7 КЛАС . ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
РОЗДІЛ4
ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В Х- Х V століттях.
ТЕМА УРОКУ :
СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ : ВІД РОЗДРОБЛЕНОСТІ ДО СТАНОВО- ПРЕДСТАНИЦЬКОЇ МОНАРХІЇ.
ЯК ГОТУВАТИСЬ ДО УРОКУ :
!
!!!!!!ПРАЦЮЄМО ЗА МАТЕРІАЛАМИ ПАРАГРАФУ № 21,22 стор.77
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-serednovichni-derzhavi-vid-rozdroblenosti-do-stanovo-predstavnickih-monarhiy-do-uroku-vsesvitno-istori-7-klasu-140491.html презентація по темі ++++++= перегляньте
УВАГА !!! КОНСПЕКТ СЛАЙДІВ З ПРЕЗЕНТАЦІЇ :№ 5,6,7,8,9,10,12,13 (обовязково)
1. Вислів закодовано в " Хмаринці"= який , за яких обставин виникло це правило???
2.Пригадайте визначення понять :
МОНАРХІЯ, МОНАРХ, ВАСАЛ, СЕНЬОР, ФЕОД, ФЕОДАЛ
3.!!!!! Пригадайте причинифеодальної роздробленості Київської Руси- України в ХІ - ХІІІ столітті( курс історії України параграф №10 стор 84 ) або записи в робочих зошитах з історії України.
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ПО ТЕМІ :
+ використайте презентацію по темі
ФЕОДАЛЬНА РОЗДРОБЛЕНІСТЬ- ПЕРІОД В РОЗВИТКУ СЕРЕДНЬОВІЧНИХ ДЕРЖАВ ,КОЛИ ПОСЛАБЛЮЄТЬСЯ ЦЕНТРАЛЬНА ВЛАДА , ПОСИЛЮЄТЬСЯ ВЛАДА МІСЦЕВИХ ФЕОДАЛІВ , ДЕРЖАВА РОЗПАДАЄТЬСЯ НА РІЗНІ ПОЛІТИЧНІ ЦЕНТРИ.
ДОМЕН - сукупність спадкових земель володіння короля у самостійність
ФЕДЕРАЦІЯ - це держава , яка складається з кількох самоврядних територій , які мають певну самостійність
ЩО ЗУМОВИЛО СЛАБКІСТЬ ВЛАДИ КОРОЛЯ ТА ФЕОДАЛЬНУ РОЗДРОБЛЕНІСТЬ В ЄВРОПІ ?????
* ТРАДИЦІЯ розподілу земель між синами
*НАДАННЯ ЗЕМЕЛЬ королем як винагороди свої васалам за службу = зміцнення їх влади
* НАТУРАЛЬНЕ господарство, яке сприяло економічному відособленню земель, тормозило економічне та господарське обднання земель
ТОМУ КОРОЛЬ :
- не мав влади над всією країною
- не видавав загальних законів для всіх
- не мав сильного спільного війська
- не збирав податків зі всієї території, а жив за рахунок свого домену
- ????Які наслідки для країн мала феодальна роздробеність ( на прикладі Київської Русі - України)
ТЕМА УРОКУ :
СКАНДИНАВІЯ В ДОБУ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ.
ПОХОДИ ВІКІНГІВ ТА ЇХ ЗАВОЮВАННЯ
УВАГА !!!
ПРАЦЮЄМО ПО МАТЕРІАЛАХ = ПАРАГРАФ № 15. СТОР. 67-71,
!!!! підготуйте додаткові відомості про вікінгів.
!!!виконайте творчі завдання на стор. 71.,ЗРОБІТЬ МАЛЮНОК , ЯКИЙ БИ ВІДОБРАЗИВ НАЙБІЛЬШЕ ЗНАННЯ ПРО ВІКІНГІВ
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=vUFa6upVF0k ЦІКАВЕ ВІДЕО ПРО ВІКІНГІВ
https://www.youtube.com/watch?v=KPZ8q9HaN0U ОЛАЙН - УРОК ++++
https://www.youtube.com/watch?v=bxbdn7II8Uo ГОЛОВНЕ ПРО ВІКІНГІВ+ -
1.Розгляньте малюнки - на стор 67.
Що нового ви взнали про вікінгів з п.1
" Нормани"= " північні люди" = вікінги= нормани= варяги= варанти= данці = воїни із Скандинавії
"Доба вікінгів " - 787-поч ХІ століття = 300 років = " північні війни"
" коні моря " , "дракари"= кораблі вікінгів
???? Які знання потрібні були вікінгам , щоб побудувати дракари.???
2. ЗАГАРБНИЦЬКІ ПОХОДИ ВІКІНГІВ
роль Альфреда Великого ( 871-900) в історії Англії.
робота з картою = стор 69 . завдання по карті :
* назвіть держави вікінгів
* як впливало географічне положення та клімат на заняття вікінгів?????
*назіть держави , до яких здійснювали походи нормани???
* які землі були норманами колонізовані і завоювати ????
* роль завоювань в історії Європи , її держав.
3. ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ВІКІНГІВ.
870- Відкрили Ісландію- " Країну криги"
Ерік Рудий = відкрив Гренландію= " Зелену землю"
1000р = Лев Щасливий = досягли Північну Америку = " Лісова країна " , " Країна пласких каменів", " Країна дикого винограду "
НА ПОЧАТКУ ХІ СОЛІТТЯ НАБІГИ НОРМАНІВ ПРИПИНИЛИСЬ .ДОБА ВІКІНГІВ ПРИПИНИЛАСЬ ЗАВОЮВАННЯ АНГЛІЇ .
19.10.-20.10.2023
ТЕМА УРОКУ:
№15. ХРЕСТОВІ ПОХОДИ .ДЕРЖАВИ ХРЕСТОНОСЦІВ.
ДУХОВНО- РИЦАРСЬКІ ОРДЕНИ.
1. ОПРАЦЬОВУЄМО ПАРАГРАФ № 16.
2.ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-hrestovi-pohodi-150125.html презентація по темі
https://www.youtube.com/watch?v=RaOJoAQr0jY ХРЕСТОВІ ПОХОДИ = ЦІКАВО
3.ГОТУЮЧИСЬ ДО УРОКУ , ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ :
1. ОПРАЦЮЙТЕ ПАРАГРАФ 16 .
2. ВИПИШІТЬ ПРИЧИНИ ПОХОДІВ.- стор 72.
3. зробіть таблицю за заданим зразком ( назви колонок)
1. дата .2. назва походу 3. головні події походу. 4.наслідки походів ( загальна для свіх походів)
держави хрестоносців: Єрусалимське королівство
графства Едеське та Тріполі
Антіохійське князівство
ГОТУЄМОСЬ ДО УРОКУ УЗАГАЛЬНЕННЯ :
ПОВТОРІТЬ ПАРАГРАФИ ВІД №15 ПО №20 ВКЛЮЧНО !!!!!
