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКУ
СПРОБУЙТЕ ЗРОБИТИ :
https://naurok.com.ua/test/geografichniy-ta-istorichniy-prostir-583709.html ТЕСТИ ПО ТЕМІ
2. Підготувати повідомлення про походження назв : Гайсин, Вінниця, Умань, та сіл та містечок звідки ваші дідусі та бабусі, міст , де ви народились ( усна розповідь -до 10 речень)
3. ЗАПИШІТЬ У ЗОШИТ:
ЕТНОНІМІКА- НАУКА , ЩО ВИВЧАЄ ПОХОДЖЕННЯ НАЗВ НАРОДІВ
Назви народів можуть розповісти багато цікавого їх носіїв.
ТОПОНІМІКА - ВИВЧАЄ ПОХОДЖЕННЯ ГЕОГРАФІЧНИХ НАЗВ, МІСЦЕВОСТЕЙ
( ТОПОНІМІВ в перекладі " місць")
ТЕМА УРОКУ :
УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА НА ІСТОРИЧНИХ КАРТАХ
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ДО УРОКУ :
1.Працюємо по параграфу № 4 стор 24-26
2. Працюємо по атласах
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :https://www.youtube.com/watch?v=B1YyX0hBahU = ( 5 ХВИЛИН ВАШОЇ УВАГИ)
3. Зверніть увагу на відомості :( записуємо в зошити нажче запропонований текст= до сл Домашнє завдання ))
*Перші карти на українських землях з,явились ще в Первісну добу .Вони були мало схожі на сучасні карти ( див малюноу на стор 24)
* Першу карту , на якій були зображені сучасні українські землі склав ПТОЛЕМЕЙ ( грецький географ)
* ці землі називались : САРМАТІЯ, КІММЕРІЯ, СКІФІЯ
* НЕЗМІННИМ НА ВСІХ КАРТАХ ЯДРО УКРАЇНСЬКОЇ ТЕРИТОРІЇ - СЕРЕДНЄ ПОДНІПРОВ,Я
ДЕРЖАВНІ КОРДОНИ - це фактичні або уявні лінії в сухопутному , водному, повітряному, просторі, які визначають межі держави ( вони відділяють території держав одна від одної
УКРАЇНСЬКА ДЕРЖАВА НА ІСТОРИЧНИХ КАРТАХ МАЛА РІЗНІ НАЗВИ
- 1. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА
- 2.КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ = ГАЛИЦЬКО- ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА
- КОЗАЦЬКА РЕСПУБЛІКА = ЗАПОРОЗЬКА СІЧ
- ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ - ГЕТЬМАНЩИНА
- УКАЇНСЬКА НАРОДНА РЕСПУБЛІКА
- УКРАЇНА ( незалежна з 1991 року)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ : прочитати параграф №4 стор 24-26
ТЕМА УРОКУ:
ГЕОРГАФІЧНИЙ ТА ІСТОРИЧНИЙ ПОСТІР
Покрокова інструкція до уроку :
1. ОПРАЦЬОВУЄМО .(параграф № 3 стор 20-23)
2. Виконайте усно завдання 9 ( письмово) , 1-8 усно
3. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :https://www.youtube.com/watch?v=4HoKdo694ZQ відео урок( 7 хвилин)
https://www.youtube.com/watch?v=MsfFlujpENw ІСТОРИЧНА КАРТА ( 1,5 ХВ)
2. Зверніть увагу на такі терміни :( мають бути записані в робочих зошитах)
ГЕОГРАФІЯ - це наука ,що вивчає природу Землі, складові її оболонки, території, господарську діяльність людей
ФІЗИЧНА КАРТА- карта на якій різними кольорами позначено височини, низовини, водний простір.
