РОЗДІЛ 6
ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
02 04 2024 ВІВТОРОК
УРОК №1
ТЕМА УРОКУ : НАЗРІВАННЯ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ.
1.Працюємо за матеріалами = параграф №21 стор 111-115
2. Пропоную- перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=McDcPGzUTx4
3.Основні питання для розгляду на уроці :
* Основні суперечності Версальсько- Вашінгтонської системи договорів
*Спроба перегляду Версальсько- Вашінгтонської системи договорів.Порушення рейнського гарантійного пакту
*Утворення вогнищ війни на сході , в Африці, Європі
*Напад Італії на Ефіопію
*Вісь "Рим -Берлін-Токіо"
*Нарощування озброєнь .
Хронологія подій:
1933р-вихід з Ліги націй Японії, Німеччини
7 липня 1937 р початок війни Японії проти Китаю( на к.1938 р більшість територіїКитаю були окуповані.На к 1939 р -наступ Японії зупинено )
5 травня 1936 р захоплення столиці Ефіопії Аддіс -Абебу=Ефіопія =фактична колонія Італії
7 березня 1936 р = введення військ Німеччини до демілітаризованої зони = операцію "Шулунг"= без жодного пострілу
Формування блоку агресивних держав :
жовтень 1936 р - німецько- італійський союз= "вісь Берлін -Рим"
25 листопада 1936 р Німеччина + Японія= " Угода проти Комуністичного інтернаціоналу"
= так виник Антикомінтернівський пакт
6 листопада 1937 р - приднання до пакту Італії= вісь " Берлін- Рим - Токіо "
22 травняя 1939 р - Італія та Німеччина - " Сталевий пакт "
9 березня1935 р - Німеччина оголосила про створення повітряноговійськового флоту
16 березні 1935 р - закон про будівництво вермахту
* впровадження загального військового обов.язку
03.04 2024 СЕРЕДА
УРОК №2
ТЕМА УРОКУ " ПОЛІТИКА УМИРОТВОРЕННЯ АГРЕСОРА "
1.Працюємо за матеріалами - параграф № 22 стор 116=120
2 .Перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=4JIa5YdKoEQ
3. Матеріал розглядаємо за планом :
* Суть политики " умиротворення "
*Аншлюс Австрії
* Мюнхенська угода = рочленування Чехословаччини
*Антивоєнні рухи. Діяльність Ліги націй
4 Поміркуйте :Чим можна пояснити політику "умиротворення агресора "???
Хронологія подій :
березень1938 р - "аншлюс "Австрії
29-30 вересня 1938 р Мюнхенська конференція ( Німеччина, Великобританія , Франція )
15 березня 1939 р - окупація Чехословаччини Німеччиною.
05/04 2024
УРОК № 3
ТЕМА УРОКУ : ПЕРЕДДЕНЬ ВІЙНИ
1.Працюємо за матеріалами підручника = параграф № 23 стор 120-125
2.Пропонуюпереглянути:https://www.youtube.com/watch?v=zr4LV1F9rBo&list=PLEvVFG9hzxfWxloBPIxy8Alsjt1dr8_jw&index=23
3.Матеріал вивчаємо за планом :
* Англо- франко- радянські переговори= березень- серпень 1939 р
Радянсько- німецький пакт про ненапад( пакт Ріббентропа _Молотова) та таємні протоколи до нього .23 серпня 1939 р
4.Подумайте : Чому переговори Р.С з Британією та Францією - провались????
Які події, що мививчали найбільшою мірою сприяли розв,язуванню другої світової війни ???відповідь обгрунтуйте ,
РОЗДІЛ 8
ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРНИЙ РОЗВИТОК В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІО
ТЕМА УРОКІВ №2-3
ОСНОВНІ ІДЕЇ ТА ТЕЧІЇ МОДЕРНІЗМУ
1.ПРАЦЮЄМО за матеріалами = параграф № 29
2.Пропоную підготувати повідомлення :
* Основні творчітечії в мистецтві .Супрематизм.Сюрреалізм.С Далі Пікассо,К Малевич,В Кандинський ,
* масоа культура в міжвоєнний період. Музика театр.
*Розвиток кінематографа .Ч Чаплін. Голівуд
*Ровиток спорту.Олімпійський рух в міжвоєнний період
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :
https://www.youtube.com/watch?v=8p_H6mmUqow мистецтво
https://www.youtube.com/watch?v=8p_H6mmUqow відеоурок
ТЕМА УРОКУ №1
НАЙВАЖЛИВІШІ ДОСЯГНЕННЯ НАУКИ І ТЕХНІКИ .
ЇХ Вtch?v=8p_H6mmUqowПЛИВ НА ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ .
1.ПРАЦЮЄМО ЗА матеріалами підручника стор. 151-154 прарагарф №28 всесвітня історія
2.перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=UsKCrTF5dqo +++
https://www.youtube.com/watch?v=bPGZtDq8v48 +++
3.Оберіть запропоновані теми повідомлень :
*Науковий прогрес в галузі прикладних наук. Ірен та Федерік Жоліо-Кюрі
* Розвиток біології (В Йогансен, Т Морган, І Павлов.
* Мікробіологія = Ф Творт, Ф.д,Ерель,
* Відкриття А Нобеля
* Ровиток ядерної фізики .А Енштейн.Е Розерфорд, М Планк
* Розвиток авіації 1918-1945 р.р І Сікорський, Е.Ньєпор,АФарман. Перші рекорди перельтів на великі відстані.
* Радіозв,язок .Телебачення .В Зворикін .П Шмаков.
КРАЇНИ АЗІЇ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД
Країни Близького Сходуhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-kra-ni-serednogo-ta-blizkogo-shodu-v-mizhvoenniy-period-160046.html= презентація
https://www.youtube.com/watch?v=tB2k5248k_8
Китай, Індія
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :https://www.youtube.com/watch?v=U1DQ3oaInpo МАО
https://www.youtube.com/watch?v=IubfYNgzXCA Махатма Ганді
https://www.youtube.com/watch?v=HCE6-P5YaHM
https://www.youtube.com/watch?v=XC_JvaQc74w
https://www.youtube.com/watch?v=JwAAE6TO5PE соляний похід
https://www.youtube.com/watch?v=a-SfNUgO9oo++++
РОЗДІЛ 4
ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД
УРОК №1 , 2
ВІДНОВЛЕННЯ ПОЛЬСЬКОЇ ДЕРЖАВИ . ЧЕХОСЛОВАЦЬКА РЕСПУБЛІКА.