Зверніть увагу на терміни,поясніть їх :
Нормани, вікінги, варяги,"Північні війни", хрестові походи, доба вікінгів",дракари,"шлях з варяг у греки ", географічні відкриття вікінгів, наслідки хрестових походів , феодальна роздробленість, натуральне господарство, монарх, монархія, домен, Генеральні штати, столітня війна. Орлеанська діва, Велика хартія вольностей ,парламент,палата лордів, палата громад, ,станово- представницька монархія, Війна Білої та Червоної троянд,Реконкіста, кортеси,інквізиція
Хто ці історичні особи,їх роль в історії держав( яких саме держав):
1) Альфред Великий,Ерік Рудий, Лейв Щасливий
2)Папа Римсь кий Урбан ІІ,
3)Гуго Капета, Луї ІХ Святий, Філіп 4 Красивий, Жанна д,Арк,, Генріх ІІІ Луї ХІ Розсудливий
4)Вільгельм І Завойовник, Генріх ІІ Плантагенет,Іоан Беземельний, Генрі 7 Тюдор,
5).Генріх І Птахолов,Оттон І, Фрідріх І Барбаросса(Рудобородий)
6).Ізабель І Кастильська,Фернанло ІІ Арагонський,
!!!!https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-vхeyske-suspilstvo-i-derzhava-v-h-hvst-st-694050/print ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ
ІІ семестрРОЗДІЛ 5
КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В ХІ- ХV ст.
( 5 годин)
05.04 2023
ТЕМА УРОКУ
( ПРАКТИЧНА РОБОТА ) :
ПОЛЬСЬКЕ КОРОЛІВСТВО.
ВЕЛИКЕ КНЯЗІВСТВО ЛИТОВСЬКЕ
1.ОПАРАЦЬОВУЄМО ПАРАГРАФ №28 НОВИЙ ПІДРУЧНИК
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ПРЕЗЕНТАЦІЇ ДО УРОКУ :https://draft.blogger.com/u/1/blog/page/edit/3517402560506632056/9133425565470675944=
СЛАЙД 1-10 ПРОЧИТАЙТЕ ТА ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ++++++
https://naurok.com.ua/polske-korolivstvo-velike-knyazivstvo-litovske-prezentaciya-166002.html= ПРЕЗЕНТАЦІЯ " ПОЛЬСЬКЕ ТА ЛИТОВСЬКЕ КОРОЛІВСТВО" = ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ++++++
https://www.youtube.com/watch?v=MFljaRwHZhQ ВІДЕОУРОК ПО ТЕМІ
2.ПРАЦЮЮЧИ НАД ПАРАГРАФОМ , СТВОРЮЄМО ХРОНОЛОГІЧНУ ТАБЛИЦЮ З ІСТОРІЇ ДЕРЖАВ , ЯКІ БУДЕМО ВИВЧАТИ
Ітис до н.е. = виникнення слов,ян
словянство поділялось на три групи: 5-8 століття розселення словян
західні слов,яни південні слов,яни східні словяни
між Віслою і Лабою Балканський півострів між р Прут -Дніпро-Волга
чехи, морави, хорвати болгари, чорногорці білі хорвати, дуліби, поляни. уличі ...
Зразок хронологічної таблиці :
ПОЛЬСЬКА ДЕРЖАВА ВЕЛИКЕ КНЯЗІВСТВО ЛИТОВСЬКЕ
1.966 -хрещення Мешка І
2.992-1025-Болеслав І
3.1025 р - Болеслав І =король 1253 р - Міндовг = створення князівства
4.1333-1370=Казимір ІІІ Великий 1316-1341- правління Гедеміна
5.1337-1346= грошова реформа 1345-1377- правління Ольгерда
6.1368 =" Статут Казимирський" 1362 р- битва на Синіх Водах
7. 1356 = магдебурське право =Львову 1385 р - Кревська унія =шлюб ядвіги та Ягайла
8.1364р.= Краківський університет
9. 1410 р- Ґрюнвальська битва
10. 1413 - Городельська унія
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ
ПОЛЬСЬКА ДЕРЖАВА
В 2 ій половині Х століття = утворення Польської держави.
Мешко ( 960- 992 р.р) =перший польський князь= підкорив багато племен навколо р Вісла , прийняв християнство= католицизм
Болеслав І Хоробрий ( 992- 1025 р.р)= завершив обєднання польських земель= мав титул короля
З середини ХІ ст Польща стала феодально- роздробленою державою
В ХІІІ ст. роздроблена Польща поступово обєдналась , стала сильним королівством .
Казимір ІІІ Великий ( 1333-1370 р.р.)= відіграв визначну роль в історії Польщі
*значно зміцнив державу
*будував замки , укріплення міст
*поділив Польщу на воєводства
*створив королівську раду, центральну скарбницю, канцелярію, суд
*провів грошову реформу , зміцнив звязки між регіонами країни
*побудував багато міст
* надав права євреям
*у 1364 р = заснував Краківський університет
* уклав договір з Чехією, чим убезпечив мир і недоторканість земель
* розпочав боротьбу за Галицько-Волинську спадщину= 1349 рік = завоював Галичину та Львів
КРЕВСЬКА УНІЯ 1385 РІК = унія ( обєднання ) Польщі та Литви = одруження польської королеви Ядвіги та литовського князя Ягайла :
* Польща + Литва
*Ягайло прийняв католицизм і став великим князем литовським та королем польським
*1409- 1411р.р.= " Велика війна "= спільна боротьба Польщі та Литви проти Тевтонського ордену хрестоносців=
*15 липня 1410 р = Грювальдська битва = спільна боротьба = розгром тевтонців, які визнали себе васалами Польщі, повернули полякам Східне Помор,я та місто Гданськ= вийшли до моря , просування хрестоносців на схід було зупинено
ВЕЛИКЕ КНЯЗІВСТВО ЛИТОВСЬКЕ
В середині ХІІІ століття виникає Литовське князівство
Причини об,єднання литовських племен :
- небезпека зі сторони тевтонського ордену , необхідність оборони
-небезпека нападу монголів
- прагнення феодалів зміцнити своє панування над селянами та владу
- 1253 р - Міндовг = створення князівства
- 1316-1341- правління Гедеміна= приєднав землі Білорусії
-1345-1377- правління Ольгерда = приєднав Чернігово- Сіверщину( 1357- 1358),Поділля ( 1362-1363 рр)
- 1362 р- битва на Синіх Водах= завдали поразку монголам = було створено Велике князівство Литовське Руське Жематійське.