КАРТА-- умовне , зменшене зображення земної поверхні або її частини
ІСТОРИЧНА КАРТА - карта , яка відображає історичні події на певній території
ЛЕГЕНДА КАРТИ -перелік умовних позначок до карти ( рамка на карті нвизе або збоку )
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ : Працюємо по параграфу № 4 стор 24-26
https://www.youtube.com/watch?v=nug4PMHNqU8 ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ УКРАЇНИ
УРОК 3
ДООПРАЦЮВАННЯ ПАРАГРАФ№ 2
КУЛЬТУРНІ ЕПОХИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІСТОРІЇ ТА УКРАЇНА
ПЕРІОДИ ІСТОРИЧНОГО РОЗВИТКУ:
ПЕРВІСНЕ СУСПІЛЬСТВО
АНТИЧНІСТЬ
СЕРЕДНІ ВІКИ
НОВИЙ ЧАС
НОВІТНІЙ ЧАС
НАМ НЕОБХІДНО ОЗНАЙОМИТИСЬ В ПІДРУЧНИКУ З КОРОТКИМ ОПИСОМ ПЕРІОДІВ:
1. ПЕРВІСНА ДОБА НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ https://www.youtube.com/watch?v=Gz20ri8awog&list=PLtQ9Z1x_wjDDmf9YSU-FW-_cxOWfhJR9v&index=7 ЗАНЯТТЯ ДАВНІХ ЛЮДЕЙ
https://www.youtube.com/watch?v=nVax63AbOK4&list=PLtQ9Z1x_wjDDmf9YSU-FW-_cxOWfhJR9v&index=10 ПЕРВІСНІ ЛЮДИ
2. ТРИПІЛЬЦІ
3. СВІТ КОЧОВИКІВ. https://www.youtube.com/watch?v=PPKhhWiQyp4&list=PLtQ9Z1x_wjDDmf9YSU-FW-_cxOWfhJR9v&index=34
4 .АНТИЧНА ДОБА https://www.youtube.com/watch?v=nmSpatM_sxo&list=PLtQ9Z1x_wjDDmf9YSU-FW-_cxOWfhJR9v&index=109
5. СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ УКРАЇНИ
УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ ПО КУРСУ ІСТОРІЇ В 5 КЛАСІ
https://www.youtube.com/watch?v=JaurH7LL6aw
ТЕМА 6.
УСЕ МАЄ МИНУЛЕ ( 6 УРОКІВ)
21.02 2022
ПОНЕДІЛОК
ТЕМА УРОКУ :
ІСТОРИЧНІ ПРАЦІ ПРО УКРАЇНУ ТА ЇХ АВТОРИ:
ЛІТОПИСИ . " ПОВІСТЬ МИНУЛИХ ЛІТ " ЛІТОПИСЦЯ НЕСТОРА
КОЗАЦЬКІ ЛІТОПИСИ .ЛІТОПИС САМІЙЛА ВЕЛИЧКА
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ:
1. МИ ПРАЦЮЄМО ПО ПАРАГРАФУ № 20 СТОР 112 + ВІДЕОУРОК ПО ТЕМІ:https://www.youtube.com/watch?v=2nFL3nqQYz4= 5 ХВИЛИН
2. ПРОЧИТАЙТЕ ТЕКСТ ПІДРУЧНИКА, РОЗГЛЯНЬТЕ МАЛЮНКИ- ІЛЮСТРАЦІЇ НА СТОР 112, ЩО НОВОГО ВИ ВЗНАЛИ ПРО ЛІТОПИС " ПОВІСТЬ МИНУЛИХ ЛІТ"
3. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА НОВІ ТЕРМІНИ:
( ЗАПИШІТЬ В ЗОШИТИ)
ЛІТОПИСИ- ЦЕ КНИГИ , ДЕ ОПИСУТЬ ПОДІЇ В ХРОНОЛОГІЧНІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ ЗА РОКАХ
1672 Р = ФЕОДОСІЙ САФОНОВИЧ НАПИСАВ ПЕРШЕ ІСТОРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ = " ХРОНІКА ІЗ ЛІТОПИСЦІВ СТАРОДАВНІХ"
" СИНОПСИС "- ПЕРШИЙ ПІДРУЧНИК З ІСТОРІЇ= 1674 Р=
4. ЗАПАМЯТАЙТЕ І ЗАПИШІТЬ ІСТОРИЧНИХ ОСІБ:
НЕСТОР -ЧЕНЕЦЬ( МОНАХ) КИЄВО - ПЕЧЕРСЬКОЇ ЛАВРИ , БАТЬКО УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРІЇ = ВІДЕО https://www.youtube.com/watch?v=kp9l2ce4Ih4 - НЕСТОР ЛІТОПИСЕЦЬ= 2 ХВ
ФЕОДОСІЙ САФОНОВИЧ- НАПИСАВ ПЕРШЕ ІСТОРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ " ХРОНІКУ З ЛІТОПИСЬЦІВ СТАРОДАВНІХ"= 1672 Р
РОМАН РАКУШКА - РОМАНОВСЬКИЙ