1. Опрацювати параграф № 14 підручника , стор 73-76
2. Пригадайте яка була доля Польщі в к 18 століття,??У складі яких держав перебували польські території до початку пешої світової війни????
3.Перегляньте:відеоурок по темі https://www.youtube.com/watch?v=mxtc0Xy1sAQ&list=PLEvVFG9hzxfWxloBPIxy8Alsjt1dr8_jw&index=14 ++++
https://www.youtube.com/watch?v=O8mK84-9ok4 Юзеф Пілсудський Диктатори ++++
4. Як працювати над темою уроку? :
7 листопада 1918 р уряд створений Ігнацієм Дашинським проголосив Польщу = народною республікою
10 листопада 1918 р = повернення до Варшави Юзефа Пілсудського , в якому представники великого польсього капіталу та правих партій вбачали людину. яка здатна відродити польську державність
11 листопада 1918 р = Пілсудському була передана влада , створено уряд на чолі з Є Морачевським = повністю підконтрольний Пілсудським
1918-1922 р.р. - Пілсудський = " начальник"( диктатор) держави
Польське питання на Паризькій конференції:
- ігнорування інтересів Польщі - задовольнили територію= 45 тис км кв., замість 84 тис км кв
грудень 1919 р = липень 1920 р встановлення кордону Польщі по лінії " Керзона"
1920 р = радянсько- польська війна = Ризький мирний договір= визнання УСРР та встановлення нових кордонів = Зх Білорусь та Сх Галичина = Польщі
12 травня 1926 р - державний переворот = похід на Варшаву = був підтриманий великими силами = встановив режим особистої диктатури- " санації" до 1935 року( президентом став І Мосцицький ) =Ю Пілсудський номінально зберіг лише посаду військового міністра
Режим санації :
* створено Безпартійний блок співпраці з урядом( 1928- 1935 р.р.) , та табір національного об, днання ( 1937-1939 р.р.)
*роль парламенту обмежувалась з одночасним розширенням повноважень виконавчої влади
* обмежено вплив політичних партій
*складна виборча система
*заборона військовим вступати в політичні партії
* обмеження свободи преси і друку
* тимчасові репресії
* культ особи існував паралельно з- діяльністю опозиції
* відсутність панівної ідеології
* відсутність централізованогоуправління економікою, існували підприємства й господарства різних форм власності
ЧЕХОСЛОВАЧЧИНА
14 ЛИСТОПАДА 1918 РОКУ проголошено Чехословацьку республіку , президентом обрали Томаша Масарика .Остаточно кордони Чехословаччини визначено Версальським, Сен- Жерменськким , Тріанонським мирним договором
20 лютого 1920 р національні збори прийняли Конституцію Чехословаччини= найдемократичніша в Європі , визнавала народ= єдинним джерелом влади, президент обирався на 7 років + уряд = здійснювали виконавчу владу . законодавча влада належала національним зборам
В 20-20 рр В Чехословаччині істотні зміни демократичного устрою в напрямку до диктатури не сталося.
В 1935 році президентом Чехословаччини став Едвард Бенеш
Економічний розвиток: = - успадкувала 4\5 промислового потенціалу імперії Габсбургів, стала однією з найбільш розвинених економік .Промислове виробництво зростало. 2 місце за виробництвом легкої промисловості , 1 - по виробництву цукру.
РОЗДІЛ ІІІ
ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД ( 1918-1939 рр)
( 8 ГОДИН)=
( працюємо по темі до завершення І семестру)
06.12.2023
ТЕМА УРОКУ №1
СПОЛУЧЕНІ ШТАТИ АМЕРИКИ
1. опрацювати матеріали параграфу № 8 стор 48-52
2. Перегляньте :
https://www.youtube.com/watch?v=-VuxQu4zKbI -уроки пітона Каа
https://www.youtube.com/watch?v=9umoUqYJ2JA&list=PLEvVFG9hzxfWxloBPIxy8Alsjt1dr8_jw&index=7 ВІДЕОУРОК ++++
https://www.youtube.com/watch?v=9umoUqYJ2JA відеоурок +++
https://www.youtube.com/watch?v=WTNz0LP4Rlgвідоурок +++
https://www.youtube.com/watch?v=AvIONS9x0N8="велика депресія"= причини та насліки +++
3. Зверність увагу на такі дати :
1919-1933 = " сухий закон" в США
1921-1929 = період " просперіті"= процвітання США
1929-1933 = " Велика депресія"
4. Підготуйте короткі повідомлення- презентації про президентів США та їх діяльність : У Гардінг, К Кулідж, Ф.Д Рузвельт
5. Зверніть увагу на головне :
ПРИГАДАЙТЕ:
- з якою метою вступили в Першу світову війну США?