11.04 2023
вівторок
ТЕМА УРОКУ : ЧЕХІЯ.УГОРЩИНА В 10-15 СТОЛІТТЯХ
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :
https://www.youtube.com/watch?v=0p2rH-aNXdw Угорці .Чехи ++++++
https://www.youtube.com/watch?v=0U-_sCrT4Jw++++ про Чехію перегляд протягом 6 хвилин , далі повторення про інші держави , тому перегляньте до кінця !!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=-2e6P5SAlFA що запозичили козаки в гуситів
https://www.youtube.com/watch?v=iv_yQlnnGpU Ян Гус, доля Я Гуса
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ:
ЧЕСЬКА ДЕРЖАВА
Х століття = виникла Чеська держава= входила до складу священної римської імперії , але мала значну самостійність = чеський князь самостійно управляв країною
В 14 столітті Чехія стала найпередовішою та найбагатшою країною Європи, був заснований празький університет
Але Чехію пригноблювали:
*католицька церква, німецькі феодали, багаті купці та майстри= викликало незадоволення з боку чехів = керівник= Ян Гус ( 1371-1415 р.р.)= професор, керіник Празького університету, який за свою діяльність був відлучений від церкви та засуджений і спалений на вогні = 1415 році за єресь :
* виступав проти духовенства , торгівлі церковними посадами, індульгенціями( папські грамоти про відпущення гріхів )
Закликав:
* забрати у церкви багатства= відібрати землі церков та монастирів
* створити власну церкву , підвладну королю
* до здешевлення церковних обрядів та знищення індульгенцій
*богослужіння проводити рідною мовою
ГУСИТСЬКІ ВІЙНИ( 1419-1434 р.р.)= боротьба чехів проти католицької церкви , за незалежність Чехії
ГУСИТИ= послідовники Яна Гуса
ПРИЧИНИ ГУСИТСЬКОГО РУХУ:
- засилля чужоземців в Чехії
-гніт католицької церкви
- посилення гніту німецьких феодалів
- онімечення Чехії ( насадження мови , звичаїв , традицій)
1419 рік = повстання в Празі = після страти Яна Гуса
ТАБОРИТИ= це найрішучіша частина гуситів = селяни , ремісники, міська біднота , збіднілі рицарі= вимагали:
* створення суспільсва справедливого, рівноправного
* держави без короля
* скасування селянських повинностей
Таборити створили військо , яке очолив ЯН ЖИЖКА, якого вороги називали " сташним сліпим "=" одноокий " в одній з битв стрілою йому вибили око. але він продовжив командувати армією
Це було добре організоване , навчене, дисципліноване військо:
-вперше застосували польові гармати
-почали створювати укріплений табір з возів
Проти гуситів Папа римський оголосив хрестовий похід = 1420 рік = 100 тис військо = гусити його розгромили.було організовано проти гуситів ще чотири походи = всі були розгромлені гуситами
1427 рік = рух гуситів вийшов за межі Чехії= Німеччину, Австрію, Словаччину , Польщу
1434 рік - біля містечка ЛІПАНИ помірковані, які вступили в переговори з папою про спільні дії, напали на таборитів і гусити були розгромлені
ПОМІРКОВАНІ = ЧАШНИКИ = це були заможні майстри, торгівці, більшість чеських феодалів = вони боялись простого народу
* це прихильники здобуття незалежності Чехії,
* зменшення влади католицизму
* богослужіння чеською мовою,
*самоврядування в містах,
НАСЛІДКИ ГУСИТСЬКИХ ВІЙН:
* створено станову монархію в Чехії
* незалежність на певний час
* богослужіння чеською мовою дозволили
*католицька церква втратила свій вплив, частину володінь, скасовано церковну десятину
* міста добились права на самоврядування
МОНГОЛЬСЬКЕ ПАНУВАННЯ .
НОВГОРОДСЬКА БОЯРСЬКА РЕСПУБЛІКА
УСТРІЙ ТА ТЕРИТОРІАЛЬНІ ПРИДБАННЯ ВЕЛИКОГОГ КНЯЗІВСТВА МОСКОВСЬКОГО В 14-15 СТОДІТТЯХ
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКІВ :
УВАГА!!! !!!! ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО УРОК :ПІВНІЧНО- СХІДНА РУСЬ
https://www.youtube.com/watch?v=L0iMtlr9zVQ ++++++
2. ПРАЦЮЮЧИ ПО П. 4 ПАРАГРАФА( СТОР 147)( СТОР 183 СТАРИЙ ПІДРУЧНИК ) , ВИЯСНИТИ ОСОБЛИВОСТІ НОВГОРОДСЬКОЇ БОРСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ ( 1136-1478р.р)
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ПО ТЕМІ :
УСТРІЙ ТА ТЕРИТОРІАЛЬНІ ПРИДБАННЯ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА МОСКОВСЬКОГО в 14- 15 СТОЛІТТЯХ
1. МОСКОВСЬКЕ КНЯЗІВСТВО І РУСЬ
З Московського князівства і виросла Російська держава. В ті часи , коли істнувала Київська русь , на території басейну р Москва проживали угро-фінські племена, словяни цю територію почали освоювати в Х столітті.
1147 р - дата заснування Москви= як садиба Юрія Долгорукого
Причини піднесення Москви :
*Вигідне географічне положення, захищена лісами , річками
* Сприятливі умови длягосподарювання
* перехрестя торгових шляхів
ХІІІ століття - утворення Московського князівства сином Александра Невського = Данилом Олександровичем, за його князювання до Москви + Рязань, Коломну, 1302 = Переяслав, 1303 = Можайськ. За Юрія данидовича було приєднано повністю Рязанське та Смоленське князівства = першість за обєднання земель = боротьба між Московським та Тверським князівствами
1303- 1341 рр.= за московського князя Івана Калити( калита = грошовий мішок)був розумним, хитрим , спритним) = Москва перетворюється на духовний центр= через поховання митрополита Петра в Успенському соборі. У 1328 році він одержує ханський ярлик на велике князювання= при допомозі монголів = розгромив Твер - князівство стало найбільшим та найсильнішим на північних землях.
1359-1389 р.р= Дмитрій Іванович Донський = московський князь = питання вирішував збройною боротьбою , не сплачував данини монголам.