САМІЙЛО ВЕЛИЧКО ТРИ АВТОРИ КОЗАЦЬКИХ ЛІТОПИСІВ
ГРИГОРІЙ ГРАБЯНКА
ВІДЕО ПРО САМІЙЛА ВЕЛИЧКО-https://www.youtube.com/watch?v=C4ixSIWxjR0 2 ХВ
ТЕМА УРОКУ :
ТУРБОТА ПРО ЗДОРОВ,Я. МЕДИЦИНА. АПТЕКИ .СПОРТ . ВІЛЬНИЙ ЧАС
ПОКРОКОВА ІНСТРУЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ:
1.ПРОЧИТАЙТЕ ПАРАГРАФ № 24 СТОР 134-137
2.ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО:
https://www.youtube.com/watch?v=nTmndfMUH6M
https://www.youtube.com/watch?v=nTmndfMUH6M&t=11s- ВІДЕОУРОК
https://www.youtube.com/watch?v=4JkzTSR0Hm4= ТУРБОТА ПРО ЗДОРОВ,Я ЗАРАЗ І КОЛИСЬ
3. ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ТЕРМІНИ:
ДОЗВІЛЛЯ - ЦЕ ЗАННЯТЯ ЛЮДИНИ У ВІЛЬНИЙ ЧАС, ЯКІ ДАЮТЬ ЗМОГУ ЛЮДИНІ ОДЕРЖАТИ ЗАДОВОЛЕННЯ І ВІДНОВИТИ СИЛИ
СВЯТО- ЦЕ ОБРЯД , УРОЧИСТІ ДІЇ
ІГРИ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ
ТУРИЗМ= тимчасовий виїзд особи з постійного місця проживання з оздоровчою пізнавальною, професійно- діловою метою
ПОДУМАЙТЕ, ДАЙТЕ ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТАННЯ ( УСНО):
????? ЯКІ ВИДИ ЗАНЯТЬ ВІДНЕСЕМО ДО ДОЗВІЛЛЯ ?
??? ЯКУ РОЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ ВІДІГРАЮТЬ СВЯТА ???
????ЧИМ ВИКЛИКАНА ЧЕРГОВІСТЬ БУДНІВ І СВЯТ?
????НА ЯКИЙ ЧАС ВИПАДАЮТЬ ВЕЛИКА КІЛЬКІСТЬСВЯТ???ЧОМУ???
??? ЯКА РІЗНИЦЯ МІЖ РЕЛІГІЙНИМИ , НАРОДНИМИ , ДЕРЖАВНИМИ СВЯТАМИ ?
??? що таке туризм, його роль у відпочинку людей.? де ви , ваші батьки подорожували ?
???ЧИ МОЖЕ ДОЗВІЛЛЯ МАТИ НЕГАТИВНІ НАСЛІДКИ ??
??? ЯК В ДАВНИНУ ТУРБУВАЛИСЬ ПРО ЗДОРОВЯ?
???ЩО НА ВАШУ ДУМКУ ВПЛИВАЄ НА ЗДОРОВ,Я ЛЮДИНИ,ТРИВАЛІСТЬ ЖИТТЯ ?
ТЕМА УРОКУ :
ЗАСТОСУВАННЯ ДОСЯГНЕНЬ НАУКИ І ТЕХНІКИ У ВИРОБНИЦТВІ ТА ЙОГО НАСЛІДКИ.
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ :
1.ПРАЦЮЄМО З МАТЕРІАЛАМИ ПАРАГРАФ № 21.= СТОР 120-123
2. УВАЖНО РОЗГЛЯНЬТЕ МАЛЮНКИ на СТОРІНКАХ ПАРАГРАФА
3. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО :https://www.youtube.com/watch?v=FVINrUALXgo
https://www.youtube.com/watch?v=JAWLK-GDdww
4. ВИ ПОВИННІ ЗНАТИ І РОЗУМІТИ ТАКІ ТЕРМІНИ ТА ПОНЯТТЯ :
ГОСПОДАРСТВО - це діяльність людей , яка забезпечує пореби людей
ПРАЦЯ- це свідома діяльність дюдини для отримання корисних результатів
НАТУРАЛЬНЕ ГОСПОДАРСВО- це виробництво , за якого люди виробляють продукцію для задоволення власних потреб( вирощують худобу, овочі, фрукти , роблять прості вироби своїми руками)
ТОВАРНЕ ГОСПОДАРСТВО- це виробництво , коли продукція виробляється для продажу обо обміну
ГРОШІ- особливий товар , що вимірює вартість інших товарів
4. ВИ ЗНАТИМЕТЕ :
* ПРО РОСЛИННИЦТВО( вирощування зерна, технічних культур , картоплі , овочів, баштанних культур , фруктів , винограду ( садівництво)
* ПРО ТВАРИННИЦТВО( вирощування великої рогатої худоби =ВРХ, свиней,птахів, овець та інш .)
Немає коментарів:
Дописати коментар