- якими вийшли США з війни( опрацювати п 1 параграфа) :
* посилення економічного та політичного впливу в світі
* війна = максимальне збагачення = постачальник сировини, зброї, військових матеріалів= великі кошти = великі капіталовкладення в економіку
* зросла частка США в світовому виробництві= сприяло зростання її впливу на світові політику = курс на "Панамеиканізм", світове лідерство
* США = найбільший кредитор світу
*еміграція = велика роль , її особливості ( поч ХХ ст)
* політика протекціонізму
* поширення " червоного " психозу
2. ДОБА ПРОСПЕРІТІ :
в цей час американці прагнули процвітання, спокою , стабільності
- в цей час вперше у виборах брали участь жінки - за законом 1920 р
* жили за правилом -" головна справа американців = робити діло", " Справа Америки - бізнес"
* розвиток та зростання втомобільної промисловості - автомобіль став символом процвітання США - кожен 5 американець мав автомобіль = "Форд" коштував 350 дол.= підвищення якості та рівня життя американців
* виготовлення в великій кількості побутової техніки = товари дешеві та якісні мали попит у всьому світі
* великі резерву внутрішнього ринку
* оновлення капіталу + раціоналізація виробництва + зростання ефективності праці
*впровадженя наукових досягнень у виробництво
* негативний вплив сухого закону 1920 р = заборона на виготовлення та продаж алкогольних виробів= поява організованої злочинності , контрабанди, продаж наркотиків= поправка анульована в 1933 р
* " нова ера"= великий вплив на зміни в моралі американців= " ревучі двадцяті" , " Доба джазу", " Ера надмірності "
3. " ВЕЛИКА ДЕПРЕСІЯ"= це найбільш тривала економічна криза в історії промислово розвинених країн = к 20- поч 30 рр ХХ століття
ПРИЧИНИ:
- через тіньові операції, спекуляції, курс акцій впав нижче їх реальної вартості
-24 жовтня 1929 р = криза на Нью-йоркській фондовій біржі =
- порушення балансу між виробництвом та споживанням
- надмірні пільги великим монополіям
- великі борги созників
- Європа закрила свої країни для товарів США
4. "НОВИЙ КУРС" Ф.Д. РУЗВЕЛЬТА
Ф.Д.РУЗВЕЛЬТ=https://gdz4you.com/prezentaciyi/inshi/istorychnyj-portret-franklina-delano-ruzvelta-14338/= історичний портрет Рузвельта = презентація
32 президент США= найвизначніший політик США ХХ століття= обирався на пост президента до 1945 року
Основні заходи "нового курсу":
* створив " мозковий центр " дорадчий орган з людей я, які добре тямили в економіці
1. реформування фінансової системи
-закриття всіх банків= відкривались лише конкурентноспроможні
- закон про девальвацію долара
- вилучення золота в приватних осіб
- полегшено кредитування на будівнцтво , ремонт житла, доріг, мостів= нові робочі місця
- підняття купівельної спроможності американців= " принцип пилососа"
2.відбудова промисловості :
- 1933-Кодекс чесної конкуренції= встановлено розміри виробництва, зарплати, тривалість робочого дня, розподіл ринків між конкурентами
-створено Національну адміністрацію для оздоровлення економіки ( НІРА)
- 1938= закон про справедливі умови праці - заборона дитячої праці
3. Реформування с\г
- закон про допомогу фермерам = ААА= передбачав скорочення посівів, зменшення поголівя худоби, + держава скуповувала вних вироблену продукці.
- закон 1936 р = збереження родючості грунтів
4.Оподаткування : підвищено ставки на податки з надприбутків, спадщину, дарування
5.Розроблена програма нужденним: СТВОРЕНО ГРОМАДЯНСЬКИЙ КОРПУС (ССС)= для 18-25 р американців = забезпечено роботою 3 млн молодих американців= насадження лісу та ремонтні роботироботи громадські для безробітніх)
6.Прийнято закон Вагнера =1935 р = дозвіл на створення профспілок та системи державного регулювання трудових відносин
7. Закон про соціальне забезпечення (1935)= допомога вдовам, сиротам, інвалідам, страхування безробітніх та пенсійне забезпечення для літніх людей
ЗОВНІШНЯ ПОЛІТИКА РУЗВЕЛЬТА :
* прагнув зміцнити міжнародні позиції США= розробка атомної зброї
* політика " доброго сусіда " щодо країн Латинської Америки
* на сприймав тоталітарні держави
* відхід від політики ізоляціоналізму
08.12.2023 р.
ТЕМА УРОКУ№2 :
ВЕЛИКА БРИТАНІЯ
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :
https://www.youtube.com/watch?v=DKz2uUUpwfk- ВІДЕОУРОК пітон КАА
https://www.youtube.com/watch?v=hNJ4e4ZDp-o
https://www.youtube.com/watch?v=QuBnBz_fckU
08.12 2023
ТЕМА УРОКУ №3
ФРАНЦІЯ
1. Опрацьовуємо параграф № 10 стор 56-59
2. Перегляньте : https://www.youtube.com/watch?v=HNMJiutAmBs відеурок +++
https://www.youtube.com/watch?v=93jTkKIZXFE 1.5 хвилини ++++
3. Зверніть увагу на такі питання , працюючи з матеріалами параграфу:
1. Пригадайте, які були наслідки Першої Світової війни для Франції?
2. Політична структура влади у Франції :
* на той час діяла конституція 1875 року
* президент- глава держави
* Голову Ради міністрів призначав президент
* Національні збори( парламент= 2 палати = палата депутатів та сенат) були вищим законодавчим органом
* виборче право = чоловіки , які досягли 21 р Жінки , військові, сезонні робітники = виборчого права не мали
* двопартійна система : республіканці та радикали
* часта зміна урядів в міжвоєнний період :
1917-1920 = уряд Жоржа Клемансо,
1919 по 1924 " національний блок" = А Мільєран
1924-1926 рр= влада коаліції " Лівий блок"= Е Ерріо
1926-1929 рр = правоцентристська коаліція " Національна єдність" = Р Пуанкаре
3. Причини швидких темпів розвитку Франції ( стор 57)
4 Французький фашизм
Фашистські організації виникають в 20 рр ХХ століття. Соціальна опора: дрібні власники, люмпени, клерикали, частина фінанситів та підприємців, які були одержимі ідеями сильної влади і сильної Франції .Цей рух не виступав проти інтитутів демократії, а лише вели боротьбу проти "ворогів нації"- комуністів та соціалістів.
Фашитськаліга " Вогняні хрести"= 350 тис =були розпущені в 1936 році , в роки війни = співпрацбвали з фашистськими силами
" Фрацузька дія" = 60 тис = мала шовіністичний та монархічний характер , мали воєнізовані сили = " королівські молодчики"
6 лютого 1934 р загони фашистів = штурм парламенту = це мобілізувало населення = антифашистські виступи , вимоги заборонити фашистські ліги .
В 1936 році = партії = спільні дії = спільна програма = Уряд народного фронту , очолив соціаліст Леон Блюм. В парламенті було прийнято 133 закони для реалізації програми Народного фронту :
* заборона фашистських ліг та організацій
* встановлено 40 годинний робочий день, 2 тижневу оплачувану відпустку+ пільгові залізничні квитки для відпускників,
* підвищено пенсії, заробітних плат
* надавалась допомога по безробіття
* державний контрольза банками та залізницями
* стабілізували франк
Політика Народного фронту не дала бажаних результатів , їх авторитет став падати , Л блюм став вимагати від парламенту про надання йому надзвичайних повноважень , що було розцінено як замах на демократію = червень 1937 р = Блюм пішов у відставку
З 1938 р - уряд правих і радикалів = Е Даладье.