1380 рік = Куликовська битва= перемога князя Дмитра = прізвисько = Донський
1382 рік = Московське князівство захопив хан Тохтамиш = понад 100 років платили монголам данину
1462-1505 рр князем Московського князівства = Іван ІІІ ( Великий) = продовжив приєднання земель до Москви :
Кремль за Івана ІІІ
1471р - пішов на Новгород = Новгород залежний від Москви = вічовий дзвін відвезено до Москви
1485 р - владу Москви визнала Твер= територія зросла в 6 разів = Іван ІІІ = " государ всея Русі" = офіційна поява назви " Росія "
* після загибелі Візантії -Москва стала претендівати на рольцентру православ,я = поява вислову " Москва - третій Рим"= запозичено герб - двоголовий орел
1476 р - Іван ІІІ відмовився сплпчувати данину монголам= 1480 р = " стояння на річці Угрі "= 11 листопада ханське військо відступило = закінчення панування монголів на території Московської держави ( в цей час Золота орда переживала період розпаду )
1497 рік = перший збірник Московської держави - СУДЕБНИК :
* ВИЗНАЧАВ ПОКАРАННЯ ЗА ЗЛОЧИНИ
* ВИЗНАЧАВ ПОВНОВАЖЕННЯ СЛУЖБОВИХ ОСІБ
*!!!! ЗАПОЧАТКУВАВ ЮРИДИЧНЕ ОФОРМЛЕННЯ ЗАЛЕЖНОСТІ СЕЛЯН ВІД ФЕОДАЛІВ-дозволялось перехід селян від пана до нового господаря за тиждень до Юр,євого дня ( 26 листопада), на Юр,їв день, та тиждень після цього дня
1505-1533 рр. = Василь ІІІ = завершилось обєднання земель навколо Москви
Управління Московською державою
Великий князь- "Государ всея Русі"
Боярська дума
( постійно діючий дорадчий орган при московському князеві , що складався із знаті)
Прикази
( це адміністративно- судові органи , що керували окремою галуззю в житті Московської держави, інша назва =двори, палати , ізби, існувало майже 100 приказів до 17 століття )
Намісники
правили на місцях призначені князем бояри для управління територіями=
(збирали податки, стежили за виконанням указів)
місництво = порядок , за якого посади роздавались за походження )
Система кормління = це система оплати державної служби , коли намісники не одержували платні , а жили за рахунок поборів з підвладних людей
ТЕМА УРОКУ :
УТВОРЕННЯ ОСМАНСЬКОЇ ІМПЕРІЇ.
Покрокова інструкція підготовки до уроку :
1. Працюємо за матеріалами параграфа № 32 стор156-160= новий підручник,
параграф № 28 - старий підручник ( стор 199-208)
2. Пригадайте, коли виникла Візантійська імперія( стор 25-27 перегляньте )?
3.Пригадайте , коли , де і як виник іслам ? В яких країнах поширений ( стор. 31-33 )
4.Перегляньте відеоурок по темі :
https://www.youtube.com/watch?v=R8vOI9C87g0 +++
https://www.youtube.com/watch?v=R8vOI9C87g0 +++++
https://www.youtube.com/watch?v=Fbu9aN04Ao4 +++++
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ =ПРОЧИТАТИ !!??
ТАК!!!
В ХІ столітті в Середній Азії( Казахстан, Узбекистан, Туркменія) жили тюркські племена - турки- сельджуки , які заснували свою державу Сельджуцький султанат .Через деякий час вони завоювали Іран , Афганістан , Багдадський халіфат, вірменію і приблизились до Візантії= 1071 рік = вирішальна битва= захопили майже всю Малу Азію . проте в ХІІІ столітті були підкорені монголами і у 1243 році розпались на окремі князівства.
На північному заході Малої Азії Осман І ( 1299- 1324 р.р.)створив державу , прийняв титул - султана "володаря", 1299 році = проголосив себе султаном,заснував династію Османів, мав необмежену владу , підтримував мусульман . Турки - османи підкорила майже всі князівства Малої Азії , згодом підкорили і Балканський півострів= Османський емірат , а жителі стали себе називати - турками - сельджуками. Візантія обмежувалась лише територією Константинополя.
Військові сили турків- оманів були численними і сильними :
* мали наймогутнішу в Європі артилерію
* сильну кінноту
* постійне піхотне військо яничарів , хороре і жорстоке,яке одержувало щедру платню
Яничари - це потійне військо піхотинців, яке формувалоь з полонених хлопчиків - словян, яких навертали у мусульманську віру і виховували в дусі ненависті до " невірних"
15 червня 1389 рік = битва на Косовому полі = серби були підкореніне дивлячись на вбивство султана під час бою , стали васалами на 70 років ,платили данину, працювалибез плати на будівництві фортець, доріг.
В 14 столітті вони підкорили Болгарію ( На 300 років), в 1478 році підкорили Крим , Валахію, Молдавію .
Наслідки завоювань турків - сельджуків :
- великі міста перетворились на фортеці
- частина завойованого населення перселена в Азію або продано в рабство
-торгівля Чорним і Середземним морем була скорочена , турки контролювали протоку Босфор, яка вела шлях з Чорного до Середземного моря
- панування турків затримувало розвиток господарства
- усе населення обкладалось податками, усі чоловіки - християни платили з 12 років подушний податок
- немусульманське населення принизливо називалось - " райя"= стадо
На початку 15 століття Малу Азію вторглись війська Тимура , нащадка Чінгісхана = у 1402 р у битві під Анкарою турки -османи були розгромлені , султан Баязидпопав в полон і там помер= проте Тимур не зміг закріпитись в Малій Азії, але його наступ відтермінував завоювання Візантії на століття .
1413-1421р.р= правителем Османів= Мехмед І = зібрав всі землі Оманської імперії = мир з візантією, Валахією, Сербією, Угорщиною= толерантний в ставлені до підкорених народів
1451-1481 = Мехмед ІІ Завойовник = освічений = знав і володів 5 іноземними мовами,знав математику , асторномію, філософію проте примхливий та жорстокий, поєднував в собі великий розум та підступність , жадобу до влади , жостокістьне знала меж= знищив претендентів на владу .мав ще одну мрію = знищити Візантію =
Константинополь = облогу якого він ропочав у квітні 1453 року, яка тривала 53 дні = 200тис військом+ 400 кораблів проти 25 візантійських = + створено артилерію= обіцяв війську дати місто на розграбування протягом 3 дні
!!!!на початку квітня 1453 року під ударами турків впав Константинополь = розгарбований , спалений = з цього часу припинила своє існування Візантійська імперія: ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ ІСНУВАЛА ДО 1923
- було втрачено центр православ,я
- населенню завойованих народів заборонялось їздити верхи на конях, носити зброю, мати будинки вищі , ніж у турків
- Константинополь став називатись - Стамбул
- католицький світ почав відігравати головну роль в Європі
- Південно- східна Європа = під владою турків - сельджуків= загоза завоювання інших народів Європи
- повний контроль турками проток Босфр та Дарданели = контоль над важливим торговими шляхами, які з,єднували Європу з Близьким та Далеким Сходом , Індією
- втрата оргових шляхів примусила європейців до пошуку нових шляхів до Індії = сприяло Великим георафічним відкриттям
ЦІКАВІКАВІ ФАКТИ ПРО ВЛАДУ СУЛТАНА, І НЕ ТІЛЬКИ !!!
- мав необмежену владу= навіть вищі чиновники були в стані рабів, міг надіслати небажаному чиновнику шовковий шнурок,на кому він мав повіситись
- султан -був проголошений халіфом = духовним главою мусульман,
- започаткував уряд Порту , видав звід законів " Канун"
- у 1478 році видав закон , за яким той , хто вступав на престол , "мав вбити своїх братів , щоб порядок був на землі"
- найбільшої могутності Османська імперія досягла за
Сулеймана ІІ Пишного( 1520- 1566 )
РОЗДІЛ 4
06.02.2023-07.02.2023
СХОЛАСТИКА .
ТОМА ( ФОМА) АКВІНСЬКИЙ( 1225-1274 р.р.)
АРХІТЕКТУРА ТА МИСТЕЦТВО ДОБИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
УЗАГАЛЬНЕННЯ ПО ТЕМІ :
І СЕМЕСТР
РОЗДІЛ ІІ.
СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ.
( 5 УРОКІВ)
10.10.2023
УРОК 9.
ТЕМА УРОКУ:
ЗВ,ЯЗОК ЛЮДИНИ І ПРИРОДИ.
РУХ НАСЕЛЕННЯ.ВНУТРІШНЯ І ВОЄННА КОЛОНІЗАЦІЯ.
перегляньте
https://www.youtube.com/watch?v=fHaR879_T38
ОПРАЦЮЙТЕ ПАРАГРАФ № 9 СТОР 40-45
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ТЕКСТОМ ПАРАГРАФУ № 9
1. Звязок людини і природи в середньовіччі.
опрацюйте 1 пункт параграфу, позначаючи на полях оліцем :
+ інформацію, яка вам була відома
- іформація , зміст якої для вас є новим
! цікава для вас інформація
? те , про що вихотіли б дізнатись більше
Подумайте , як клімат , ландшафт пливали на :
- заняття людей, знаряддя праці
- створення поселень та побудову оборонних споруд
- побут( житло, одяг)
2.Рух населення
Середньовічні міграції населення
Велике переселення народів розселення словян, арабів, Монгольська навала
вікінгів. угрів
4-7 століття 5-10 століття 13 століття
3. Внутрішня і воєнна( зовнішня ) колонізація
КОЛОНІЗАЦІЯ - ЦЕ освоєння нових земель.
??? чому певні групи людей постійно перебували в русі???
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ : уявіть себе журналістом і сформулюйте запитання середньовічним мандрівникам ( вкажіть , до кого направлені запитання , до якої верстви населення )
11 ЖОВТНЯ 2023
ТЕМА УРОКУ :
СЕРЕДНЬОВІЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ХРИСТИЯНСЬКА ЦЕРКВА
1.Працюємо за матеріалами параграф № 10 стор 45-49
2.Пропоную переглянути : https://www.youtube.com/watch?v=GSHv5Qco4vo - відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=G1VPBliSMlI ++++++
https://www.youtube.com/watch?v=SiT8wxQates+++
https://www.youtube.com/watch?v=kPSGiBZG3x4 виховання , побут феодалів
https://www.youtube.com/watch?v=c3dtIhDUsV0 рицарі, життя рицарів
https://www.youtube.com/watch?v=dh6F-oDSUCU&list=TLPQMjcxMDIwMjCamHOrJie_Pg&index=2 рицарі , їх обладунки
1.Три стани середньовічного суспільства :
СТРУКТУРА СУСПІЛЬСТВА - наявність в суспільстві відмінних за правами , майновим становищем та іншими ознаками груп людей
СТАНИ - це великі групи людей , які мають однакові права та обовязки ,привілеї, які передаються у спадок.
"Ті ,що моляться "= духовенство= служителі церкви
" Ті , що воюють"= рицарство
"Ті , що працюють " = селяни, ремісники, купці
ФЕОДАЛ - власник феоду
ФЕОДАЛІЗМ- суспільний устрій , основою якого є власність феодалів на землю та працю селян, характеризується феодальними відносинами між різними верствами населення
Сеньйор- старший
Васал- підданий
Феодальна драбина - це відносини між феодалами, коли верхні щаблі займали старші, а нижні - дрібні феодали
ЦЕРКОВНА ДЕСЯТИНА - 1\10 частина прибутків . яку сплачувало населення церкві
12.10 2023 СЕРЕДА,
13.10.2023 ЧЕТВЕР
ТЕМА УРОКІВ:
"СЕРЕДНЬОВІЧНЕ МІСТО. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ"
1.Працюємо по параграфу № 12 підручник
УВАГА : використайте свої телефони для перегляду відео цікавих використовуючи
сканер QR- коду стор. 59 підручник
2. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ : https://www.youtube.com/watch?v=hkFgac9Xz-k =відеоурок ++++= ДОПОМОЖЕ У ВИКОНАННІ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
https://www.youtube.com/watch?v=Y4p0jtV5CUI ++++спецпроект ЦІКАВИЙ !!!!
3.ЗАПИШІТЬ В РОБОЧІ ЗОШИТИ :
1. ЧОМУ ВИНИКАЛИ МІСТА , ЯК НОВІ НАСЕЛЕНІ ПУНКТИ ???
- зростання продуктивності сільського господарства= їх обмін на ремісничі вироби
- розвиток ремесла і торгівлі = ремісники залишали помістя феодалів
- втеча селян від феодалів
- потреба людей в захисті = МІСТО РОБИЛО ЛЮДИНУ ВІЛЬНОЮ
2.ДЕ ВИНИКАЛИ МІСТА ????? ЧОМУ САМЕ ТАМ ??
- біля замків( бургів)
- біля монастирів
- поблизу річкових переправ, мостів ( форд, фурт)
-- біля морських портів
3.ЗАБУДОВА МІСТА.
- вулиці
-площі
- будови головної площі
4.МЕШКАНЦІ МІСТ. РЕМІСНИКИ.
БЮРГЕРИ - БУРЖУА= ГОРОДЯНИ
ПАТРИЦІЇ= ЗАМОЖНІ ГОРОДЯНИ
ПЛЕБЕЇ = НАЙБІДНІШІ ВЕРСТВИ НАСЕЛЕННЯ
Зверніть увагу на терміни:
РЕМІСНИКИ
МАЙСТЕРНЯ
МАЙСТЕР
ПІДМАЙСТЕР
УЧНІ РЕМІСНИКА
ЦЕХ- це спілка , обєднання ремісників однієї спеціальності.
СТАТУТ- ПРАВИЛА РОБОТИ РЕМІСНИКІВ
ПАРТАЧІ- позацехові ремісники
ШЕДЕВР- найкращий зразок виробу
5. МІСТА - ЦЕНТРИ ТОРГІВЛІ.