ТЕМА УРОКУ № 4
ІТАЛІЯ
1. Опрацювати параграф № 11 стор 60-63 підручник Всесвітня історія
2. Перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=OXkW0_q0viI суть фашизму , чим відрізняється від нацизму++++
https://www.youtube.com/watch?v=wT20_IgI7_w&t=75s відеурок по темі
https://www.youtube.com/watch?v=4sS4rrJ9Ty0 портрет Муссоліні за 3 хв++++
https://www.youtube.com/watch?v=djqYA5A_2D4 політичний портрет Муссоліні++++
3. Поміркуйте : висловіть своє ставлення до ідеології фашизму .Чому ідеологія фашизму здобула величезну популярність саме в Італії?
3 .Використовуючи додоткову літературу , підручник , створіть історичний портрет
Б Муссоліні
Зверніть увагу на такі питання , вирішити проблему - це просто :
* Якою вийшла Італія після Першої світової війни ?( стор 60 підручника
* Чому Італія була незадоволена підсумками Першої світової війни ?
* ПРИЧИНИ ПРИХОДУ ФАШИСТІВ ДО ВЛАДИ :
- погіршення соціально- економічного становища 1918-1922 рр, різке погіршення матеріального становища різних верств населення
- зростання соціальних суперчностей в період економічної кризи
- відсутність політичної стабільності, слабкість політичної системи = італійського паралментаризму та влади короля віктора - Емануїла
- наявність урядової кризи = за 2 роки 5 урядів
- соціальна демагогія фашистів більше сприймалась населенням , на відміну від інших політичних сил .Фашисти обіцяли вирішити економічні та соціальні проблеми за рахухон світового панування та пограбування інших народів
- великі підприємці та власники прагнули до того, щоб в Італії було встановлено сильну владу, здатну навести лад в країні
- Італійці почувались приниженими як нація=" переможені серед переможців"= прагнули реваншу
СОЦІАЛЬНА ОПОРА ФАШИЗМУ:
- дрібна і середня буржуазія
- частина робітників та селян
-великі поміщики, підприємці, фінансисти , які фінансували фашистські організації
- націоналістично налаштовані інтелігенція та студенти
1919 року- виникають перші органфзації фашистів у вигляді напіввійськових дружин = налаштовані в дусі колишніх націоналістично налаштованих фронтовиків= чорносорочечники, очолив їх Б Муссоліні = "ДУЧЕ"=вождь.
https://www.youtube.com/watch?v=4sS4rrJ9Ty0 портрет Муссоліні за 3 хв
https://www.youtube.com/watch?v=WYUWn8rNGb8 Бенто Муссоліні
"ФАШІ" = ПУЧОК, ЗВЯЗКА, ОБЄДНАННЯ =дало назву всьму рухові
ЩО ОБІЦЯЛИ ФАШИСТИ:
- робітничий контоль на виробництві
- відродженя величі нації = великої Італії= " Середземне море - внутрішнє море Італії"
- 40 годинний робочий день
- прогресивний податок на капітал
- зниження пенсійного віку
-боротьба з комуністами та соціалістами
- проведеня аграрної реформи
ХРОНОЛОГІЯ ПОДІЙ:
24 жовтня 1922 р =з.їзд фашистських партій в Неаполі = вимагали 6 міністерських портфелів
28 жовня 1922 р = " Похід на Рим" фашистів з метою примусити владу виконати ультиматум= король Віктор- Емануїл запропонував Б Муссоліні очолити уряд
грудень 1922 р створено " ВЕЛИКУ ФАШИСТСЬКУ РАДУ" під головуванням Б Муссоліні
1923 р = фашистські бойові загони= " добровільною міліцією національної безпеки"
1924р = вибори = перемога фашистів= сформовано уряд виключно з членів фашистської партії
1926= юридичне закріплення фашитської диктатури:= " ЧОРНЕ ДВАДЦЯТИЛІТТЯ"
* заборонено всі партії , крім фашистської
* опозиційні депутати залишили параламент
* відновлено смертну кару
* створено " особливий трибунал для розправи над антифашистами
* нові покарання за політичні злочини
* ВЕЛИКА УВАГА = ОСВІТІ =виростити справжнього захисника держави = Італія перетворилась в ринг
* 14 лютого 1929 р= ЛАТЕРАНСЬКІ УГОДИ ( чинні по сьогодні)=
угода між Муссоліні та Ватиканом = Ватикан визнавався суверенною державою, їм сплачувалось 1 млрд лір , католицизм = права і привілеї = церква підтримала Б Муссоліні
1939 р = СТАЛЕВИЙ ПАКТ = з Німеччиною,
1940 = вступ Італії в Другу світову війну на боці Німеччини
КОРПОРПТИВНА СИСТЕМА В ІТАЛІЇ : 1927 р = прийняття ХАРТІЇ ПРАЦІ = ПРОГОЛОШЕНО ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ФАШИСТСЬКОГО КОПОРАТИВІЗМУ :
*корпорації = це об,єднання робітників та підприємців( обовязкова участь представників фашистів) для співробітницва на засадах загальних національних інтересів і класового миру- їх було створено 22 +створено Національну раду корпорацій + Міністерство корпорацій = функції Міністерства економіки
* передбачалось втручання держави в сферу виробництва, якщо це торкалось полтичних інтересів держави Корпорації ставали основою фашистської держави = тільки вони могли висувати кандидатів допарламенту
*
ТЕМА УРОКУ № 5 :
НІМЕЧЧИНА .НАЦИСТСЬКА ДИКТАТУРА
1/Працюємо за матеріалами = параграф №11 підручника
2.Перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=FPDQRubtC_w ПОЛІТИЧНИЙ ПОРТРЕТ ГІТЛЕРА
https://www.youtube.com/watch?v=2cp-9QfVD9c нацистська диктатура
https://www.youtube.com/watch?v=yWMn05ZGfTk&t=60s відеоурок
4.Зверніть увагу на :
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ ДО УРОКУ :
ЯК ПОСТУПОВО В НІМЕЧЧИНІ СТВОРЮВАЛИСЬ УМОВИ ДЛЯ ПРИХОДУ ГІТЛЕРА ДО ВЛАДИ ЛЕГІТИМНИМИ ШЛЯХОМ, ДЛЯ ВСТАНОВЛЕННЯ НАЦИСТСЬКОЇ ДИКТАТУРИ ?
1918- 1923 рр - = в Європі відбувалась криза = відбувались революції = через зменшення виробництва= зменшились потреби в звязку з закінченням війни,погіршення економічного становища основних верств населення , зростало безробіття.