ЯРМАРКИ -ЦЕ ВЕЛИКІ ТОРГИ
МІНЯЙЛИ - СПЕЦІАЛІСТИ ПО ОБМІНУ ГРОШЕЙ
ЛИХВАРІ- ЛЮДИ , ЯКІ ДАВАЛА ГРОШІ В БОРГ З УМОВОЮ СПЛАТИ ВІДСОТКІВ ЗА ПОЗИЧКУ
БАНКІРИ- ВЛАСНИКИ БАНКІВ
БАНК- ЦЕ МІСЦЕ ЗБЕРЕЖЕННЯ ГРОШЕЙ І ОТРИМАННЯ КРЕДИТІВ( 1472 - найдавніший банк)
ГІЛЬДІЯ - обєднання купців для захисту своїх прав і інтересів.
ГАНЗА - СОЮЗ МІСТ ДЛЯ ЗАХИСТУ ТОРГІВЛІ
5.БОРОТЬБА МІСТ ЗА САМОВРЯДУВАННЯ .
МАГДЕБУРСЬКЕ ПРАВО - ЦЕ СУКУПНІСТЬ ПРАВИЛ, ЯКІ РЕГУЛЮЮТЬ ПРАВО МІСТ НА САМОВРЯДУВАННЯ
МАГІСТРАТ, РАДА , ЛАВА
РАТУША
https://naurok.com.ua/test/start/592492 тести по темі уроку
https://naurok.com.ua/test/serednovichne-misto-remesla-i-cehi-torgivlya-592492/match гра на відповідність
https://naurok.com.ua/test/serednovichne-misto-remesla-i-cehi-torgivlya-592492/flashcard флеш - картки для кращого запамятовування = цікаво!!!!!
17.10.2023
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ.
МЕТА:
розкрити правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи, використовуючи різні джерела)
ЩО НЕОБХІДНО ЗРОБИТИ :підготувати з використанням підручника, презентацій, відео письмове повідомлення про
1. " Феодальний замокhttps://www.youtube.com/watch?v=-GDcHCBSbIE
https://www.youtube.com/watch?v=m1GomrWB0dQ&t=14s
https://www.youtube.com/watch?v=VN5W7gk5CeY
2."В середньовічному місті "
щоб підготуватись, опрацюйте :
підручник -параграф 11( новий ), параграф 10 ( старий)
запропоновані презентації, відео по сканеру QR- коду стор. 59 = новий підручник
https://naurok.com.ua/praktichna-robota-serednovichniy-zamok-63132.html -" СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ ЗАМОК "
1.Феодальний замок
https://www.youtube.com/watch?v=jYvns1q-D54&list=PLv6ufBUWdRi35Ay0NqOktWuF5BAN0dgay&index=17
2 Майстерня ремісника https://www.youtube.com/watch?v=hD06CuVRGlM&list=PLv6ufBUWdRi35Ay0NqOktWuF5BAN0dgay&index=28
18.10.2023.
ТЕМА УРОКУ:
УЗАГАЛЬНЕННЯ ПО ТЕМІ : СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ .
!!!!! ПОВТОРИТИ ПАРАГРАФИ 9-13 ( ПІДРУЧНИК),
ЗРОБИТИ ТЕСТИ:https://naurok.com.ua/test/start/596106
https://naurok.com.ua/test/start/577486
https://naurok.com.ua/test/uzagalnennya-z-temi-serednovichniy-svit-zahidno-vropi-577486/flashcard ФЛЕШ КАРТКИ = ДОПОМОЖУТЬТ ЗРОБИТИ ТЕСТИ
ВИ ДОБРЕ ЗНАЄТЕ І РОЗУМІЄТЕ ЗНАЧЕННЯ ТАКИХ ТЕРМІНІВ:
***ВНУТРІШНЯ КОЛОНІЗАЦІЯ, ЗОВНІШНЯ КОЛОНІЗАЦІЯ
***СУСПІЛЬНІ СТАНИ, СЕНЬЙОР, ВАСАЛ, ВАСАЛІТЕТ, ФЕОД, ФЕОДАЛ, ФЕОДАЛЬНИЙ МАЄТОК, НАТУРАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО, ТОВАРНЕ ГОСПОДАРСТВО,
***ЗАМОК ФЕОДАЛА , ДОНЖОН, РИЦАРСЬКІ ТУРНІРИ, ГЕРБ, ДЕВІЗ, ОБЛАДУНКИ,
***РАТУША, МАГДЕБУРСЬКЕ ПРАВО, РЕМІСНИКИ, МАЙСТЕР, ПІДМАЙСТЕР, УЧНІ, ЦЕХИ, СТАТУТ, БРАТСТВА
***МІНЯЙЛИ, ЛИХВАРІ, БАНКІРИ, ЯРМАРОК, ГІЛЬДІЯ,ТОВАРНЕ ГОСПОДАРСТВО
****ПАТРИЦІАТ, БЮРГЕРИ, ПЛЕБЕЇ,
ТЕМА УРОКУ :
СКАНДИНАВІЯ В ДОБУ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ.
ПОХОДИ ВІКІНГІВ ТА ЇХ ЗАВОЮВАННЯ
УВАГА !!!
ПРАЦЮЄМО ПО МАТЕРІАЛАХ = ПАРАГРАФ № 15. СТОР. 67-71,
!!!! підготуйте додаткові відомості про вікінгів.
!!!виконайте творчі завдання на стор. 71.,ЗРОБІТЬ МАЛЮНОК , ЯКИЙ БИ ВІДОБРАЗИВ НАЙБІЛЬШЕ ЗНАННЯ ПРО ВІКІНГІВ
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=vUFa6upVF0k ЦІКАВЕ ВІДЕО ПРО ВІКІНГІВ
https://www.youtube.com/watch?v=KPZ8q9HaN0U ОЛАЙН - УРОК ++++
https://www.youtube.com/watch?v=bxbdn7II8Uo ГОЛОВНЕ ПРО ВІКІНГІВ+ -
1.Розгляньте малюнки - на стор 67.
Що нового ви взнали про вікінгів з п.1
" Нормани"= " північні люди" = вікінги= нормани= варяги= варанти= данці = воїни із Скандинавії
"Доба вікінгів " - 787-поч ХІ століття = 300 років = " північні війни"
" коні моря " , "дракари"= кораблі вікінгів
???? Які знання потрібні були вікінгам , щоб побудувати дракари.???
2. ЗАГАРБНИЦЬКІ ПОХОДИ ВІКІНГІВ
роль Альфреда Великого ( 871-900) в історії Англії.
робота з картою = стор 69 . завдання по карті :
* назвіть держави вікінгів
* як впливало географічне положення та клімат на заняття вікінгів?????
*назіть держави , до яких здійснювали походи нормани???
* які землі були норманами колонізовані і завоювати ????
* роль завоювань в історії Європи , її держав.
3. ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ВІКІНГІВ.
870- Відкрили Ісландію- " Країну криги"
Ерік Рудий = відкрив Гренландію= " Зелену землю"
1000р = Лев Щасливий = досягли Північну Америку = " Лісова країна " , " Країна пласких каменів", " Країна дикого винограду "
НА ПОЧАТКУ ХІ СОЛІТТЯ НАБІГИ НОРМАНІВ ПРИПИНИЛИСЬ .ДОБА ВІКІНГІВ ПРИПИНИЛАСЬ ЗАВОЮВАННЯ АНГЛІЇ .
ТЕМА УРОКУ:
№15. ХРЕСТОВІ ПОХОДИ .ДЕРЖАВИ ХРЕСТОНОСЦІВ.
ДУХОВНО- РИЦАРСЬКІ ОРДЕНИ.
1. ОПРАЦЬОВУЄМО ПАРАГРАФ № 16.
2.ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-hrestovi-pohodi-150125.html презентація по темі
https://www.youtube.com/watch?v=RaOJoAQr0jY ХРЕСТОВІ ПОХОДИ = ЦІКАВО
3.ГОТУЮЧИСЬ ДО УРОКУ , ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ :
1. ОПРАЦЮЙТЕ ПАРАГРАФ 16 .
2. ВИПИШІТЬ ПРИЧИНИ ПОХОДІВ.- стор 72.
3. зробіть таблицю за заданим зразком ( назви колонок)
1. дата .2. назва походу 3. головні події походу. 4.наслідки походів ( загальна для свіх походів)
держави хрестоносців: Єрусалимське королівство
графства Едеське та Тріполі
Антіохійське князівство
РОЗДІЛ І
ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ
ТЕМА УРОКУ №1-2 :
СЕРЕДНЬОВІЧНА ЕПОХА РОВИТКУ ЛЮДСТВА
1.Працюємо за матеріалами параграф №2 стор 10-14
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ НА СЛІДУЮЧИЙ УРОК :робимо таблицю і виписуємо в неї дані "НОВАЦІЇ ДОБИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ"СТОР11-12
2.Пропоную перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=AWncE3caWRQ відеоурок
3.Зробіть записи в зошити :
Середньовіччя= епоха ,яка тривала з 476 р до к. ХV ст.
Періоди :
І.5-9 ст= раннє Середньовіччя
ІІ.11-13ст=зріле " високе " Середньовіччя
ІІІ. 14-(15-16) ст-пізнє Середньовіччя Доба Відродження
ПОМІРКУЙТЕ:
Чи насправді це був період "похмурого середньовіччя"?????
\РОЗДІЛ І
ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ
ТЕМА УРОКІВ №3-4
ВЕЛИКЕ ПЕРЕСЕЛЕННЯ НАРОДІВ.
УТВОРЕННЯ "ВАРВАРСЬКИХ" КОРОЛІВСТВ.
1.Працюємо за матеріалами підручник "Всесвітня історія "- параграф № 3 стор 15- 19
2.Перегляньте :https://www.youtube.com/watch?v=goQSlMcvNIk урок за 4 хв++++
https://www.youtube.com/watch?v=sUROyRS-ffc відеоурок ++++
https://www.youtube.com/watch?v=KJpb4bDHOPAФРАНКСЬКА ДЕРЖАВА ХЛОДВІГ
3.ЗАПИШІТЬ В ЗОШИТИ :
Велике переселення народів ( ІV-VII ст)-масштабне переміщеня різних племен
Міграція - це зміни постійного місця проживання, переміщення до іншого реіону , або країни
Вандалізм - зловмисне руйнування культурно- історичних пам,ято та інших матеріальних цінностей.
Династія-правителі одного роду
Причини ВПН:
*різке похолодання на Пн Європи =пошук нових пасовищ для худоби
*посилення майнової та соціальної нерівності
*зростання ролі вождів та знаті , які прагнули захопити нові землі та воєнну здобич
*прагнення варварів жити у впорядкованих містах Римської імперії та мати багаті землі
хронологія подій:
410 р= погабування РимуАлларіхом( вестготи)
451р.в - Каталунська битва з гунами на чолі з Аттілою"Батіг Божий"
455р.-пограбування Риму вандалами
476р - Одоакр скинув останньогоімператора Ромула Августа = нищення Римської імперії
Франкська держава .Хлодвіг ( 481-511р.р)Меровінг.( народжені морем)
486 р битва біля м.Суасон
498 р =прийняття християнства Хлодвігом
"Салічна правда "= збірник законів
12.09
ТЕМА УРОКІВ 5-6:
Імперія Франків.
Карл Великий.Розподіл імперії
1.Працюємо за матеріалами параграфу№ 4 стор .20-23
2.Пригадаємо,як проходило утворення держави у франків?
3.Перегляньте = цікаво і корисно :
https://www.youtube.com/watch?v=goQSlMcvNIk = з 3 хвилини перегляд
https://www.youtube.com/watch?v=3O1Ld5rvLMg&list=PLtZcZP-
4. ВИВЧАЄМО ТЕМУ ЗА ТАКИМ ПЛАНОМ :
1.ПРИХІД ДО ВЛАДИ ДИНАСТІЇ КАРОЛІНГІВ
Після смерті Хлодвіга державу поділили між собою чотири сини = влада ослаблена =період " лінивих королів"= влада перейшла до майордомів=старший по королівському палацу( багаті землевласники).
715-741 р = вдада Карла Мартелла ="молота"= 732р= розгромив арабів біля міста Пуатьє
Реформи Карла Мартелла:
*військо створив лишез важкоозброєних вершників=ці воїни за службуотримували землі разом з селянами =бенефіцій,якийвразі непокори воїна = відбирали
751-768 р - проголошено королем Піпіна Короткого= започаткував папську область = усунув Меровінгів від влади =започаткував нову династію=Каролінгів = начесть свого сина Карл Великого(742-814 р.р)
Карл Великий(742-814 р.р)
КАРЛ ВЕЛИКИЙ ( 768-814 Р.Р)=
правив 46 років = 44 =військові походи
*створив могутнюдержаву
* християнин
*покровитель культури та освіти
* видатний полководець та політик
*невибагливий до побуту.скромний
* любив музику , був красномовний
* 800 році = титул імператора ( титул- почесне високе звання )
* 1165 році оголошено святим = перезахоронено в труну з золота
3.ЗАВОЮВАННЯ КАРЛА ВЕЛИКОГО
\
4"КАРОЛІНГСЬКЕ ВІДРОДЖЕННЯ":
*запросив до палацу освіченихлюдей
*палац став місцем зібрання вчених , істориків, поетів
* створив Двірцеву академію
* збирались та переписувались рукописи
*запровадив централізоване карбування монет
* будівництво ( міст чере Рейн, багато палаців)
ОХАРАКТЕРИЗУЙТЕ КАРЛА ВЕЛИКОГО ЗА ПЛАНОМ :
1.риси характеру
2.найважливіші напрямки діяльності
3.внесок в історію
4.ваше ставлення до нього
5.Загибельімперії Карла Великого
843 р Верденський договір = поділ імперїі на три частини
13.09.2023
ТЕМА УРОКУ №7:
АРАБСЬКИЙ ХАЛІФАТ .