Листопадева революція в Німеччині = революція 1918 року , коли в Німеччині бкло повалено монархію. встановлено паралментську республіку( Веймарську республіку)
Хронологія подій :
3 листопада 1918 року = повстання моряків у Кілі = відмова моряків вийти в море = військові сутички= повстав есь флот = ця подія започаткувала революцію в Німеччині
9 листопада 1918 р = повстання в Берліні = імператор Вільгельм ІІ втік до Голландії = монархія впала= Німеччина = республіка = сформовано уряд Раду народних уповноважених на чолі з Фрідріхом Ебертом.
30 грудня 1918 року = створено Комуністичну партію Німеччини = К Лібкнехт, Роза Люксембург = закликали до соціалістичної революції та встановлення диктатури пролетаріату - 5 січня 1919 року повстання лівих сил = придушене урядовими військами , після чого відбулись вибори до Установчих зборів .Ф Еберт= президент Німечини, Коаліційний уряд сформував Ф .Шейдеман
31 липня 1919 року Установчі збори у Веймарі схвалили Конституцію = ВЕЙМАРСЬКА КОНСТИТУЦІЯ = яка надавала президентові великі повноваження :
* головнокомандувач
* очолював виконавчу владу
* мав право ( розпустити парламент, призначав нові вибори, оголосив надзвичайний стан, обирався на 7 років)
ПРИХІД ДО ВЛАДИ ГІТЛЕРА:
1919 р Гітлер вступає до організації А Дрекслера , на основі якої в
1920 році створюється Націонал- соціалістична робітнича партія Німеччини = нацистська партія, яка була побудована на принципах " фюрерства" = фюрер = вождь , якому сві мають безперечну покору .
Програма:
- Обєднання всіх німців у "Велику Німеччину"
- Ліквідація умов версальського договору
- боротьба за нові ттериторії та панування на морі
- позбавлення прав громадян " неарійського " походження звільнення робітників від " свавілля монополій, участь робітників в прибутках підприємств
- поліпшення системи освіти
- захист молодих сімей. матері та дитини,
- забезпечення людей в похилому віці
- заклик до боротьби з комунізмом
1923 р " Пивний путч" = виступ Гітлера в пивній та заклик до національної революції. = арешт Гітлера = увязнено на 5 років , але через 9 місяців випустили
1929-1933 = економічна криза в Німеччині
НАЦИЗМ- це політика в Німеччині , форма репресивно- терористичної диктатури, для якої характерним є : ідеологічний, тотальний контроль над усім життям суспільства, масовий терор, шовінізм, геноцид стосовно інших народів, проголошувалась неефективність демократії, прпагувалась необхідність " твердої " руки
НАЦІОНАЛІЗМ - ідеологія та політика в національному питанні , що грунтується на звеличенні своєї нації , визнання пріорітету національного чинника в суспільному розвитку
АПАРТ НАСИЛЛЯ:
СА= штурмові загони , особиста армія Гітлера500 тис
СС- = охоронні загони Г гімлер = 52 тис
1930 р вибори до рейстагу= нацисти одержали 6,5 млн голосів
1932 р на виборах = 13, 8 млн голосів
31 січня 1933 р президент Гінденбург признасив Гітлера РЕЙХСКАНЦЛЕРОМ
НАЦИСТСЬКА ДИКТАТУРА = 1933- 1945
*скасовано Веймарську конституцію, фашистський уряд мав право видавати закони
*всі партії , профспілки - розпущені, нацистська партія = єдина партія , якій передавались державні функції
*закон про заборону нових партій
* встановлювався контроль за пресою,
* з 1934 року = Гітлер = президент = довічно
* економікою керувала Генеральна Рада німецького господарства
* економічний розвиток за 4 річним планом ( з 1936 р )= план підготовки до війни армії та економіки
* найбільша увага приділялась важкій промисловості = 46 млрд марок на оборону за 4 роки
* в аграрній політиці нацисти підтримували середніх та великих землевласників = позики + премії за здану продукцію
* безземельним обіцяли землі = наслідок війни на території завойованих країн
соціальна політика :
- скорочено а потім ліквідовано безробіття
- гуманітарна допомога бідним
- масові культурні та спортивні свята
-кожній німецькій сім,ї= автомобіль
- з 18-до 25 років = військові табори трудова повинність у військових таборах
- допомога молодим сімям, заохочення зростання народжуваності дітей
-робочий день 10-14 годин
* ідеологічна політика:
- виховання в дусі нацизму= ( зачитати розклад навчальних дисциплін в школі )
- міністерство пропаганди = Й Гебельс
-виховання дітей з 10 до 18 років в молодіжних нацистських організаціях
-заборонені демонстарції та мітинги
- 27 лютого 1937 р = підпал Рейхстагу = звинуватили в цьому комуністів = репресії проти них 30 червня 1934- "Ніч довгих ножів" = знищення 2 тис штурмовиків на чолі з Е Ремом
-антесемітизм = нетерпимість , вороже ставлення до євреїв
- прийнято закон про афтаназію = 70 тис =" вироків " афтаназії
- створення расової піраміди знищення народів
9-10 листопада 1938 р = єврейські погроми =" Кришталева ніч" = за 12 років нацизму - знищено 6 млн євреїв , через фабрики смерті пройшло 18 млн чол.
ТЕМА УРОКУ № 6
РАДЯНСЬКИЙ СОЮЗ(СРСР= 1921-1939)
опрацьовуємо на уроках історії України паралельно з новим матеріалом
https://www.youtube.com/watch?v=2qaq4-oQuLo&list=PLEvVFG9hzxfWxloBPIxy8Alsjt1dr8_jw&index=12
ТЕМА УРОКУ 7
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ : ТОТАЛІТАРНІ РЕЖИМИ
ПРАЦЮЄМО НАД МАТЕРІАЛАМИ ПІДРУЧНИКА ТА ПРЕЗЕНТАЦІЄЮ
ТЕСТУВАННЯ ПО ТЕМІ
https://www.youtube.com/watch?v=KUhIfRCcqcE= ПІДСУМКОВИЙ УРОК ПО ТЕМІ
РОЗДІЛ ІІ
ПОВОЄННЕ ОБЛАШТУВАННЯ СВІТУ
17.10.2023
ВІТОРОК
ТЕМА УРОКУ : ПАРИЗЬКА МИРНА КОНФЕРЕНЦІЯ
ПРАЦЮЄМО , ВИКОНУЄМО. МІРКУЄМО
1.прочитати параграф №4
2. пригадати плани воюючих сторін , чи досягли вони поставлених цілей???
3. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :https://www.youtube.com/watch?v=zFMCDz5y3u0 ПРЕЗЕНТАЦІЯ+++
https://www.youtube.com/watch?v=Gz4oLBD5Vus ВІДЕОУРОК +++раджу переглянути!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=1rtMHN7Ie8Y- підсумки війни
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ :
ПАРИЗЬКА МИРНА КОНФЕРЕНЦІЯ
18січня 1919 року розпочала роботу конференція .
Керували роботою = " Рада 10" = по 2 представники від США, Франції, великої Британії, Японії, Італії
з березня 1919 року = " Рада чотирьох" : премєр- міністр В.Б - Д Ллойд Джордж,Ж.Клемансо = Франція, президент США - В В ільсон, премєр- міністр Італії В Орландо
конференція проходила в умовах нового співвідношення сил = лідером вийшли США= претензії на сітове лідерство .
8 січня 1918 року Вільсон проголосив "14 пунктів"= нове бачення в міжнародних відносинах :
* відмова від таємної дипломатії
* необмежена свобода торгівлі та мореплавства
*скорочення озброєння до мінімума= для безпеки держави
* " вільне та неупереджене " вирішення колоніальних суперечок
* надання автономії народам А-У, Османської імперій, незалежність Польщі.
* повернення Франції Ельзасу та Лотарінгії
* Росія мала прийняти незалежне рішення щодо свого вланого політичного розвитку
* створення Ліги Націй- обєднання , яке повинне охороняти мир і безпеку в світі
УКРАЇНСЬКЕ ТА РОСІЙСЬКЕ ПИТАННЯ НА КОНФЕРЕЦІЇ
серед багатох делегацій , які добивались визнання незалежності свої держави , були і делегації УНР та ЗУНР , які прагнулидомогтися визнання цих держав і допомого Антанти для боротьби з більшовиками . Ці делегації були проігноровані , крім Польщі та Фінляндії.
в квітні 1919 року = Рада міністрів закордрнних справ = Закарпатська Україна = Чехословаччині , а північна Буковина - Румунії
14 березня 1923 року Рада послів Антанти прийнялирішення про остаточне приєднання Галичини до Польщі
щодо Росії = то планувалось створити " санітарний кордон " антирорсійський військовий блок = щоб не допустити революцію в Європу
СТВОРЕННЯ ЛІГИ НАЦІЙ
Пропозиція Вільсона про створення Ліги націй наразилась на заперечення .Тому було узгоджено створення :( 42 країни)= США не приймали участь в ратифікації документів
Асамблеї Ліги Націй
Ради Ліги Націй
Постійного секретаріат
Генеральний секретар
Основні напрямки діяльності Ліги Націй
* співробітництво між народами
* створення системи " колетивної безпеки "
*сприяння розброєнню
* надання допомоги біженцям
* боротьба з наркобізнесом та работоргівлею
* надання економічної допомоги бідним країнам
ВЕРСАЛЬСЬКА СИСТЕМА :
( зробіть конспект договорів по презентації запропонованій)
28 ЧЕРВНЯ 1919 РОКУ = ВЕРСАЛЬСЬКИЙ МИРНИЙ ДОГОВІР З НІМЕЧЧИНОЮ
ТЕМА УРОКУ : ВАШІНГТОНСЬКА КОНФЕРЕНЦІЯ .
МІЖНАРОДНІ КОНФЕРЕНЦІЇ КОНФЕРЕНЦІЇ 20 рр 20 століття
ПРАЦЮЄМО , ВИКОНУЄМО. МІРКУЄМО:
1. опрацюватипараграф № 5
2. Проаналізувати хід Вашінгтонської конференції,
записати основні умови договорів : "угода 4", " угода 5", угода 9"= стор 32-33 в таблицю = зразок стор 37 + .по п 4 продовжити заповнення таблиці на стор 37
3.виписати причини зародження майбутніх конфліктів
https://www.youtube.com/watchv=4guOGDCDWf8&list=PLEvVFG9hzxfWxloBPIxy8Alsjt1dr8_jw&index=6= ВІДЕУРОК ++++
ПІДГОТОВКА ДО ЗАЛІКОВОГО УРОКУ :
ЗРОБІТЬ ТЕСТИ ГОТУЮЧИСЬ ДО ЗАЛІКОВОГО УРОКУ :
https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-za-temoyu-peredumovi-persho-svitovo-viyni-viyna-ta-revolyuci-1065205.html = ПО ВСІЙ ТЕМІ 24 ПИТАННЯ +++++
https://naurok.com.ua/test/povoenne-oblashtuvannya-svitu-1918-1924-1061151.html= ПОВОЄННЕ ОБЛАШТУВАННЯ СВІТУ
https://naurok.com.ua/test/persha-svitova-viyna-oblashtuvannya-povoennogo-svitu-1060932.html
РОЗДІЛ І
УВАГА!!!!( працюємо одночасно по історії України та всесвітній історії)
ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ( " ВЕЛИКОЇ ") ВІЙНИ
ПЕРША СВІТОВА ВІЙНА
( 1 серпня 1914 - 11 листопада1918).
УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ ( 1 серпня 1914- 1917 р.р.)
( матеріали уроків на стор 10 клас Історія України)
ТЕМА УРОКУ :
ВІЙНА І РЕВОЛЮЦІЇ.
ЗАВЕРШАЛЬНИЙ ЕТАП ВІЙНИ .
1. !!!! Працюємо за підручником " Всесвітня історія" параграф №2 , 3
2. Зверніть увагу на такі питання теми :
* Міжнаціональні конфлікти в умовах війни
* Економічна та політична криза в Росії. революція 1917 року
* Поразка Німеччини та її созників
* Підсумки війни ( стор 20 підручника " Всесвітня історія" , параграф №3 стор 21-25)=
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ДО ТЕМИ :
Війна загострила суперечності і протиріччя , що існували в держав - учасниць.Ті держави , що були багатонаціональні - стали на грані розколу держави .
Австро-Угорщина
* поразки на фронтах , масове дизертирство, національні рухи = змусили імператора КАрла 4 видати восени 1918 року = маніфест = про те , що А-У = державне обєднання = федерація з 3 частин = Австрії, Угорщини, південно- словянських території = рішення запізніле =
* 31 жовтня 1918 року = початок демократичних революцій в Австрії та Угорщині
* В провінціях були створені національні комітети , які вимагали автономії своїх території
- 28 жовтня 1918 року = створено Чехословаччину ,вийшла з А-У
- 1 грудня 1918 року в Бєлграді проголошено рішення про об,єднання Сербії, Словенії, Хорватії в Королівство Сербів, Хорваті , Словенців = король Олександр Карагергієвич
- відтворення Польської держави= наслідок розпаду Німецької, Російської, Австро-Угорської імперії= 18 листопада 1918 року створено перший національний уряд Польщі= керівником країни призначено= Юзефа Пілсудського.
- 12 листопада 1918 року = проголошено Австрію республікою( мирно)
- створення Угорщини= революційні сили бєдналис навколо графа М. Карої = створив Угорську Національну Раду =за закінчення війни, незалежність Угорщини, аграрну реформу= 31 жовтні 1918 року = Карої = премєр- міністр Угорщини = революція " осінньої троянди" ( айстри)= 13 листопада 1918 року = проголошено Угорську Народну Республіку , але хід воєнних дій першої світової війни привів до падіння уряду Карої, в березні 1919 року до влади прийшли комуністи = Угорська Радянська республіка на чолі з Бела Куном= протримались недовго= 1 серпня 1919 року встановлено режим одноособової влади адмірала Міклоша Хорті = пізніше стане профашистським режимом
- 18 листопада 1918 року = незалежність Латвії = після довготривалої політичної боротьби - 1920 році Латвія проголошена демократичною республікою
- червень 1918 проголошення незалежності Литви = 16 лютого 1918 року= " Акт незалежності Литви "
- 23 лютого 1918 року = незалежність Єстонії
- 1917-1918 рр = шлях до незалежності Фінляндії
РОСІЙСЬКА ІМПЕРІЯ
- ЕКОНОМІНА КРИЗА = 20% ВТРАТИ ЕКОНОМІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ
- ПОЛІТИЧНА КРИЗА - криза самодержавства=НЕЗАЛОВОЛЕННЯ ПОЛІТИКОЮ МИКОЛИ ІІ
- активізація різних політичних сил = виступи в містах, селах, на фронті
ЕТАПИ РОСІЙСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ:
- 23 лютого - 1 березня 1917 року = буржуазна = демократична революція - повалення самодержавства - зречення Миколи ІІ
березень - жовтень 1917 року = ДВОВЛАДДЯ= Ради робітничих і солдатських депутатів та Тимчасовий уряд
жовтень 1917- червень 1918 рр = прихід до влади більшовиків , встановлення влади Рад
червень 1918- березень 1921= громадянська війна між різними політичними силами = перемога більшовиків= встановлення тоталітарного режиму
!!!!! ПОРАЗКА НІМЕЧЧИНИ ТАЇЇ СОЮЗНИКІВ=
хронологія подій
-весняний наступ 1918 року = безрезультатний
- квітень 1918 року Антанта створила спільне командування = командувач французький генерал Фош= спільний наступ союзників = серпень 1918 року наступ в районі Аррасу = " найчоніший день в історії німецької армії"
- вересень 1918 р = наступ созників по всьому фронті = становище країн Четвертного созу = критичне
- 28 вересня 1918 р Болгарія виходить з війни
-3 листопада Австро-Угорщина підписує перемир,я
30 жовтня 1918 року = Туреччина = перемир,я=
становище Німечини безнадійне = революція в Німеччині = листопад= кайзер зрікся престолу= 11 листопада 1918 року= КОМП,ЄНСЬКЕ ПЕРМИР,Я
УВАГА ! ВСІ МАТЕРІАЛИ ПО ТЕМІ " ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА " НА СТОР. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ 10 КЛАС
ОСНОВНІ ПОДІЇ ( 1939-1945 р.р.)
( ІСТОРІЯ УКРАЇНИ)
ЦЕ ПОТРІБНО ЗАПАМ"ЯТАТИ !!!!!!!!!
1939 РІК
березень- червень - англо- франко - радянські переговори
червень - прямі контакти між СРСР та Німеччиною
19 серпня - СРСР та Німеччина - підписали торгівельний договір
23 серпня договори про дружбу та ненапад між СРСР та Німеччиною на 10 років ( Пакт Ріббентропа - Молотова) !!!!!
1вересня початок Другої світової війни напад Німеччини на Польщу.
План "ВАЙС
3 вересня Велика Британія та Франція оголошують війну Німеччині
17 вересня Радянські війська перейшли польський кордон."= "визвольний похід " Червоної армії = " золотий вересень" !!!!!!
22 вересня вступ Радянських військ до Львова
28 вересня Договір про дружбу і державний кордон між Німеччиною та СРСР
жовтень - вибори до Народних зборів на західноукраїнських землях
27 жовтня Декларація про встановлення радянської влади на території Зх.України.
15 листопада Закон ВР СРСР про включення Зах.України до складу СРСР і возз"єднання її з УРСР, початок радянизації новоприєднаних земель
1940 рік
26 червня СРСР - подання до уряду Румунії з вимогою повернути СРСР ПН.Буковину та Бессарабію
28 червня Червона армія встановлює контороль над цими територіями
2 серпня ВР СРСР пийняла Закон про включення до складу УРСР Пн. Буковини, Хотинщини,Акерманський та Ізмаїльський повіти Бессарабії !!!!!
2 серпня створення Молдавської РСР.
протягом року - розстріли польських вояків в Катині( Росія), Старобільську.
грудень - затверджено план "БАРБАРОССА" - план нападу Німеччини на СРСР - план " бліц кріґ"= план блискавичної війни
Увага !!!!було створено 8 областей на новоприєднаних територіях:
Львіську- Львів
Волинську- Луцьк,
Рівненську- Рівне,
Дрогобицьку , яка з часом + до Львівської
Станіславську ( Івано -Франківську ) - Станіслав ( Івано- Франківськ)
Тернопільську- Тернопіль
Ізмаїльську з часом приднана до Одеської області
Чернівецьку - Чернівці
УРСР : населення 41 млн.657 тис., територія = 560 тис.км. кв.