АРАБСЬКИЙ СВІТ: РЕЛІГІЯ, ЗАВОЮВАННЯ, КУЛЬТУРА.
1.працюємо = підручник= параграф №6 стор 31-35
2. ПЛАН вивчення нового матеріалу:
*Природно- географічні умови Аравії
*Виникнення ісламу.Мухаммад.
*Арабські завоювання.
*Розвиток арабо- мусульманської культури.
https://www.youtube.com/watch?v=A28s59KnClo = 2ХВ +++++
https://www.youtube.com/watch?v=WDzKplG0NZ4 =Арабський халіфат за Омейядів та Аббасидів. Культура
https://www.youtube.com/watch?v=tM-iQhHRqps ++++
https://www.youtube.com/watch?v=yv7_bAYu2kU КОРОТКО ПРО ІСЛАМ
Запишіть в зошити !!!!!
Араби- семітський народ ,який оселився на Аравійському півострові .
Слово "араби" = означає сухий ,посушливий ,, пустельний )
Іслам- назва монотеїстичної релігії, заснованоїї Муххамадом.
Мусульмани-послідовники ісламу
Коран =священна книга мусульман =пророцтва Мухммада
610 р = заснування ісламу як релігії
622 р.- переселення Мухаммада в Медину( місто пророка)
630 р визнання мекканцями Мухаммада= прийняття арабами ісламу=визнання Мухаммада главоюдержавиталідером мусульман.
661-750 рр= правлінн Омейядів
750-945р.р., 1124--1258р.р =правління Аббасидів = час могутності держави, "золотий період " розвитку культури
1258 р знищення держави монгольською навалою
Мечеть - храм мусульман= Гіджа=початок мусульманського літочислення
Храм Кааба "куб"= головне святилище мусульман
https://www.youtube.com/watch?v=U0ZSpjqhBJM що є всередині Кааби??===36 секунд
Халіфат- арабо- мусульманська держава теократична ( влада належить духоветству) , якавиникла внаслідом арабських завоювань
15/09/2023
ТЕМА УРОКУ №7 :
ВІЗАНТІЙСЬКА ІМПЕРІЯ
1.Працюємо за матеріалами підручника == параграф № 5 стор 25-30
https://www.youtube.com/watch?v=p-RC-EQXt8g відеоурок++
https://www.youtube.com/watch?v=lIMsokjLYoY ІМПЕРІЯ ЗА ЮСТІНІАНА
https://www.youtube.com/watch?v=swpLfB299lo КУЛЬТУРА ВІЗАНТІЇ
3. Дівчата готують повідомлення про побут візантійців( стор 29),
хлопці = про досягнення науки , культури (зокрема про "грецький вогонь")29стор + інтернет ресурси
Опорний конспект:
1.Народження Візантії
330 р. Константин заснував нову столицю - Константинополь.
395 р. Римську імперію поділено на Західну (Рим) та Східну ( Візантійську)- Константинополь= Балкани, Єгипет,Мала Азія, Сирія , Палестина= територія= вигідне становище
ВАРВАРАМ НЕ ВДАЛОСЬ ЗАВОЮВАТИ ВІЗАНТІЮ!!!!
ОСОБЛИВОСТІ ВІЗАНТІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ:
-сильна імператорська влада= обирався= спирався на численну , сильну армію та чиновників= на церкву та християнство
-постійно поповнення казни- податки = витрати на сильну армію
-розвиток міст= розвиток ремесел =торгівлі= культури=багатство міст
- наявність сильного політичного та культурного центру= Константинополя
- поєднання грецької та римської культури
-багата на родючі землі та корисні копалини
Імператор Юстініан ( 527- 565)
-робив спроби відновити велич Римської імперії в попередніх кордонах
впорядкував судову систему-" Кодекс Юстініана"
- спирався на середніх та дрібних власників,
- боровся з язичниками
сприяв розвитку торгівлі
-розкрили таємницю виробництва шовку
-провів адміністративну реформу
-був покровителем культури, будівництва( СОБОР СВ. СОФІЇ)!!!
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ!!!! ЦІКАВО!!!! НЕ ПОШКОДУЄТЕ!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=DzHRL4s-cEA ВІЗАНТІЯ ???? !!!!
https://www.youtube.com/watch?v=DoSQaT5bcsE ПРО ЮСТІНІАНА
https://www.youtube.com/watch?v=swpLfB299lo КУЛЬТУРА ВІЗАНТІЇ
ДЯКУЮ!!! ТАК КРАЩЕ ПІЗНАВАТИ ІСТОРІЮ!!!!
Практична робота
Тема: Вплив перших середньовічних імперій на європейську історію
1. працюємо за матеріалами = парагаф №7, стор 36-37
2.виконуємо завдання №2 стор 36-37
3. прошу повторити параграфи№ 1-6=готуємось до контрольного тестування в реальному часі
ІІ СЕМЕСТР
РОЗДІЛ 6
СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД
ТЕМА УРОКУ :
СЕРЕДНЬОВІЧНА ІНДІЯ
ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ:
1. ОПРАЦЮЙТЕ ПАРАГРАФ № 33 ( СТОР 161 - 166)
2.ПРИГАДАЙТЕ :
*ЩО ВИ ЗНАЄТЕ ПРО СТАРОДАВНЮ ІНДІЮ?
*ЩО ВИ ЦІКАВОГО ЗНАЄТЕ ПРО СУЧАСНУ ІНДІЮ???
3 .ПЕРЕГЛЯНЬТЕ :
https://www.youtube.com/watch?v=5_PLrzzvjnI КУЛЬТУРА ІНДІЇ , КИТАЮ, ЯПОНІЇ
https://www.youtube.com/watch?v=Y85hk5tjLr0&list=PL45-eo8Ut4oenHWNHfn8XDwZ90CZU4mvX= ВІДЕУРОК ПО ТЕМІ = ІНДІЯ , КИТАЙ
https://www.youtube.com/watch?v=WnJT4RqXOLg відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=2CyXB97nh5Q = УРОК НА ЗАВЕРШЕННЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ
Немає коментарів:
Дописати коментар