1941 рік
22 червня - напад Німеччини на СРСР
22-26 червня - оборона Рава-Руського укріпленого району
30 червня - ОУН(б)= провели Україеські національні збори = ухвалили відновити українську державу = сформували уряд ( Я.Стецько)= обнародували АКТ ПРО ВІДНОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВИ
ОБОРОННІ БОЇ:
23-29 червня - танкова битва в районі Луцьк- Рівне - Броди- Дубно
10липня - 20 вересня - оборона Києва = понад 80 днів = в боях загинули командувач М.Кирпонос, член Військ ради М.Бурмистренко, нач. штабу - В.Тупіков,велика кількість потрапили в полон
5серпня - 16 жовтня - оборона Одеси 73 дні
вересень- жовтень -Донбаська оборонна операція
30жовтня 1941-
4 липня 1942 героїчна оборона Севастополя 250 днів
30грудня - героїчна оборона Керчі
30 червня - створення Державного комітету оборони (ДКО)= вся повнота влади
7 липня- звернення ВР УРСР до українського народу про рішучу відсіч ворожій навалі
1942 рік
12 травня -невдала спроба наступу радянських військ в районі Харкова = в оточення = 240 тис солдатів і оіцерів.
План " Барбаросса " було зірвано
30 травня створено Український штаб партизанського руху (УШПР)= керівник
Т. Строкач
22 липня -
радянські війська залишили м. Свердловськ = територія України = окупована!!!!!!
14 жовтня 1942 р. створення УПА командувачі: Василь Івахів, Дмитро Клячківський . з серпня 1943 - Роман Шухевич ( Тарас Чупринка), Василь Кук- після смерті Шухевича
ВИЗВОЛЕННЯ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ
битви тривали 680 діб
18 ГРУДНЯ 1942 РОКУ- початок визволення України - = с. Півнівка Міловського району Ворошиловградської ( Луганської) області = в наслідок Сталінградської битви
1943 рік
визволення Лівобережжя
" рейкова війна "- руйнування партизанами залізниць, мостів, знищення ешелонів зі зброєю та вантажами для німецької армії
весна-літо " Волинська трагедія "- українсько- польський конфлікт
14 лютого - визволено Луганськ ( перший обласний центр УРСР)
29 січня - 18 лютого - наступ ПД.ЗАХ .фронту =визволено північну частину Донбасу.
2 лютого - 3 березня = визволення Харкова і Сх. Донбасу( змушені радянські війська залишити ці території)
23 серпня - вихволення Харкова = широкомасштабний наступ радянських військ. вперше салют = визволителям
серпень - !!!! ІІІ Надзвичайний збір ОУН -демократизація ОУН.
УПА = всеукраїнські збройні сили
протягом вересня визволено= Харківську. Сумську, Чернігівську, Полтавську, ч-ну Київської областей , вийшли до Дніпра на 700 кілометрову смугу ( Лоєв - Запоріжжя)
20 жовтня перейменування фронтів:
Воронежський- І Український фронт- командувач= М.Ватутін
Степовий- ІІ Український фронт - І .Конев
Південно-Західний ІІІ Український фронт- Р.Малиновський
Південний - Четвертий Український фронт- Ф. Толбухін
листопад - форсування Дніпра - битва за Дніпро =Букринський та Лютізький плацдарми
( 6 листопада -визволення Києва)=завершився корінний перелом в ході війни !!!!!!!!!!
грудень- загальний наступ радянських військ на 1400 км. смузі від Полісся до Чорного моря
1944 рік
Було здійснено 35 військових операцій !!!!!
ВИЗВОЛЕННЯ ПРАВОБЕРЕЖЖЯ
24 грудня 1943- 14 січня 1944 - Житомирсько- Бердичівська операція= визволено = Житомирська, Вінницька, Рівненська області
24 січня - 17 лютого - Корсунь- Шевченківська операція " Сталінград на Дніпрі"
Рівненсько- Луцька
14 березня визволено місто Гайсин
20 березня - визволено місто Вінницю
30січня - 29 лютого - Нікопольсько- Криворізька
4 березня - 17 квітня - Проскурівсько- Чернівецька
26 березня - радянські війська вийшли на кордон з Румунією !!!
8 квітня - на кордон з Чехословаччиною
8 квітня -12 травня - Кримська наступальна операція
14 травня - примусове виселення з Криму в східні райониСРСР татар, греків, вірмен!!!
ЗАВЕРШЕННЯ ВИГНАННЯ ОКУПАНТІВ
липень 1944- таємні збори в м. Самборі= засновано Українську Галицьку визвольну раду (УГВР) керівник - К.Осьмак= яка очолила боротьбу проти фашистької влади так і проти більшовицької
13 липня -29 серпня - Львівсько- Садомирська наступальна операція
27 липня - визволення Львова
20-29 серпня --Ясько- Кишинівська
8 вересня - 28 жовтня Карпатсько- Ужгородська= завершено визволення України!!!!!
8 жовтня - визволення останнього населеного пункту УРСР с.Лавочне Дрогобицької області 28 жовтня - визволено Закарпатську Україну = ворога вигнано з усієї території України
1945 рік 9 травня день перемоги над фашизмом , закінчення Радянсько- Німецької війни
2 вересня - завершення Другої світової війни
РОЗДІЛ 6
ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ
ТЕМИ УРОКІВ :
1.УТВОРЕННЯ ОСЕРЕДКІВ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ .СТВОРЕННЯ БЛОКУ БЕРЛІН- РИМ -ТОКІО
2.ПОЛІТИКА " УМИРОТВОРЕННЯ" АГРЕСОРА ТА ЇЇ КРАХ
Покрокова інструкція вивчення теми :
1.опрацювати параграфи № 21,22 ,23 стор 111-125 =підручник Всесвітня історія 10клас
2.Зробітьхронологію подій (надішліть мені виписні події теми)
3. Перегляньте відеоуроки: https://www.youtube.com/watch?v=GVe-jbkUnEQ ++++
https://www.youtube.com/watch?v=z7Gi1lJ8M_8&list=PLEvVFG9hzxfWxloBPIxy8Alsjt1dr8_jw&index=21 ++++++=урок 1
https://www.youtube.com/watch?v=zr4LV1F9rBo&list=PLEvVFG9hzxfWxloBPIxy8Alsjt1dr8_jw&index=22 ++++++урок 2
4 .Надішліть мені відповідь на питання , обгрунтувавши детально свої відповіді =" Чи можна було уникнути другусвітову війну???Якщо так, то за яких обставин , якщо = ні ,то чому???? "
Немає коментарів:
Дописати коментар